Angående gårdagens förlust så var jag inställd på den. Brynäs är på G nu och de kommer att gå uppåt i tabellen! Men jag tycker ändå att det är positivt att Mif gör mycket mål. Hade varit hemskt om laget befunnit sig i samma situation som SSK nu gör!
Gunnar Johansson säger det efter nästan varje match att Janne Hammar alltid är bra kämpar, sliter, skapar chanser men puckskrället vill inte in för honom..
Tabellen blir mer och mer spännande för varje omgång. 4 poäng till kvalplats och 9 poäng till 4:e platsen.
Ju mer FBK och HV förlorar desto närmare striden kommer även de lagen. Just nu är Brynäs på stark uppgång och kan snart vara ikapp 11:an. Lag 5-11 är inom 7 poäng och slåss om att inte komma på kvalplats samt att vara på slutspelsplats. Elitserien kommer säkert inte avgöras förän sista omgången.
Trodde på 3p denna matchen. Ska inte hyckla med att jag tycker man kunde kräva det av MIF. Vi är alldeles för ojämna, även om Hadelöv får ta på sig denna förlusten, men han har räddat oss från större nederlag innan... så han skall inte hängas ut.
Tyvärr tror jag att Hadelöv får ta mycket av denna förlusten på sitt ansvar, fel dag och fel match. Nu måste vi vinna mot HV och MoDo och det blir INTE lätt.
miffo: Ikväll är det nog dessvärre Hadelövsyndromet som man inte trodde existerade längre. Fel dag att göra en plattmatch, gör man 5 mål borta ska det vara tre poäng.
Vad är det egentligen som gör att MIF aldrig kan vinna på bortaplan? Spelare på den här nivån borde klara pressen... Bara en vinst (3p) så här långt är ärligt talat kasst. Tänk om man hade fått se sitt MIF bland de 3 topplagen, så att man slapp vara orolig hela tiden... :-)
Magnus: Ja...själv börjar jag tröttna på den extremt långa transportsträckan bara. Kör som fotbollen istället...en match varannan månad är väl mer lagom!
Mål och Robert i mål. Kul på båda punkterna. Är det Elitseriepremiär för Robert? Hoppas det går bra för honom och att MIF kan vända. Vi behöver ju 3 poäng, är ju så tight i serien.
Min gamla filosofi verkar inte funka i år heller... Jag brukar tänka att även om man förlorar alla bortamatcher så ska det räcka med att vinna hemmamatcherna för att ligga på en stabil mittenplats. Så varför i helsicke har vi ingen stabil mittenplats för?! Fyra poäng ner till 11:an...det e ju löjligt!