« Föregående · 294902 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: mif-vf
Det känns helt otroligt härligt att ha spöat Frölunda. Jag hade kallt räknat med 0 poäng efter de tre inledande matcherna och hade inte blivit besviken. Nu är man nästan lite besviken att vi inte tog poäng mot FBK också (vilket vi var värda). Men serien är låååååååååååång. Det krävs ytterligare 48 liknande insatser från pågarna för att vi ska klara slutspel...
Sv: mif-vf
Klagas det på att Malmö kör grishockey så har man nog missat totalt allt vad som sagt från MIF-staben innan säsongen startade..
Det är nämligen exakt så här Malmö SKA spela!
Lusth har uttryckligen sagt att det ska spelas grishockey.
Det SKA göra ont att möta Malmö och motståndarna SKA hata att möta MIF.
Med andra ord var det en alldeles ypperlig match idag.
Härligt krigat pågar! :o)
Det är nämligen exakt så här Malmö SKA spela!
Lusth har uttryckligen sagt att det ska spelas grishockey.
Det SKA göra ont att möta Malmö och motståndarna SKA hata att möta MIF.
Med andra ord var det en alldeles ypperlig match idag.
Härligt krigat pågar! :o)
Sv: Grattis
danoj:
tackar, inget som en annan räknat med på förhand har själv tippat förlust lite här och var i denna match.
Seger mot Frölunda favoriten till SM-Guldet med laget som tippas komma 11-12:a inte konstigt att det känns som att vinna SM-Guld just nu :)
Grishockey eller inte det är MIFs chans att ta poäng alla har inte landslagsmän på var och varannan plats i laget.
tackar, inget som en annan räknat med på förhand har själv tippat förlust lite här och var i denna match.
Seger mot Frölunda favoriten till SM-Guldet med laget som tippas komma 11-12:a inte konstigt att det känns som att vinna SM-Guld just nu :)
Grishockey eller inte det är MIFs chans att ta poäng alla har inte landslagsmän på var och varannan plats i laget.
Sv: MIF - FBK
Magnus: Nä, våra backar får definitivt inte gå sönder. Speciellt inte Peter Andersson eller Petri Liimatainen. De är dyrbara de två.
Va kul det vore om det kunde lossna för Mattsson i år. Där har vi ju en målskytt av rang. Tänk om han och Sundblad kunde ösa in mål, typ göra 20-25 mål vardera. Det skulle betyda mycket det. Och vidare att danskkedjan verkligen lyckas fullt ut och att även Jussi gör en bra säsong. Och sist men inte minst att våra juniorer lyckas och att Hadelöv visar att han är landslagsmässig i målet.
Om allt detta lyckas så lirar vi lätt slutspel till våren!!!!
Va kul det vore om det kunde lossna för Mattsson i år. Där har vi ju en målskytt av rang. Tänk om han och Sundblad kunde ösa in mål, typ göra 20-25 mål vardera. Det skulle betyda mycket det. Och vidare att danskkedjan verkligen lyckas fullt ut och att även Jussi gör en bra säsong. Och sist men inte minst att våra juniorer lyckas och att Hadelöv visar att han är landslagsmässig i målet.
Om allt detta lyckas så lirar vi lätt slutspel till våren!!!!
Sv: MIF - FBK
Magnus: Hörde bara matchen på radion, men är ändå nöjd. FBK är stora guldfavoriter. Men jag förstår inte de som lagt upp spelschemat. Har de något emot Mif??? De tre första matcherna möter Mif SM-tvåan, mästarna och sedan tippade topplaget MoDo i Ö-vik. Är jättenöjd om Mif bärgar nån poäng i de återstående två inledningsmatcherna av serien.
Sv: Backarna i MIF
anders:Säg till Stephan Lundh =)
men jag kan hålla med att de andra backarna håller allsvensk klass
men en av backarna borde få lite mer speltid är faktiskt Johan Björk
men jag kan hålla med att de andra backarna håller allsvensk klass
men en av backarna borde få lite mer speltid är faktiskt Johan Björk
Sv: Sundblad
Jag tror laget får en kick med nya tränare och når slutspelet denna säsong. Men en back (en bra sådan, inte en som ska spela i sista backparet) till bör nog värvas, för att jag ska vara helt nöjd med truppen. Sen får ju Lillis komma med lite överraskningar om han vill. ;)
Truppen är ju t ex mycket bättre än säsongen 2001/2002, och då kom MIF sexa. Tyvärr så betyder det ju ingeting. :P
Jag räknar med att Hannula finns med i truppen, när jag för dessa tankar. Men om han försvinner, ser ju läget lite annorlunda ut...
Truppen är ju t ex mycket bättre än säsongen 2001/2002, och då kom MIF sexa. Tyvärr så betyder det ju ingeting. :P
Jag räknar med att Hannula finns med i truppen, när jag för dessa tankar. Men om han försvinner, ser ju läget lite annorlunda ut...
Sv: Backarna i MIF
Johan: Men käre gud, skulle de som är kvar vara bra då? Petri o Norgren kan jag hålla med om. Men de övriga??? Många säger att målskyttet är felet men käre gud, titta vilka backar vi har istället. Visst de är säkert stjärnor i allsvenskan men inte i elitserien. Köp in bättre backar. När ska Mifledningen fatta detta????
« Föregående · 294902 · Nästa »
Mattsson verkar het?! Nja, han har väl inte varit någon höjdare i de två första matcherna. Han har ju heller inte varit dålig men det finns ju andra som har varit betydligt hetare. T.ex. Kim Staal, Mikael Wahlberg och Marcus Magnertoft...
...MODO bör vara rätt så taggade till matchen på tisdag med tanke på hur det gått i de två inledande matcherna, så jag tror det blir tufft. Men poängchans, det har Mif definitivt.