MIF-FBK
320249 · Nästa » Till forumet
Sv: MIF-FBK
Knegoff: Allsvenskan är ingen hit, men iofs borde det innebära lite mer segrar än vad vi är bortskämda med nuförtiden. Vad är egentligen meningen med att lira i Elitserien om man inte kan ta guld? Problemet är att det kan bli tungt att ta sig tillbaka om intresset är så uselt som det bitvis varit i Malmö. Vi kan väl glädja oss åt att vi kanske kan få hem Kim Johnsson och Co, eller framför allt honom. Vet inte om Lilja är mycket bätre än Norgren när jag tänker efter. Hävelid kan vi väl drömma om, hoppas att han vill lira något år till med oss och skiter i AIK.
Sv: MIF-FBK
Knegoff: Nja, allsvenskan är ingen hit precis; Nybro, Mörrum, Rögle...
Man får väl ändå hoppas att MIF klarar sig igenom kvalserien.
vad gäller Foppa tror jag aldrig han får sin revansch: Hur många finaler har MoDO förlorat de senaste 8 åren? Det laget är definitivt ingen vinnare, det kommer inte en åldrande Foppa, som troligen lär få svårt att tända till i "elitserien", att kunna ändra på.
Man får väl ändå hoppas att MIF klarar sig igenom kvalserien.
vad gäller Foppa tror jag aldrig han får sin revansch: Hur många finaler har MoDO förlorat de senaste 8 åren? Det laget är definitivt ingen vinnare, det kommer inte en åldrande Foppa, som troligen lär få svårt att tända till i "elitserien", att kunna ändra på.
Sv: MIF-FBK
Magnus: Alltså, när speakern drog laguppställningarna före match blev man ju nästan rädd.
När vi var nere på FBKs TREDJE line såg det ut som följer:
Artursson-Hållberg | Kalt-Söderström-Jenni
Detta kanske ska jämföras med MIFs FÖRSTA som föga imponerande såg ut såhär:
Björk-Andersson | Mattsson-Wahlberg-Magnertoft
Att vi bara förlorar med 3-1 mot sådan motstånd får väl räknas som klart godkänt, eller...? Känns oerhört trist att överhuvudtaget tänka så, men vifår väl vänja oss. Snart har Foppa, Näslund och dom andra tröttnat på pengarna i NHL och vill komma hem och slå MIF... Hu!!!
Kanske vore det en idé att åka ner i allsvenskan bara för att Foppa inte ska få sin revanch, så han sitter och grämer sig när han är 70 bast? :)
När vi var nere på FBKs TREDJE line såg det ut som följer:
Artursson-Hållberg | Kalt-Söderström-Jenni
Detta kanske ska jämföras med MIFs FÖRSTA som föga imponerande såg ut såhär:
Björk-Andersson | Mattsson-Wahlberg-Magnertoft
Att vi bara förlorar med 3-1 mot sådan motstånd får väl räknas som klart godkänt, eller...? Känns oerhört trist att överhuvudtaget tänka så, men vifår väl vänja oss. Snart har Foppa, Näslund och dom andra tröttnat på pengarna i NHL och vill komma hem och slå MIF... Hu!!!
Kanske vore det en idé att åka ner i allsvenskan bara för att Foppa inte ska få sin revanch, så han sitter och grämer sig när han är 70 bast? :)
Länkar:
http://www.madhawks.com
http://www.madhawks.com
Sv: MIF-FBK
TBSE: Jag hänvisar ännu en gång till en sändning från Radiosporten för någon vecka sedan. En FBK-back tvingades gå av banan och då proklamerae reportern att FBK tvingats "gå ner på" 7 backar!!! De flesta lag har möjligen 7 backar anmälda till match, många inte fler än 6.
FBK har så bred trupp att den räckt till två lag. Nästan åtminstone. :)
FBK har så bred trupp att den räckt till två lag. Nästan åtminstone. :)
Sv: MIF-FBK
Kul att se att vissa tycker att det är en BRAGD(!) av något annat lag om dem vinner SM-Guldet istället för FBK. Själv tycker jag inte alls att man ska kalla det för en bragd. Om ett lag vinner över FBK i finalen så är det jäkla bra gjort, inget annat och ingen bragd.
Visserligen så ör det svårare för en tunnare trupp att möta sig med FBK i bäst av 7.
Tyvärr så glömmer många att allt kan hända...
Visserligen så ör det svårare för en tunnare trupp att möta sig med FBK i bäst av 7.
Tyvärr så glömmer många att allt kan hända...
Sv: MIF-FBK
Magnus: Nah, dom tog väl den billigaste massören! Sen är det ju dyrt med värme också, så i omklädningsrummen i Kinnarps Arena är det iskallt. Sen tycker spelarna det är slöseri med energi att värma upp, så de är ständigt likstela i musklerna när matcherna ska börja. Det är väl de anledningar jag kan ge dig... :)
Sv: MIF-FBK
Knegoff: Är det något med luften i Jönköping eller är det chips och coca på sommarträningen som gör att HV alltid drabbas av skador? Det borde vara omöjligt att samma lag drabbas av skador på nyckelspelare varje säsong men HV lyckas på något sätt. I och för sig kanske man skulle önska sig några feta skador i Mif också, vi brukar ju plötsligt vinna och spela bra när halva laget är borta...
Sv: MIF-FBK
Magnus & Leth: Jag bojkottar Sydsvenskan helt och hållet nuförtiden. Förutom att de har sveriges sämsta nättidning så skriver de ner MIF, har förbeställda spelarbetyg (bestäms troligtvis innan försäsongen börjat), och har alltid minst ett fel i vad de skriver om matcherna eller MIF. Suck!!
Srsen: Varför? Som Magnus säger så har Färjestad lätt elitseriens bästa, bredaste trupp med flest matchvinnartyper, flest grovjobbare, offensivaste backar och en tränarstab och organisation som inte går av för hackor. Om Färjestad inte vinner SM-Guld har något annat lag gjort en enorm bragd som är så enorm så jag inte kan förstå det.
Gött att HV börjat bli skadedrabbat... det kommer mera... det gör det alltid! :)
Srsen: Varför? Som Magnus säger så har Färjestad lätt elitseriens bästa, bredaste trupp med flest matchvinnartyper, flest grovjobbare, offensivaste backar och en tränarstab och organisation som inte går av för hackor. Om Färjestad inte vinner SM-Guld har något annat lag gjort en enorm bragd som är så enorm så jag inte kan förstå det.
Gött att HV börjat bli skadedrabbat... det kommer mera... det gör det alltid! :)
Sv: MIF-FBK
Jag har vart på disco i Malmö, disco i Malmööö.. Fan vad ni spelar hög musik hela jävla tiden. Och ständigt dessa trummor... När ska folk lära sig att det inte blir nån förhöjd stämning med de jävla trummorna...
Ja ni stod ju iallafall upp relativt bra idag....
Hoppas ni kommer till kvalserien så Rögle kan spöa er igen!!!
Ja ni stod ju iallafall upp relativt bra idag....
Hoppas ni kommer till kvalserien så Rögle kan spöa er igen!!!
Sv: MIF-FBK
Överstegrisen:
Håller med till 100%
Men i dag tycker jag jävligt synd om grabbarna för dom gör ingen dålig match över 60min.
Men dom MÅSTE göra mål i powerplay om det så är spel 5/3 eller 5/4
Sen får man inte bränna alla sina frilägen heller.
Nä på med blåstället och spotta i nävarna så tar vi Frölunda på Torsdag.
Mif mot toppen!
Håller med till 100%
Men i dag tycker jag jävligt synd om grabbarna för dom gör ingen dålig match över 60min.
Men dom MÅSTE göra mål i powerplay om det så är spel 5/3 eller 5/4
Sen får man inte bränna alla sina frilägen heller.
Nä på med blåstället och spotta i nävarna så tar vi Frölunda på Torsdag.
Mif mot toppen!
Sv: MIF-FBK
Så gick det som väntat, normalt sätt skulle vi haft poäng idag. Men, gör man inte mål vinner man inga matcher. Staal hade stolpe, stolpe ut... 3,2% utdelning på skotten, bedrövligt faktiskt.
Glömd och nästa är MoDo. Vi börjar halka efter nu, ILLA med tanke på hur många hemma matcher vi haft. Vi måste vinna massor borta för att ha en chans på slutspel.
Glömd och nästa är MoDo. Vi börjar halka efter nu, ILLA med tanke på hur många hemma matcher vi haft. Vi måste vinna massor borta för att ha en chans på slutspel.
Sv: MIF-FBK
Hmmm, FBK ställer upp med 4 hela femmor. En liten titt på deras fjärdeline:
C: Pär Bäcker
Lw: Fredrik Eriksson
Rw: Peter Hammarström
D: Mats Trygg
D: Robin Jonsson
Ska man skratta eller gråta? Får svenska lag vara så starka som FBK utan att betala dryga böter för fusk? :) Tar vi poäng borde vi vara som gjorda för bragdguldet. Vårt hopp är underskattning eller mätthet, räkna inte med något av fallen säger jag. Nu kör vi...
C: Pär Bäcker
Lw: Fredrik Eriksson
Rw: Peter Hammarström
D: Mats Trygg
D: Robin Jonsson
Ska man skratta eller gråta? Får svenska lag vara så starka som FBK utan att betala dryga böter för fusk? :) Tar vi poäng borde vi vara som gjorda för bragdguldet. Vårt hopp är underskattning eller mätthet, räkna inte med något av fallen säger jag. Nu kör vi...
Sv: MIF-FBK
Den 13/1-2001 såg 4169 åskådare matchen Färjestads BK - Malmö IF i Färjestads Ishall.
Målskyttar:
01.16 0-1 Kim Staal (Sandström)
04.19 0-2 Fredrik Lindqvist (Jakobsson, Petrasek)
09.39 1-2 Trond Magnussen
11.39 1-3 Jesper Mattsson (Lindqvist, Petrasek)
14.05 1-4 Jan Hammar (Riihijärvi, Tornberg)
14.31 1-5 Jesper Mattsson (straff)
29.27 1-6 Mikael Wahlberg (Öhman, Magnertoft)
31.34 1-7 Christian Due-Boje (Staal)
45.14 1-8 Tomas Sandström (Magnertoft)
49.07 2-8 Marcel Jenni
(och här tändes alltså Färjestas hopp...!)
53.04 3-8 Marcel Jenni
(allt kan ju hända...! not!)
53.44 3-9 Daniel Rydmark (Lindqvist, Mattsson)
Det ska vi aldrig glömma.
Målskyttar:
01.16 0-1 Kim Staal (Sandström)
04.19 0-2 Fredrik Lindqvist (Jakobsson, Petrasek)
09.39 1-2 Trond Magnussen
11.39 1-3 Jesper Mattsson (Lindqvist, Petrasek)
14.05 1-4 Jan Hammar (Riihijärvi, Tornberg)
14.31 1-5 Jesper Mattsson (straff)
29.27 1-6 Mikael Wahlberg (Öhman, Magnertoft)
31.34 1-7 Christian Due-Boje (Staal)
45.14 1-8 Tomas Sandström (Magnertoft)
49.07 2-8 Marcel Jenni
(och här tändes alltså Färjestas hopp...!)
53.04 3-8 Marcel Jenni
(allt kan ju hända...! not!)
53.44 3-9 Daniel Rydmark (Lindqvist, Mattsson)
Det ska vi aldrig glömma.
Sv: MIF-FBK
Svanru: Det spelar ingen roll om vi losar mot lag som LHC och Brynäs hemma i Malmö - Färjestad, Djurgården och Frölunda är tre lag som aldrig får det lätt nere hos oss.
Sen att FBK varit klockrena hittills - det är ju inte otippat. Jag tror FBK räcker hela vägen i år. Hoppas verkligen att HV inte vinner.
Percy accepterar inte kvalserien, så skulle det luta därhän så kommer plånboken fram, så är det bara. Men MIF måste börja agera snart för att inte allt ska gå käpprätt...
De e gött att leva - ännu göttare att slå Färjestad i Karlstad med 9-3.
Sen att FBK varit klockrena hittills - det är ju inte otippat. Jag tror FBK räcker hela vägen i år. Hoppas verkligen att HV inte vinner.
Percy accepterar inte kvalserien, så skulle det luta därhän så kommer plånboken fram, så är det bara. Men MIF måste börja agera snart för att inte allt ska gå käpprätt...
De e gött att leva - ännu göttare att slå Färjestad i Karlstad med 9-3.
MIF-FBK
Då kommer vi på besök till er på Tisdag.
Vi är fulladdade med TNT, taggtråd och drivgas för att ge er en ordentlig match.
Ställ upp och försök göra en positiv match utan att krypa ner i försvarszon med alla spelare inne i egen kasse för att eventuellt skicka iväg någon speedkula ( om ni har någon) till en sporadisk kontring.
Vi är laddade Vi är tända Vi skall ta 9:e raka
De e gött att leva:-)
Vi är fulladdade med TNT, taggtråd och drivgas för att ge er en ordentlig match.
Ställ upp och försök göra en positiv match utan att krypa ner i försvarszon med alla spelare inne i egen kasse för att eventuellt skicka iväg någon speedkula ( om ni har någon) till en sporadisk kontring.
Vi är laddade Vi är tända Vi skall ta 9:e raka
De e gött att leva:-)