Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 242651 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Stalle å andra fakta
CoolaKoffe: Man blir så trött!!!

J20 förlorade med 4-1 och direkt avgörande match spelas i Huddinge idag 15:00. Åk dit du som är 08:a.

Stalle å andra fakta
Tja

ja vet inte om stalle vill tebaxs te MIF fö att i sydsvenskan säger han att han vill prova något nytt d menas kanske någon annan klubb

Å nån i Hockeysnack att Hävelid skulle kanske komma tebaxs ISF när?? lr har han skämtat ja minns inte va han heter men han hejar på MIF enligt hans hemsida

å sen undrar ja hur gick d fö J20 igår blev d vinst lr Förlust??

Sen undrar ja ska Janos Vas stanna i Troja/Ljungby fö evigt lr kommer han när Troja har spelat klart fö säsongen??

Sen e d lite konstigt Niklas Sundblad väljer hellre Sverige Sämsta Klubb(SSK) Istället fö MIF han e juh trogen malmöare

Å sen lite om Arenan säger en del sidor att den ska va 12 000 st platser å en del säger att d e 16 000 st vikken källa ska man tro på??

Sen ska Burra kanske komma te MIF å d får vi reda på nästa vecka å sen vill DIF oxå ha han

Sen va d tråkigt att vi inte fick Högardh han som skulle va perfekt

Hittills av nyförvärven e bra Stephan Lundh tränade tesammas me Wikegård å d gick te 2 semifinalen av 3 å Mats Lusth e en trogen malmöare som har spelat 13 säsonger fö MIF å nu börjar ha me tränarjobbet fö MIF asså man säger F*N VA BRA!!

MIF mot SM-GULD 2004

Sv: Hockey på TV?
Johan: haha japp 7-2 blir det lätt...

Robert P: Ahhh! Svensk hockey i ett nötskal! Gör det så komplicerat och oförståeligt för folk utanför som möjligt! :) Som exemplvis PlayOff till Kvalserien, ska man skratta eller gråta?

Johan: Är inte det minsta orolig, vill bara veta hur det funkar. :)

Magnus: Lugn, vi vinner med 7-2... :)

Magnus: Nej, flest bortamål räknas inte extra. 4-2 ger förlängning, precis som 3-1, 5-3, 6-4 osv.

Notera att en eventuell förlängning räknas som en "tredje match" men som avbryts när ett mål faller. Således följer eventuella utvisningar inte med in i förlängningen.

Robert P: Är det målskillnad också. Låt säga att det blir 4-2 idag, då skulle Mora stå som segrare, eller?

Magnus: Ja såvitt jag förstått det hela spelar man med regler liknande fotbollens cupregler, dvs två möten och målskillnaden spelar roll. Efter en period; MIF-Mora 3-1.

Vad som händer ifall detta skulle stå sig (ej troligt) vet jag ej.

Magnus: Totalsumman i de två matcherna gäller. Två mål upp ger förlängning, tre eller fler ger seger.

Johan: Du som vet, vad är det som gäller för j18 laget idag? De måste vinna med mer än 2 mål va (1-3 sist)?

crille: Jag kan inte ge dig ett svar på den frågan men går de till final så ska vi naturligtvis vara på plats!

Hockey på TV?
Förra året så sände ju tv3 j-20 finalen har jag för mig, inte j-18 va?
är det någon som vet om 3an kommer att sända något i år??

Sv: J20-SM
Stefan: Låter bra det! Söderberg är en enorm talang. Jag tror han behöver ett år i J20 till, sen är han en Årets Rookie-kandidat när han väl går in i elitserien...

Björk har väl redan kontrakt över nästa år, eller?

Johan:

vad jag förstått av mina samtal med Lillis så ska Vas, Björk, Branting, Söderberg mfl vara med i sommar och visa upp sig och där visa att de är värda en plats i a-laget.

crille: Det vet jag inte. Vad jag förstått av diskussionerna från MIFs sida så är väl ingen av dem direkt glödhet att få ett A-lags kontrakt. Inte heller brukar MIF göra på det viset att man låter en handfull junisar, eller ex-junisar, få träningsspela sig in i laget.

Men vi får se. MIF satsar tydligen på att ha fem kedjor vilket måste innebära att den extra femman ska bestå av billiga junisar, eller ex-junisar.

Har inte sett Jimmie eller Erik sedan de lämnade MIF men vi får väl hoppas på att Troja-vistelsen utvecklat dem. På backsidan är min solklara favorit bland junisarna Johan Björk, jag tyckte han var minst sagt strålande när han fick visa upp sig de två sista matherna i år med A-laget. En sommarträning till sen så...

Jag vågar inte besöka MODO Hockeys hemsida längre... Är så rädd att det ska stå något obehagligt på deras förstasida. Hu.

12.30 börjar J18 sin match mot Mora på Isstadion. Ni som kan - åk dit och stötta!

Johan: Har MIF plockat hem alla 3 nu inför försäsongsträning??

Mose: Om man nu tagit "hem och tillbaks" Jimmie, Erik och Janos från Troja så misstänker jag att man planerer att dessa ska försöka konkurrera om en plats i laget precis som alla andra.

Såg på ABs soda att André Faust och Calle Steen i Äffbekåååe hade slagits. Varför? De konkurrerade om samma position i fjärdekdjan. Fatta varför FBK alltid är med i toppen, alltid är med i final. Bredd.

Stephan Lillis Lusth : Bredd!!!

Sv: Hur går det med Stalle?
MIF:Man hör Beslutet i slutet av veckan IAF Burra men ja vet inge om Stalle när han skulle bli klar

anders: Jag tycker helt klart att Janos är aldeles för duktig för att spela i J-20. Han har gjort en bra säsong i Troja men tyvärr blir det bara 3 matcher till i Trojatröjan (för den här säsongen ska sägas) eftersom han ska spela med Ungerns landslag. Tycker också att det vore "fel" av Malmö att plocka hem honom för att sitta på bänken i A-laget. Jag hoppas att Troja håller sig kvar i Allsvenskan och får behålla Janos, Jimmie och Erik för jag tror att dessa skulle behöva ett år till i Allsvenskan och då tror jag att Troja är rätt klubb för dem, eftersom jag vet att de trivs bra i Ljungby och Troja.

Hur går det med Stalle?
Hur går förhandlingarna med Kim Staal och Anders Burström?

Hoppas på postivt svar!

Sv: Missat...
Johan:
...Hehe.....

anders:

Nej, det hade han inte, isåfall hade MIF fått kalla tillbaka honom före 31 Januari och det datumet är ute för ett bra tag sedan...

Johan: Ja, just det. De ska ju kvala för att hålla sig kvar i allsvenskan ja. Annars hade han väl kunnat lira i J20 va?

Sv: Arena
CoolaKoffe: Arenan säg bli klar till år 2006. Några nya bilder har inte släppts på ett tag nu tyvärr, men det kommer säkert hända en hel del innan arenan står klar...

anders: Han spelar för Troja/Ljungby på lån från MIF...

J20-SM
Varför är inte Janos Vas med i J20-laget?

Sv: Kan bli HV i kvarten!
Johan:Oki schysst

CoolaKoffe: Alltså. Koffe, du verkar inte vara så vaken.

"Vi kom juh tvåa förra året varför åka ut nu??". Ja, det vore ju HEMSKT ologiskt, eller? MIF vann ju SM-guld 1994. Varför skulle vi inte gå till SM-final 1995? Klart det kan gå åt h-lvete även ifall dett gått bra förut!! Lag förändras! Vi hoppas dock det ska gå bra för våra härliga junisar.

Angående arenan beräknar Percy att börja bygga 2005 och att den ska stå klar 2007. För bilder eller länkar till bilder kontakta Stefan Wädel.

Arena
Tjenare

vet nån när MIFs nya arena blir klar?? å kan man få se bilder på den

Johan:Vi kom juh tvåa förra året varför åka ut nu??

JoJo: Jag tycker vi ska lägga en jäkla vikt till att junisarna ska ge oss MINST ett SM-guld. Både J20 och J18 har god chans.

Går vi till semi och får möta HV71 då ska pågarna ha stöd även borta.

Och hemma ska vi va 50-100 man. Så ska det bli!

Jag mena förstås semin...

Kan bli HV i kvarten!
HV leder just nu med 3-1 borta mot Timrå! Därmed så kan det bli en semifinal mot HV nästa helg uppe i Jkpg om vårt J20 lyckas slå ut dåliga Huddinge! LÄTT att man ska dit!

Sv: Högardh kvar i Modo
MIF: Här skulle det uppskattas med en källhänvisning. Som det ser ut där så är det pressmeddelandet som gick ut igår angående Högardh kompletterade med några egna sköna pratminus från Hedin som inte synts någon annanstans.

Milo har för övrigt kontrakt nästa säsong och behöver inte skriva nytt. Däremot kan han naturligtvis bryta det om någon NHL-klubb av någon outgrundlig anledning skulle vilja ha en släpphänt slovak.

Missat...
Jag verkar a missat något här. Någon som haft det stora fredagskvällsnöjet att ägna sig åt Internet-huliganism riktat mot Stefan? Fan va mesigt!

Det går en kall kår längs hela min rygg när äckel-Hedin i MODO sitter och uttalar sig om att de ska behålla Staalmannen osv osv. Hoppas han får fel. Hoppas jag kan hångarva honom och alla andra MODOiter rakt upp i snudan när Kim kommit HEM igen.

Grr.

Rocco MIF
lägg av nu

Sv: Stalle ska hem, hem till Malmö igen
Nubben:

*räcker upp handen*

;)

(Men nog fanken såg det ut som att han åkte ärevarv och tackade för sig i Kempis i tisdags...)

MIF:

Skulle vara intressant att veta vart du läst det där, enligt vad jag vet så ska Milo ha ett år kvar på sitt kontrakt, så jag fattar inte varför han skulle förhandla om ett nytt.

Tycker även att det låter det konstigt att någon NHL klubb skulle vara och rycka i honom, han har ju inte varit dålig men har haft problem att ta en riktigt ordinarie plats i MoDo.

Men skulle det stämma att Kim Staal blir kvar så är det ju bara bra för oss Modofans =)

Stalle ska hem, hem till Malmö igen
Den som inte håller med räcker upp en hand ?

MIF: Kan garantera att det inte blir MIF för Jakobs del. Däremot så skulle jag inte bli förvånad om det blir någon annan ES klubb. Ryktas om cirkus klubben från Östergötland

Sv: Löven åker nu...
JoJo: Jo jag har hört lite om det osso, vi får ju se hur det blir tillslut :P

Högardh kvar i Modo
Modos forwardsstjärna Peter Högardh har skrivit på för ytterligare en säsong i Örnsköldsviksklubben. "Högardh är en klasspelare", kommenterar sportchefen Bengt Hedin.

Modo får behålla sin skarpskytt som förra säsongen vann hela elitseriens skytteliga. Den här säsongen har Peter mest agerat framspelare. Poängskörden stannade på 29 (7+22).

- Högardh är en klasspelare som har många kvaliteter. Han är inte bara en notorisk målgörare utan överhuvudtaget en av våra pålitligaste spelare, säger sportchefen Bengt Hedin i ett pressmeddelande.

Modo Räknar med att både Dusan Milo och Kim Staal skriver på nya kontrakt inom kort.

- När det gäller Milo så är några NHL klubbar intresserade men Milo har sagt att han vill vara kvar här så det ska inte vara några problem.
Men Staal ska det inte heller vara några problem, visserligen har Kim anbud från en del bl a från MIF Redhawks, men vi räknar att skriva nytt kontrakt med Kim inom en vecka.
Allt är postivt i Modo avslutar Hedin.
--------------------------------------------------------------------------

Hoppas inte detta stämmer med Kim..
Vill ha:
* Burström
* Staal
* Österby
* Hävelid
* Jakob Johansson

Löven åker nu...
Så ligger Löven under med 0-3 hemma mot AIK. Därmed är det slutspelat för säsongen. Därmed kan vi räkna Magnus Österby som nyförvärv veckan som kommer. Kom ihåg var ni hörde det först :)

Sv: Förändringar
MrLeth: Ja du får en röst här ifrån iaf, om det nu blir nån omröstning i framtiden :P

anders: *skrattar* Njä, då måste man säkert gå i slips o sitta på pressläktaren vid A-lagsmatcherna...och det e inte riktigt min stil.
Men hade det inte varit för det så. :o)

MrLeth: Du kanske skulle ta plats i styrelsen?=)

MrLeth: Japp det är trevligt som bara den...

Man får ju hoppas att juniorerna kommer ta chansen nu osso. Den som lever får se...

Tänkte ta upp något jag skrev för cirka en månad sen, vilket ju faktist är lite småkul idag.
Jag klagade lite då på att vanliga tränare hade för lite framtidstänkande.
Jag skrev:
"Kanske är det enda rätta att låta sportchefen ha större ansvar...alltså även när det kommer till så känliga ämnen som laguttagningar.
Sportchefen är ju egentligen den ende med inblandning i A-laget som kan ha ett riktigt långsiktigt tänkande."
---Nu vet vi ju alla vad som hände...Lillis blev både tränare och sportchef.
Som det kan bli! :o)

Jag skrev även:
"Så medans Lillis ska förklara för media att iår så tänker vi minsann satsa på våra juniorer...så säger Bäckman att här e det jag som bestämmer vem fan som ska få spela eller inte!"
---Vad hände där?
Jo, både Lillis och Percy har nu i efterhand gått ut och kritiserat Bäckman på just denna punkten och menat att han inte alls satsade på juniorerna så som det var tänkt.

Minsann...det verkar ju som om jag och MIFs styrelse börjar tänka i exakt samma banor. Trevligt! :o)

Sv: Sympatier
Johan: Skärp mig själv! #34 SUVANTO stod det naturligtvis. Pucko!

Sv: Sympatier
Magnus: Staals agent? I wish! Hade jag varit det hade Den Hemska Våren 2001 aldrig existerat.

Pekka Kangasalusta valde att göra lumpen i Suomi, eller valde o valde, men han gjorde det i alla fall. Sen föll han bort i glömska... Tyvärr. Hans "rövtacklingar" var nästan i Lulin-klass!

Kiprusoff tjänade äckligt mycket i MIF, men ville inte träna så ofta. Han gjorde det ju ändå naturligtvis eftersom han fick lön per träning så vitt jag har för mig men ändå. Hans fru trivdes inte och tvingade därmed bort honom från Sverige och Malmö. Lika bra var väl det tycker jag... egentligen. Han hade skinnat vår Ishockeyförening.

Suvanto gjorde mål i första matchen för MIF och blev genast Tunnans stora idol. Ja, faktum är att "34 Harila" prydde den då unge Tunnans rygg på matchtröjan.
Idag bär Tunnan en mycket vackrare tröja vars rygg pryds av #27 Tunnan"... Sydd av en expert.

« · 242651 · »