Stefan: iofs tycks det mig olämpligt att byta tränare mitt under säsongen, men, visst, något måste ju göras för att vända den trista bortatrenden. Är spelarna överens, så må Bäckis & Johansson fara å flyga. Rydmark är en klippa (se länk!)
nyheten är ingen större nyhet egentligen, då kritik mot Bäckman har funnits sedan förra hösten redan. Många "anonyma" som inte gillar Bäckis och hans ledarstil.
Enligt ett flertal mail jag fått så skall MIF ha gjort klart med 2st spelare en ung och en äldre rutinerad herre med meriter från Elitserien, om det sedan stämmer vet jag icke än.
CoolaKoffe: Kanske dumt att byta tränare mitt i säsongen men känner verkligen spelarna att det inte går föreslår jag ett byte. Modo får Bäckis vi tar Brithén. Sen tar vi Stalle nästa år.
b-sson:Ja ja har oxå läst d men ja läste på sportal.nu ja tycker att d ska avgå sen Bäckis å Gunnar kom te MIF så har d inte legat där i toppen ja tycker att sportchefen ska bli tränare igen ja saknar Wikegård :(
Mats Lusth säger i nya tidningen Hockey att hans mål är att få bli Elitserietränare och då helst i Malmö. Coolt. Vi kan väl börja lite mjukt med Mats(backarna) och Sandström(forwards) under Lillis, Brithén eller möjligtvis Melins ledning.
Ryback: Ni är alltid mycket välkomna! Frans får väl dessvärre inte så mycket speltid i elitserien. Men i lördags blev det en hel del, och han spelade bra...riktigt bra! Får tacka Bluefox Support för det! :o)
Go Super Frans!
(Ni andra...Kolla gärna bilderna på Bluefox hemsida. Kim, Redhawkssupports egne dansk, lyckades visst komma med på gruppbilderna där!)
((I dansk landslagströja som vanligt, om ni undrar....))
Hejsan I MIF. Jag vil gerne sige tak for en god uplevelse i lördags , hvor vi var nogle fans fran Bluefox support Herning på besök for at støtte #16 Frans Nielsen och MIF. Det var ærgeligt at ni tabte kampen , i havde fortjent bedre , men målwakten stod en god kamp for Frölunda.. Jeg Kommer helt sikkert igjen og ser nogle kamp. Ha det bra!
CoolaKoffe: Nepp, han är född -82 och är därmed för gammal för juniorspel. Dock tillhör han fortvarande Malmös organisation och är endast utlånad till Troja...
En match i Allsvenskan Södra med lite MIF intresse... Troja förlorade på övertid mot Tranås 3-4. Men det intressanta är Trojas målskyttar. Jimmie Svensson 2 & Janos Vas 1....
Efter två spelade matcher i fortsättningsserien ligger därmed Jimmie o Janos etta respektive tvåa i Trojas interna poängliga.
Redhawk: J20 har spelat båda sina matcher i Limhamn... Igår blev det 4-3 mot Mora, idag 4-3 mot Västerås...dock efter förlängning. Inga speciellt bra matcher någon av dom, men iallafall vinster. Får väl säga att det framförallt är de yngre grabbarna som visat framfötterna i helgen. Söderberg, Persson, Salö...alla -85or har skapat mest för J20. I J18 har tydligen Tobias Nilsson-Roos spelat bra. 1mål 1ass i helgen... Inte illa av en kille som ung nog för att spela i U15... (Född -88) Där har vi ett framtidslöfte som heter duga.
av misstag åkte jag idag till isstadion för att titta på J20 matchen men där fanns ingenting som liknar ishockey arena. de har rivit sargen och plexigalset. tänk på ett par timmar man kan demolera en issatdion ))))) så jag började leta efter i hela malmö var vi spelar, så åkte jag till Rosengård och BINGO där såg jag J.Tornberg WOW kille kom till mig och kramade mig, vilken härlig kille han är. synd att han blev skadad((( MIF j18 vann matchen med 6-2. nu till MIF Alag. jag hörde rykte att Roger Melin är på väg till MIF till nästa säsong. vet ej om det stämmer ,jag komm 3dar sen från min 3veckors semester. hoppas det stämmer. jag är trött på Bäckis &co. VARFÖR han tog inte ut Hadelöv när vi hade powerplay i sista 3minuter??? väntade till det är 30sekunder kvar av powerplay. helt galet detta här , det ser ut om dem medvetet vill att MIF ska gå underjorden. ser ut så. jag fattar ínget. ((((( kaz.
Ja du Anders, det är mycket som MIF borde... Kvalserie... jag får rysningar. Laget har säkert en inställning till kvalserien att det räcker att ställa ut rören. Och varför tar inte Bäckis bladet från munnen och berättar för oss andra om den "analys" han påstår sig ha gjort?
Jag hade mina farhågor inför säsongen och även om laget lyckas klarmra sig kvar så är säsongen 02-03 fantastiskt dåligt genomförd.
Om man nu får önska sig motståndare i kvalserien så ser väl följande rätt fina ut!
Mora AIK Bofors Rögle LHC
Känns som en rätt skön serie, LHC enda orosmolnet. Men hemma vinner vi alla matcher. Och mot Rögle tänder alla till o spelar skiten ur dom. Sedan så är ju inte Mora, AIK eller Bofors speciellt bra borta! Och inga större publiklag heller.
Hursomhelst så vore det skönt att slippa Björklöven o Hammarby iallafall.
Sundis: Mmmm, det ser onekligen dystert ut, men som du säger så borde vi klara oss kvar i elitserien även via spel i kvalserien. Men jag tror inte det blir så lätt som vissa tror. Utan det blir blåställ på och kämpa i varje match!!!!
Visst har vi inte bara otur utan laget är helt enkelt för dåligt. Backarna har jag sagt innan är bedrövliga och se vad rätt jag fått. Och sedan så har ju inte heller Hadelöv varit sig lik. Han har varit riktigt bra, men för att spela i Mif bakom div1-backar så måste man vara som typ Patrick Roy för att klara den uppgiften.
Vi måste nu helst vinna några av de här bortamatcherna. Blir det noll poäng i de här sex raka bortamatcherna så är det nog kalkat tyvärr!=(
Vi kan inte blunda för att risken blir allt större för att det blir kvalserien för MIF. Det har låst sig rejält, pucken vill inte in. Visst, jävligt bra spel - men det hjälper inte nu. Alla som säger att det vänder snart och pucken måste gå MIFs väg snart. Jag hoppas att ni har rätt men är inte alltför säker.
Det är bara 14 omgångar kvar och vändningen måste komma snart. Dessutom har vi 6 raka bortamatcher nu och bortaspelet har varit under all kritik. Om det bara blir någon enstaka poäng under dessa matcherna ser jag ett hemskt scenario framför mig.
Det är väldigt hårt spelprogram nu också och det kommer ta hårt på MIF som allt som oftast går runt på 3 femmor. Förhoppningsvis får vi inga nya skador på spelare.
Det är inte bara otur att MIF inte gör mål - utan oförmåga. Det är ingen tillfällighet att vi ligger i botten. Vi har för dåligt lag helt enkelt och att vi släpper till "enkla" mål bakåt beror inte på nåt annat än dåligt försvarsspel. Dessutom har vi inte haft en målvakt av toppklass denna säsongen. Säger inte att Hadelöv har varit dålig, men man har sett honom bättre.
Jag blir inte förvånad om vi hamnar i kvalserien, men jag är övertygad om att vi i så fall klarar oss kvar. Skillnaden är så pass stor tror jag.
Mif håller i matchen från början till slut men lyckas inte utnyttja sina chanser.
Nu ser det tufft ut men det puckskrället måste börja gå Malmös väg snart annars kan det sluta illa, mycket illa...
...Frans Nielsen, Mikael Wahlberg och Mika Hannula var Mifs klart bästa kedja idag. Underbar att skåda, det enda som saknas är kyla i avsluten. Visst Hannula gjorde ett men de hade så många bra chanser till!
Kom igen nu Malmö - det är fjorton matcher kvar att spela av grundserien!
Svehla55: Självklart skall man stötta sitt lag. Men det finns inget som säger att den där ketchupeffekten kommer. Till slut så börjar grabbarna fundera mer o mer och till slut så stämmer inte spelet alls!
CoolaKoffe: Du verkar också ha sålt smöret redan och tappat pengarna...VI VIKER OSS ALDRIG!! Vi var ruskigt bra ända fram till mållinjen, men vi hade inte marginalerna på våran sida idag...tyvärr... Vad är du för ett fan som har en sådan negativ inställning egentligen? Hjälp dom istället för att själpa dom....SKÄRP DIG FÖR FAN!!!
miffo: Du, nu får du fan lugna ner ditt negativa skriveri härinne. Malmö var det helt klart bättre laget idag, men vi får bara inte in puckhelvetet. Sluta var så jävla negativ i ditt tänkande, vi kommer att resa oss, så länge vi spelar som vi gjort i dom 2 föregående matcherna.Du har kanske inte hört tala om den ska ketchup-effekten va?...Vi kommer aldrig att vika oss, fatta det!! Det verkar som du redan har gjort det i allafall ditt miffo... Skärp dig!!!!
CoolaKoffe: Tycker lite synd om er. Tyckte personligen att Mif spelade riktigt bra. Oskärpa i avsluten samt storspel från vår målvakt grundlade segern för oss idag. Men, spelar ni så här borde ni kunna avancera upp några placeringar. I Nielsen verkar ni ha en blivande storspelare. Hoppas ni får behålla honom ett tag.
miffo: Varför så negativ??? Sitter här på isstadion och beskådar en härlig match där Frölunda har varit ruskigt effektiva. Första målet stod domaren för, som med sin skridsko gav Frölunda friläge vilket ledde till mål på returen. Andra målet är inget att snacka om. Liimatainen går bort sig helt och hinner inte tillbaka.
Om vi ska snacka om MIF Redhawks chanser så vet jag inte var vi ska börja. Man hade fem-sex chanser som SKA vara mål. Matchen borde egentligen redan varit punkterad. Hannula, Nielsen, Hammar och så vidare... Har aldrig sett en målvakt som Henrik Lundqvist ha sådan tur. Flera gånger var han rejält bortspelad, men räddade liggande flaxande... Nej, fortsätter MIF såhär så vänder vi snart.