Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 193688 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Vändning
Vändningen kommer, ha tålamod. MIF kommer inte till kvalserien, det kan jag LOVA. 7-9 plats blir det.

BIF - LHC och södertälje ska vi ha efter oss lätt...

Det kommer snart vänta.

O kom ihåg.

VAD SOM ÄN SKER VI KÄRLEK GER - MAAALMÖ

Glöm inte dessa orden...

Vikka ska te Telge imorrn??
Vikka ska te telge imorrn ja e garanterat där

Sv: Det är lika bra att sluta drömma...
Von Vettet:
lol, det var en mycket positiv inställning :D

Det är lika bra att sluta drömma...
...det går åt helvete i alla fall!

MIF..
en historia till :
när MIF tränar och spelar 2 femmor mot varandra typ första femman mot fjärde och andra mot tredje så det ser ut så här.
första femma med liima.norgren,rydmark,jussi. Toivo dessa spelar mot fjärde Öhman.Björk.Mackan. malmström och valdix och gissa vem som är mer aggresiv och gör fler mål??? mhmm den fjärde kedja som gör flest mål. men första är lite smarta och kan lugnt göra mål eftersom hela kedja går upp och lämnar Öhman ensam)))
och sen andra mot tredje då är det bara hawai hockey där. Hannula viftar med sina armar och tappar pucken och blir backlänges mål för att Hasselblad och Jocke inte dem snabbaste på att backa hem. och Hannula stannar kvar i offensiv zone.
oftast är det Thurre som gör mål han älskar att höra trassel ))).
bara liten historia. ni själva får tänka på saken. coh vi MÅSTE möblera om alla kedjor. för att alla ES lag vet hur första femma spelar powerplay . vi måste göra nåt åt det. att byta tränare nu är bara skit. kan leda till ostabilitet i laget.
och sen vad gäller Lusth så han ska komma till mif men till J20 för att j20 tränare som är just nu (karlsson) ska få sparken för att han tränar grabbarna aldelles för hårt !!!! jag fattar inte mig på MIF organisation. sparka de som är bra och ta in som är sämre .
jag tror inte att det är Percys ide , men folk som är okring han som gör det.
bara min åsikt.
sen tänk positivt att vi ska ha derby med Rögle nästa säsong ))))

Sv: Lugna ner er..
MrLeth & Johan: Det mest vettiga som skrivits här på månader! *applåder* *vågen* *nobelpris*

Alla var rörande eniga (mer eller mindre) i början av säsongen att vi skulle kriga i botten. Nu när vi gör det är plötsligt allt åt helvete? Jag får inte ihop det, det ser väl ut som vi alla trodde, eller?

Sv: Skeppet sjunker :...-(
Johan: Nämen herr Cedervall...
Det var ju värst vad du alltid ska samma åsikter som mig...
Jäkla typ! :o)

Lugna ner er..
Ah...tycker det känns lite fånigt hela snacket här nu...
Gå o se nån juniormatch eller hitta på nått annat kul så ni blir av med den extremt negativa inställningen.
SÅ jäkla illa ser det inte ut trots allt.

Ja, jo..kanske om man har inställningen att MIF ska sopa hem guldet i år...då ser det onekligen illa ut.
Men annars...näe.
Eller e det bara jag som har haft inställningen redan innan denna säsongen började att MIF skulle ligga i de nedre regionerna o fajtas?!

-Melin och Lusth hade inte gjort nåt bättre med laget vi har än vad Bäckman&Johansson gör. Däremot har laget dels haft en j-la otur i år med otalet uddamålsförluster etc etc. Bortaspelet är katastrofalt. Så grymt trött på alla spekulationer kring tränare etc i MIF. TRÄNARBYTE LÖSER INGENTING!

-De spelare som sagt sig ogilla tränarna är oproffsiga och får kamma sig. De är inte i MIF för att gilla elelr inte gilla tränarna, de ska göra sitt bästa på isen och producera mål. Allt annat är skitsnack.

-Redhawks Support är det mest sjunkande skepper jag skådat sen den dag jag såg HMS Vasa gå till botten utanför varvet hon byggdes på i Huvudstaden. Vilken hönsgård!!

-Redhawks Supports hemsida spås en lysande framtid. Inte.

-Sluta snacka slutspel. Klara er kvar i elitserien så kan jag andas ut, för det är faktiskt vad vi får koncentrera oss på nu.

-Jag är innerligt trött på att MIF alltid tror de ska gå långt, o alla supportrar med, när det är stundtals helt katastrofal ishockey som spelas. Skaffa moderna (snabba) backar och folk som kan göra MÅL så kanske det blir bättre, men tränarbyte är inte på tal!

-Jag är ingen större supporter av Bäckis&Gunnar, jag anser bara att det inte hjälper att sperka dem, det är inte deras fel.

-Usch.

Mygel: hehe..inte illa alls ju.

liepins: Om ni kommer att gotta er. Tänk då hur vi kommer att ha det: Nyår, Julafton, födelesedag, allt på en o samma dag :)

Sv: 19 Nicke's tråd
Redhawk: ja väck me bäckis....han har fan inte gjort ett rätt sen han kom hit,nä få hit Melin ti nästa säsong å se till att Lusth får platsen som 2:e tränare!!!!

BMW2002: Ja du anar inte hur mycket vi kommer gotta oss om detta slår in...

BMW2002: Ja, ingen mening att sparka tränarna nu. Bit ihop o slit istället. Inga jävla kärringmetoder nu!

För att få fart på Mifs trögdrängar till spelare duger det inte med en vanlig tränare.
En avdankad nazist med masorcistiska böjelser, knähöga läderstövlar och ridpiska kanske duger?
Jag blir så trött!!
Det är ju för fan duktiga spelare, nog i helvete måste det gå att få fart på dem!
Det sista jag vill se är ett Mif i kvalserien, men den elaka verkligheten rycker allt närmare.
Och, vid gud, vad övriga hockeysverige kommer att gotta sig åt att "köpelaget" från Skåne fått vad de förtjänar.
Att sparka tränarna tror jag är för sent nu, med 13 matcher kvar.
STÅ´N UPP, SPELA HOCKEY OCH SKÄRP ER FÖR HELVETE.
Bli förbannade och spela lite grishockey, det har ni klarat för.

Spelare som Hannula, Thuresson, Petri, Hadelöv är bara några namn som jag tror skulle försvinna från MIF om vi gick ner i Allsvenskan. Det är spelare som utgör stommen i våran trupp. Rihijärvi och Rydmark tror jag dock stannar kvar och försöker rädda oss upp igen.
Personligen är jag mycket orolig för MIFs framtid i Elitserien, det kan vara våran sista säsong på länge om det slutar riktigt illa.

christoffero: Skillnaden mellan MFF och MIF är att de flesta spelarna i MFF har rötter i skånetraken och därmed har man mer hjärta för sitt lag. Det jag är rädd för är om MIF skulle åka ner i Allsvenskann så tror jag att många spelare kommer lämna klubben och då kommer vi vara ett Allsvenskt lag många år framöver.

Sv: HUR COACHAR DOM?????
svintoo: Jag kan inte annat än att hålla med alla som ifrågasätter Herr Bäckmans och Herr Johanssons kompetens. Efter varje match berättar de hur nöjda de är med insatsen (ibland med ursäkten, om det inte hade varit för att............), hur man nu kan vara det efter att än en gång ha förlorat.
Vad gör då dessa herrar åt saken? Svar: Ingenting!
Det verkar inte spela någon roll hur dåligt vissa spelar, de har ändå en säker plats i truppen. Jag nämner bara Mifs bänk (Magnertoft, Malmström, Valdix) som har sett likadan ut de senaste veckorna. Malmström var landslagsman för ca ett och ett halvt år sedan, nu får han inte ens en chans. Så j-la dälig kan han väl inte ha blivit?
Nej, Herr Bäckman och Herr Johansson ni bör nog ta er en liten funderare på om ni verkligen använder ert material på bästa sätt. Ni bör också ta er en liten funderare på om ni verkligen coachar laget rätt.

Nu gäller det bara att hoppas att det sker förändringar inför framtida matcher och att hoppet står Mif bi!

Skeppet sjunker :...-(
Vad händer i MIF, nånting måste vara rejält ruttet? Eller vad är det annars som gör alla dåliga rykten, resulta, uppsagd personal mm mm

Rädda skutan mens det går.

Annars blir det som för MFF, men det kanske är bättre det, kan vara bra med ett år i lägre divisionen, se som MFF kom tillbaka.

Men vem vet?

Jag börjar bli trött på det här bara!

MIF=alltid i mitt hjärta!

Sv: Mats Lusth
nek97raj: Men Lahtinen behövde inte göra så mycket. Om man läser i Pekka Lindmarks bok så skriver han att "Lahtinen kom till dukat bord" Det fanns så många starka ledare i laget som Mats Näslund, Peter Sundström, Helminen, Sylvegård m.m. så han behövde inte säga så mycket eller göra så mycket. Sedan var det en perfekt mix i laget då, många var i sin bästa ålder rent hockeymässigt!

Sv: Mats Lusth
dansken99: bara man har en röd tråd, får litta kontinuitet. När MIF gick bra hade man ju samma tränare (Lahtinen) ett antal år.

Mats Lusth
Ni har kanske redan pratat om detta. Men enligt sydsvenskan så är Mats Lusth kanske på gång till MIF som andretränare. Se länk. Man kan ju undra vem som då blir förstatränare. Om både Bäckis/Johansson får gå. Kanske Lillis i båset igen och Lusthen som andra tränare, något att fundera på ;-) .. Eller kanske en trans atlantisk tränare, en som ingen svenskt lag någonsin tänkt på men som gjort underverk i sina förra klubbar. Bara spekulationer, men kul kunde det vara om man hittade en tränare som kunde göra MIF till ett stabilt slutspelslag igen, som i sin tur kunde kriga om SM-guldet. Lillis och Wikegård hade ju lite av de kvaliteterna tycker jag. MIF mot SM-Guld 2003

biljetter till kvalet!
Snart är det nog dags att förboka biljetter till kvalet!

ha d

Sv: Vem?
Stefan: tror knappas att det gäller Percy, se länktips...

anders: håller med, det är litta väl mycket "knätofs" i etermedia. Ingen brydde sig heller när klassiska Skellefteå AIK åkte ur, som ytterligare ett exempel

Stefan: Percy Nilsson är född -43, så han blir 60 år i år! Angående Leksand, så daltas det skrämmande mycket med dom. Märkte det igår på radiosporten. Kommer inte ihåg vem som kommenterade därifrån, men man kunde tro att det var en supporter, så jävla färgad. Fattar inte varför det ska daltas så mycket med Leksand, när Brynäs (som också är klassiskt) var nere i allsvenskan för sju år sedan så skrevs det att det var fiasko, men när Leksand åkte ur så var det så synd om dom.

Leksand börjar äckla mig mer o mer, samt medias äckelbevakning av dom också!

bobbe:

har faktiskt ingen aning om Percys ålder, han är väl däromkring antar jag.

Och att PNB går dåligt är välkänt då Percy för nån månad sedan pumpade in 150mille i företag från egen plånbok.

Sv: RYDMARK !!!
bajenmattias:

om han filmade så filmade han bra isf... i och med att han var tvungen att kliva av.

Och jag hoppas verkligen att du gillar Rydmark om du får jämföra honom och teaterkonstnären i Luleå.

En sak till lag efter lag påpekar att Leksand spelar en riktigt ful hockey, men höga klubbor i ansiktet match efter match, MIF fick 2st spelare som fick kliva av igår pga det. Konstigt att "finlaget" Leksand inte får grisstämpeln över sig.

RYDMARK !!!
Nån som kan berätta för mig om vad som hände igår...

Fick Rydmark klubban i Ansiktet eller filmade han som vanligt....

Såg inte riktigt situationen!!!!

Hur kommer det sig att han alltid skall hålla på med allt annat utom att spela Ishockey fast nu är han inte lika ful som han har varit...

Han kanske har mognat :-)

Stefan: Okej... klart noterbart, men det motsäger ändå inte att det skett åt andra hållet igen. Starkare argument mot är i så fall åldern, tycker jag. Har du några andra tänkbara namn som är aktiva inom idrottslivet i Malmö och har(eller har haft...) kapital att leka med?

bobbe:

Percy invandrade till Sverige från Bryssel förra året... och så vitt jag vet så har han inte utvandrat igen

Vem?
Kan det vara Percy notisen handlar om? Något som talar för är ju just att det handlar om att flytta till Bryssel, men han är väl några år äldre än 55?

Finns andra kandidater? Ni lär ha bättre koll på Malmö-folk än jag. :)

pajo: ja, det kan ju knappast gå sämre än vad det gör nu. D
Det är märkligt, när Bäckman var i MoDo lät han unga spelare få chansen, det händer ju nstan aldrig i Malmö (bara när MIF var hårt skadedrabbat)

nek97raj:

Jag skulle villja se Björk lira lite mer tycker att han gjorde ett
mycke bra jobb senast han spela.
Skulle även villja se Valdix.Vas och Nilsen i en kjedja vem vet dom hadde kanske lyckats riktigt bra.

Aldrig mer sm-guld?
Det går ju bara sämre och sämre för MIF varje år... Hur vore det att analysera vad som egentligen går åt helvete.. gör man det? Kan man inte satsa på en bredare trupp som FBK? Vi har ju fan inga spelare snart i landslaget? Sparka tränare och sparka tränare hör man hela tiden men det är ju fan likaväl spelarnas ansvar att prestera... Verkar inte vara några bra spelare som vill till MIF. Foppa väljer säkerligen Modo när han går tillbaka.. Snabba starka backar, iderika forwards och om vi kunde få några som är nära eller i landslaget så hade det ju varit himla trevligt... Tror inte rutin är så jäkla bra för de har motivationsproblem i grundserien. Visst spelar de ganska bra men MIF har alltid haft backproblem.. 4 femmor går FBK runt med och när var Malmö i samma klass som de 4 första lagen i serien?? Var det 94 eller 95? Malmö klarar ju inte av kvartsfinalerna som det ser ut nu.. Vad gör de andra lagen som är så mycket bättre då? Om ett företag gick lika dåligt så hade man möblerat om och gått djupt ner hur man kan förbättra. De andra lagen kämpar nog på att förbättra sig med MIF bara snackar om att man ska gå till slutspel.. Vad är det för jäkla mål när majoriteten går dit ändå? Detta börjar bli grymt pinsamt och man undrar hur länge man ska behöva heja på ett lag som ligger i botten. Wikegård tyckte jag var ok annars. Vad blev de när vi hade honom? 5:a? Det är bättre än risk för att få kvala. Inget ont om Bäckis och Gunnar för de kan sina grejer men de har säkert fel grabbar att jobba med. Kanske dags att rensa i laget och inte bara bland tränarna? Percy.... ryt till nu för fasen!! Om ditt bolag gick lika dåligt så hade det hänt saker.. man kan inte bara säga att det ska fixa sig och så gör det aldrig det. SM-guld måste väl vara målet? Inte slutspelet. Busschauffören kunde sagt att ja.. vi är i samma stad i alla fall men jag vet inte hur jag hittar till busshållplatsen... Kom igen nu för fan!

Sv: Det är inte slut!
nek97raj:JA läste då att Percy å Spelarna skulle ha möte om tränarna på måndag

pajo: jag tycker nästan att jag kan höra hurusom den kraftiga damen värmer upp rösten...
Hur som helst: nu är vi väl alla reditt kea på att få läsa hur Gunnar Johansson förklarar att pågarna spelat bra, MEN att pucken inte vill in.
Blir det inga poäng mot SSK heller så får för helvete Percy göra nått.

pajo: jag tycker nästan att jag kan höra hurusom den kraftiga damen värmer upp rösten...
Hur som helst: nu är vi väl alla reditt kea på att få läsa hur Gunnar Johansson förklarar att pågarna spelat bra, MEN att pucken inte vill in.
Blir det inga poäng mot SSK heller så får för helvete Percy göra nått.

svintoo: "Fjuss" borde ha gjort sott, det håller ag verkligen med om. vart f.ö. tog Björk vägen? Valdix? Vas?

HUR COACHAR DOM?????
Jag måste bara få undra hur dom här 2 herrarna coachar,om man låter Öhman sitta på bänken så är det ju något fel, inget ont sagt om Hasselblad men han hinner ju inte med , sedan att Malmström och Magnertoft inte heller får förtroendet är pinsamt.Vissa är visst säkra på sin plats.
Nä Johansson Bäckman verkar ha problem med coachandet, varför tog man nu bort Hannula ifrån 3e? han behövs i den femman eftersom i den femman är där ingen direkt målgörare.

Sv: Leksand-MIF
Von Vettet: det är jag också rädd för, att "Jortika-syndromet" ska upprepa sig, har det inte framkommit att la sig mot HV i semifinalen -95?

Det är inte slut!
Det var ju fan vad svårt det skall vara att vinna på borta is.
Men någon gång måste det vända och jag tror inte att spelarna
har gettupp även om dom inte gillar Bäckman/Johansson.
För vem vill vara en förlorare match efter match?
Jussi låvade slutspel efter nyår?! men då vill det till att han syns
mer i matcherna. Tycker han sett lite trött ut den här sesången.
Men det vet alla att Jussi kan bara blixtrar till så blir det mål eller en målpass.
Nu hänger inte allt bara på Jussi men han är en viktig kugge i laget.

Den stora feta damen måste väl sjunga innan det är slut eller?

Malmö mot slutspel för dit skall vi!!!!

Magnus: Att Challe hade MIF som 7a försrstår jag inte. Själv tror jag Södertälje kommer klättra nu på slutet, de har en bred trupp att klara det.

anders: Huvudansvaret för en ishockeytrupp har alltid sportchefen (om en sådan finns). Det är hans ansvar att scouta marknaden efter nyförvärv/förstärkningar. Nu lever vår sportchef med att han måste spara pengar. Men fundera gärna över att Mif:s spelarbudget vida överskrider exempelvis Timrås...

Stefan: Får nog börja hålla med dig nu Stefan om våra tränare. Det har helt klart blivit sämre sedan Bäckman/Johansson tog över. Vi var mycket stabilare under Lillis/Wikegårds ledning. Trots att laget var sämre då, sämre backar bl a. Jag gillade Wikegård stenhårt, jag gillade inte alls när Percy sparkade han. Det är bland det sämsta Percy Nilsson gjort för Mif!!!

Stefan: Noterade att Challe tippade att Mif skulle ha 65 poäng efter 50 omgångar och ligga 7:a. Jag tippade att vi skulle ha 65 poäng och sluta 9:a. Ni som inte minns min tabell får den igen:

1. Färjestad 102
2. Frölunda 98
3. Timrå 89
4. Djurgården 83
5. HV71 78
6. Luleå 71
7. MoDo 66
8. Leksand 65

9. MIF 65
10. Brynäs 63

11. Södertälje 62
12. Linköping 58

Challe hade visst blivit spottad på på bortais en gång i karriären. Var? I Ängelholm givetvis, var skulle något sådant annars hända?

Magnus:

hockeykväll om 10min skall man prata med Bäckman om hans vara eller inte vara i MIF :)

Ska bli roligt att höra..

CHalle skall tala om hur det går i elitserien också =)

miffo: Vill också tillägga att på hemmais tillhör vi definitivt topplagen i serien, borta resultatet är ett stort obegripligt mysterium.

miffo: Rydmark är lika bra (lika minst dålig är nog det rätta uttrycket) som Hannula på att göra mål i år, glöm inte det. Som jag ser det är Rydmark årets lirare så här långt.

Jag sa ju att det skulle bli uddmålsförlust, nu blev det visserligen bara 1-2 och inte 3-4 som jag trodde. Det enda positiva från matchen måste vara att Hadelöv hade en räddningsprocent på över 92% men vad hjälper det när vi saknar målskyttar. Vi har bara en spelare som kan göra mål i år och det är Hannula, honom tappar vi förmodligen snart också eftersom såna spelare inte vill vara i förlorarlag.
Jag tycker precis som Coolakoffe att vi ska lämna walk-over till resten av bortamatcherna när ändå coacherna inte gör några ändringar för att vinna på bortaplan.
När Wikegård var i båset så kunde han stöka om rätt rejält i laguppställningarna, Bäckman har kanske ändrat laguppställningen 1-2 gånger denna säsongen, mest på grund av skada och sjukdomar.
Förstakedjan spelar under all kritik och laget ser ut att sakna självförtroende helt och hållet. Som det ser ut nu så ser jag inte vilket lag MIF ska slå på bortaplan. Jag ser inte heller vilka lag vi ska slå hemma. MIF får kämpa oerhört för varje seger i år och det tar på krafterna och kommer visa sig nu på slutet att vi inte orkar för slutspel. Vi har gått runt på 3 femmor nästan hela säsongen och det orkar man inte på denna nivå.
Om vi kommer till ett kval så kommer det bli mycket tufft att möta tex Brynäs eller LHC, samt de andra lagen som slåss om en Elitserieplats. De lag som är i toppen av Allsvenskan har gått om självfötroende medan lag som MIF eller Brynäs har dessto sämre efter en mindre bra säsong. Även om vi har bättre lag på papperet än de Allsvenska lagen så kan dom slå oss med sin motivation och hunger för att vara med i den bästa ligan.
Vårat kära MIF är på väg utför och det är dags för Percy att se till att vi håller oss kvar i den högsta divsionen. Annars kan han glömma sitt bygge med en jättearena som kommer fylla 2-300 åskådare när vi befinner oss i Allsvenskan.

« · 193688 · »