Knegoff: igentligen är man dum som kommenterar detta inlägg överhuvudtaget du kan verkligen inte ha sett Timrå spela, det är banne mig det skriskostarkaste och speedigaste laget i ES, när andra skitlag inte försöker att haka och förstöra förståss, något som kommer attt visa sig ikväll. MIF är ju inte direkt kända för gladhockey själva.... mer för en sort som är besläktad med knorr på svansen.
men ett plus till er för att ni börjat säsongen bra...
Knegoff: haha, uttråkning? har du sett Timrå många gånger? Tror du hockeypubliken på Canal+ blev uttråkade när Timrå slog frölunda nere i Scandinavium i våras? Malmö däremot...
Jag har en polare som såg första avsnitten av Perceys Pågar, han gilla det starkt, Det goa är att han hejar på Leksand, Själv är man helt sålt, men såg tyvärr inte gårdagens avsnitt då jag var ute med jobbet, Men som tur är spela man in det :)
Knegoff: Jag har iofs inte sett Tik lira nere hos er, men annars har jag sett många bortamatcher som Tik har spelat de senaste åren. Det har oftast varit gladhockey = offensivt och snabbt. Vet inte om man blir uttråkad av det??
Timrå ska, enligt sin egen hemsida "spela sitt spel, dvs visa att dem bestämmer". Allright. Då innebär det att tradriga Timrå ska tråka ut oss igen då! Det är nämligen uttråkning som ÄR Timrås spel!!!
Vinner Timrå - och gör en lika "bra" säsong som i fjol är det synd och skam för ishockeyn i elitserien. För de e s*tan så tradigt dom spelar.
jalla: Tre solkara kan du nog glömma, spelar Mif som i de första två hemma även i morgon kommer det inte bli några poäng för er. Mesar vi till oss däremot, ja då har ni en chans.
håller med till fullo, satt och såg dagens program med sambon och min far de som inte håller på MIF och inte är så hockey intresserade tyckte inte programmet var någon speciell höjdare medans en annan diggade det helt.
Dock ett stort - att en viss person fick synas i bild vid några tillfällen men men man kan inte få allt :D
Konstaterar ännu en gång, efter att ha sett avsnitt två, att serien är endast intressant för dem som:
A. Gillar Mif B. Är allmänt intresserade av hur ett hockeylag fungarar, utanför isen i första hand.
Alltså, jag tycker då att det är jäkligt kul att se allt som händer utanför isen. Eftersom jag bort lååååååååååååååååååång ifrån Malmö för tillfället känns det extra angeläget då mina besök i Malmö Isstadion är något helt sanslöst för få. Dessutom gillar jag att man under de sekvenser som behandlar matcherna mest följer det som händer i båset och på läktarna. Det är ju det man inte redan vet man vill veta i en dokumentär så det känns helt rätt.
2-0 till MODO. Visst, jag köper det. Men som vi tryckte på dem i tredje och sådana lägen vi hade SAMT att deras förstafemma med de tre stjärnorna blev bra neutraliserad I Ö-VIK ger mig fortsatt gott hopp. Nu ska vi slå formstarka Timrå imorgon, sen plockar vi tre pinnar i Linköping. Jussi kommer snurra med _gamle_ (dubbel bemärkelse) kompisen Mikko Peltola! :)
Poffa: Jag hävdar fortfarande att ni var ganska tama framför mål. Det var vi också, det säger jag inget om. Med det spelövertag ni hade i framförallt andra perioden borde det inte stått 2-0 efter två. Men med det spel som presterades av er framför mål var det bra utdelning.
Segern var rättvis dock, det säger jag inget om.
Sen, som alltid i Övik tydligen, var alla i Mif mer eller mindre ovänner med pucken. En normal dag utanför Övik hade Österby gjort mål när han hade tom kasse, det hade jag också vågar jag påstå...
Två soperena frilägen och ett par dundrande skott kunde lätt resulterat i ytterligare tre mål om inte Nihlstorp varit så bra. Visst hade ni mycket puck i tredje, men inte var det många lägen framför mål som var speciellt farliga.
Poffa: Å andra sidan var vi ruggigt överlägsna i sista. Å tredje sidan tyckte jag inte att ni var direkt skärpta framför mål, farliga målchanser hade knappast räckt till 5 mål...om inte Nihlstorp varit ett såll.
Att inte vi gjorde något mål i sista perioden berodde på: 1. Riksman var bra 2. Vi var lika oskärpta framför mål som MoDo.
Borde varit 2-1? Snarare 4-1 eller kanske 5-1. Nihlstorp räddade kvar MIF i matchen åtskilliga gånger under första och andra perioden. Duktig kille, förresten. Där har ni en arvtagare till Hadelöv.
Förlusten helt i sin ordning (som vanligt i Övik), MoDo spelade enkelt i två perioder samtidigt som Mif var makalösa ovänner med pucken. Österby hade öppet mål i andra vilket var Mif:s bästa målchans på de två första perioderna. Han träffade en flygande Riksman. I sista perioden började Mif pumpa på och fick riktigt bra tryck på MoDo som började idka icing. 2-1 i perioder till MoDo 2-0 i mål borde varit 2-1.
Fagersta: Tycker ändå Mif inlett stabilt. Inga storförluster ännu. Blir tufft på torsdag hemma mot Timrå, men hemma är Mif ännu starkare. Hoppas på seger där, dock kanske det bara blir två poäng?
Stefan: Jag tycker att Lillis/Lusth har inlett ganska dålitg ändå. Man får inte göra ett sånt misstag 3 gånger irad. Det sägs ju att man lär av sina misstag men det fette F*N om det är så med dom..Men annars ser det ganska bra ut för MIF's del.
sidan fungerar bra för mig, jag har inga som helst problem att komma in på den idag. Uppdateras gör den också bara forumet och rinkside jag väntar på :)
Funkar bra sidan för mig fast jag har lite rullister åt alla håll och kanter :) Många undersidor som inte finns, väntar med spänning på Rinkside där tränare och spelare skall klottra tex :)
MoK: haha bra där, , Men nu fungerar det för mig men detta händer faktiskt från och till, Har för mig att det varit samma problem på mina dnra datorer. aja vi får väl se.
Teus: Var har du fått reda på det? Riktigt kul om han får stå, vi får hoppas på det bästa. Men jag skulle nästan tippa att Magnus Wernblom gör ca 2mål, b rukar han alltid göra imot mif,:/
Stefan: Han kommer nog vara snäll nere i malmö nästa torsdag...sätter nog bara 2-3 mål...med samma smörpass från Molin, som verkligen fått en nytändning i år.
Men Malmström är med rätt förtroende från tränarna och självförtroende en mycket bra spelare vilket han visade i kvartsfinalerna mot just Brynäs för nått år sedan. Förhoppningsvis hittar han den formen i Brynäs dock inte i matcherna mot MIF :)
Ja nu har de verkligen läge att vinna i Ö-vik, kanske t o m Wernblom kan gå mållös? Ok nu tog jag i lite mycket, han kommer väl som vanligt smälla dit en. ;)
Fagersta: Fick "tips" innan matchen mot VF att just spana på denna Österby som sades vara bra. Blev dock inte impad enda jag reflekterade över som han gjorde var att hålla fast och dra ner en Frölunda spelare längs sargen....
Magnus: Ja men det är historia nu. Imorgon är det en ny match och då spelar det ingen hur man spelat förut.Men det är som du säger Mif brukar inte spela så bra där uppe i ''Kempis''. Men jag tror att Lasse Degn gör en kanon match imorgon bara han får tillräckligt med speltid.Hoppas också att vi får se Österby lite grann i boxplay också.För det blir ju ganska mycket boxplay när VI sätter igång.
Först känns det som läge att byta trådnamn för att hålla någon form av ordning ändå. Sen hoppas jag verkligen att vi kan slå Modo, men jag har som sagt mycket dåliga erfarenheter av Mif i Kempehallen. Men det vore en dröm att någon gång få åka hem därifrån som en segrare, varför inte i morgon. Hoppas verkligen...
Skalpjägaren: hoppas att Hadelöv spelar lika bra emot Modo som han gjorde mot Frölunda..Jag hoppas också att Magnus Österby får lite mer speltid..Lasse Degn har också öppnat starkt och vi får säkert se en kanon match av honom emot Modo..Om Jussi spelar som han gjort i dom två inledande matcherna så vinner Malmö mot Modo.
Skalpjägaren: Visst vann Frölunda guld, men det var då. Det finns ingen som med säkerhet kan säga att det upprepar sig nu=) Man kan inte leva på gamla meriter.
igentligen är man dum som kommenterar detta inlägg överhuvudtaget
du kan verkligen inte ha sett Timrå spela, det är banne mig det skriskostarkaste och speedigaste laget i ES, när andra skitlag inte försöker att haka och förstöra förståss, något som kommer attt visa sig ikväll.
MIF är ju inte direkt kända för gladhockey själva....
mer för en sort som är besläktad med knorr på svansen.
men ett plus till er för att ni börjat säsongen bra...