Tyvärr, det blir kval...
« Föregående · 9765 Till forumet
Sv: Tyvärr, det blir kval...
För Luleå behöver nog ingen vara orolig, de komer få kämpa för en eventuell slutspelsplats. Mif kommer spela slutspel, även om de bara ställer in skridskorna i hälften av matcherna. Laget är minst lika bra som i fjol och då hamnade vi på femte plats. Mellan 1-5 plats är rimligt och högst troligt i år också.
Sv: Tyvärr, det blir kval...
Du har så fel modo är ett dåligt skit lag som inte kommer klara sig utan per Bäckman
Sv: Tyvärr, det blir kval...
Det verkar inte börja så lovande för MIF. 1-0 till Södertälje efter första perioden, 13-10 i skott :-(
Hoppas bara de skärper till sig inför nästa period, kanske det är premiärnerver som spökar. Om vi inte tar SM guld med tränare som Pär Bäckman och Gunnar Johansson så är det nåt som är jäkligt fel. Vi har alla förutsättningar att vinna i år förutom att vi kanske saknar stabiliteten på backsidan, möjligen att den rätta viljan också saknas bland spelarna.
Hoppas bara de skärper till sig inför nästa period, kanske det är premiärnerver som spökar. Om vi inte tar SM guld med tränare som Pär Bäckman och Gunnar Johansson så är det nåt som är jäkligt fel. Vi har alla förutsättningar att vinna i år förutom att vi kanske saknar stabiliteten på backsidan, möjligen att den rätta viljan också saknas bland spelarna.
Sv: Tyvärr, det blir kval...
En detalj verkar inte Bäckman/Johansson fått ordning på ännu. Tendensen att MIF spelar mediokert mot "sämre" motstånd. Inget nedlåtande om SSK, men om hela laget jobbade och gjorde sitt har de inte en chans mot MIF. Förhoppningsvis kan detta problem "filas" bort nu när killarna kommer utsättas för straffexercis.
« Föregående · 9765
Men jag hoppas att jag har fel.