nek97raj: Det är inte ofta man gör mål när man möter ett samlat försvar, som MIF har gjort de senaste matcherna. VI har inga snabba omställningar.
Det är där matcherna vinns, när man ställer om sanbbt. MAn kan ha mycket puck, trycka tillbaka motståndarna, men man får oftast itne in pucken på det sättet, så enklet är det.
Nubben: naturligtvis har Du rätt i att backarna startar anfallen, men, MIF har ju haft otaliga målchanser, spelat ut motståndarna långa stunder, men ej fått in pucken. Så, frågan är om inte en måltjuv trots allt vore det mest efterlängtade. Givetvis hoppas jag att Fokin lyckas, men han har/ hade sin styrka i defensiven.
Om nu Fokin bara ska vara månaden ut så är ju frågan om Mif tills dess hinner få klart med en back som är säsongen ut? För det måste vi ha, det funkar inte med de vi har nu. Vi måste ha nån mer rörlig back förutom Petri. Och vi måste ha några skottvilliga anfallare. Niclas Sundblad tycker jag låter alldeles utmärkt, även om han har en ovana att åka ut för mycket. Men han gör mycket mål och han är inte för gammal. Vore kul om man kunde hitta nån skridskostark tjeck också. Det är kul o se på och kanske kan få lite mer fart på rörligheten i anfallet.
Fokin gör säkert inte bort sig, men frågan är om han hinner ställa om sitt div1-tempo till elitserien på bara en vecka???
nek97raj: Anfallen byggs upp av backarna, det är ofta där det har falerat, det har gått för sakta. Visst många forwards har brännt mycket, men om man ska se på helheten är det MIF behöver riktigt enormt är en back som kan göra de avgörande passningarna, skjuta de farliga skotten och vara tongivande i PP.
Det finnt inte att få tag på nu. Tyvärr.
O en forward som hade gjort nån större skillnad kommer inte heller komma, det finns inga lediga helt enkelt, Kallio är ju förlorad.
Nubben: jag var kanske lite otydlig i att markera vilket inlägg jag svarade på. Tillbaka till värvningsfrågan: nej, det är inte genom värvningar man klarar sig kvar, men jag tror Lundh har rätt i att det behövs en "startmotor" nu, men då en forward med utpräglat målsinne, ej en avdankad back till.
nek97raj: Nja...jag tänkte att klockan vridits fram till 1:e April...
När andra värvar skitspelare som Kallio så plockar vi stjärnan Fokin. :oD Haha...
Har suttit o garvat åt hela alltet en stund nu.. Men, man kanske börjar gråta sen när man inser att detta var allt MIF kunde få fram som nyförvärv i jakten på nytt elitseriekontrakt.
Skämt åsido: Lundh var/är inte oäven som tränare, men som sportchef duger han inte. Det troliga är väl att Sandström tar över jobbet kommande säsong, och lika bra det!
Hahaha...Okej...Har jag sovit för länge? Eller har vi vridit fram klockorna månne?
Hörde nått lite på radiosporten om nyförvärv till MIF... Tänkte naturligtvis att Harant nu var klar för klubben. Och så kommer man hem o läser...FOKIN??!!
"Du skämtar med mig aprillo" som dom säger på tv..
På tal om ingenting så missa vi ett gyllene tillfälle att få tillbaka Sälle i truppen. Hvidovre gick i konkurs...men jag antar att Rödovre var snabbare i budgivningen än MIF. ;o)
Excalibur79: Nja, jag vet inte, men hans namn ploppar upp allt oftare. Jodå, det har väl gått ungefär som man kunde förmodat, och, det är ju inte tränarnas fel att spelarna ej kan göra mål. Men, är missnöjet utbrett med Bäckman, så tvingas man kanske byta tränare. Å andra sidan, man får ju hopas att laget genomgår en ordentlig rockad tills nästa säsong, i så fall kanske Percy kan skita i vad dagens spelare tycker?
nek97raj: Jasså? Har det varit snack om det? Personligen tror jag inte att han är så bra som tränare. Men man vet ju aldrig. Men va fan, jag tycker nog ändå man ska ge Bäckis/Gunnar en säsong till. Om nu inte allt går åt helvete i slutet vill säga. Tabellplaceringen är ju ungefär vad vi väntat oss i början av säsongen, men man blir ju ändå besviken.
Grattis till nyförvärvet. Oavsett motståndar supportrars håningar så är han älskad av alla FBK supportrar. Han kommer att göra nytta för er även om det bara är för en kortare tid. Kom ihåg när Salming gjorde succe i AIK som 42 åring.
Nubben:På sätt å vis va d bra å hyra fokin han e defensiv å offenisv passar bra å han kan behövas så vi slipper kvalspel kanske me han kan vi komma te slutspel