Historik
Föregående · 23 · Nästa
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Och Rönnberg är stor i nederlaget, precis som kollegorna i Dynastin. Eller hur det nu var...
""Vi unnar inget annat lag framgång. Tar vi inte SM-guld är det fel och borde göras om.""
""Vi unnar inget annat lag framgång. Tar vi inte SM-guld är det fel och borde göras om.""
+ 5
Skellefteå AIK > Sv: Säsongen 16/17
{7603}: Såg ni Roger Rönnbergs storhet i nederlaget. Nästan jämförbart med era så kallade hjältar.
+ 4
Skellefteå AIK > Sv: Säsongen 16/17
{7804}: Jag tror att det är lättare att övertyga Israel att skaka hand med muslimska brödraskapet.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Återigen kan du småleende stå och se på krumbukterna. Som sanningssägare får man vänja sig vid att vara hatad som pessimist.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Hahaha!! Sen dess har jag faktiskt varit och installerat lite Sonos och nätverk hos farbror Rolf :)
MoDo Hockey > Våra fantastiska juniorer!
Wow!
Ett guld och det andra laget i final imorgon! Vilken återväxt vi har! Hoppas verkligen att vi lyckas få dem att vilja stanna några år och kämpa för att få upp MoDo i finrummet igen!
Ett guld och det andra laget i final imorgon! Vilken återväxt vi har! Hoppas verkligen att vi lyckas få dem att vilja stanna några år och kämpa för att få upp MoDo i finrummet igen!
+ 8
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Det innebär ju dessutom att det finns hopp för Jimmie att förlänga karriären med en sista säsong ;))
+ 1
Skellefteå AIK > Sv: Dynastiernas dynastiförening vs indijanerna från Jöttä-borrj
{7804}: Surt slut. Hade lika gärna sett er vidare. Vad händer nu med SkAIK?
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
M.Lemiux: Hahaha, svammel in på småtimmarna :)
+ 1
Skellefteå AIK > Sv: Dynastiernas dynastiförening vs indijanerna från Jöttä-borrj
{7804}: Eller halsdukar?
+ 2
Skellefteå AIK > Sv: Dynastiernas dynastiförening vs indijanerna från Jöttä-borrj
{7804}: Å du... håll halsduken i schack ikväll :))
+ 2
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Hahaha, öronsusningar, jag döööör :)
Sådär agerar alltså en apkapten med värddegrund...
Skrattretande
Sådär agerar alltså en apkapten med värddegrund...
Skrattretande
+ 1
Skellefteå AIK > Sv: Dynastiernas dynastiförening vs indijanerna från Jöttä-borrj
{7804}: Åh herregud... Jag hade lätt valt Steeler från British Steel. Jag tror tyvärr ni vinner ikväll. Tillknäppt tillställning. 3-1 i tom kasse av Oscar Möller. Ni tar er till final via Brynäs och slår i finalen HV som gått vinnande ut en kamp i 6 matcher mot ett heroiskt kämpande Malmö.
Lyrics:
Catch the play now, eye to eye
Don't let chances pass you by
Always someone at your back
Biding their time for attack
Check for decoys, stay sharp edged
Double-crossers get your head
Carpet-baggers bluff and strike
Kiss of Judas, spider like
Waiting like jackals to sneak up and trick you
Wolves in sheep's clothing, so deft in consoling
Lurking in shadows, they pounce least expected
When you come to, they'll have gone right through you
Tricksters, jilters play their game
Sleight-of-handers, all the same
Masquerader in his lair
Wants to tangle in your hair
Lyrics:
Catch the play now, eye to eye
Don't let chances pass you by
Always someone at your back
Biding their time for attack
Check for decoys, stay sharp edged
Double-crossers get your head
Carpet-baggers bluff and strike
Kiss of Judas, spider like
Waiting like jackals to sneak up and trick you
Wolves in sheep's clothing, so deft in consoling
Lurking in shadows, they pounce least expected
When you come to, they'll have gone right through you
Tricksters, jilters play their game
Sleight-of-handers, all the same
Masquerader in his lair
Wants to tangle in your hair
+ 1
Skellefteå AIK > Sv: Dynastiernas dynastiförening vs indijanerna från Jöttä-borrj
{7603}: FYI, du svamlar fortfarande ;)
+ 4
Skellefteå AIK > Sv: Dynastiernas dynastiförening vs indijanerna från Jöttä-borrj
Rytter: Om sanningen ska fram så spelar Skellefteå riktigt fin jäkla hockey och matchserien mot Frölunda har varit glimrande! Bland det bästa jag sett i hockeyväg. Men det hjälper liksom inte.
+ 1
Skellefteå AIK > Sv: Dynastiernas dynastiförening vs indijanerna från Jöttä-borrj
{7804}: Ja, om det nu är nån tröst så varsego. Det stämmer ju väl överens med värdegrunden. Vi unnar inga andra framgång.
Vi hoppades år efter år att ni skulle kunna ta er tillbaka till finrummet så att vi skulle vara många norrlandslag i högsta serien. Man kan säga att det baktände ganska hyfsat.
Nu sitter vi i skiten rejält och vi kommer nog ha en minst lika tuff resa tillbaka som ni fick.
Vi hoppades år efter år att ni skulle kunna ta er tillbaka till finrummet så att vi skulle vara många norrlandslag i högsta serien. Man kan säga att det baktände ganska hyfsat.
Nu sitter vi i skiten rejält och vi kommer nog ha en minst lika tuff resa tillbaka som ni fick.
+ 2
Skellefteå AIK > Sv: Dynastiernas dynastiförening vs indijanerna från Jöttä-borrj
{7804}: En svinjävla regel helt enkelt. Tror du Jimmy har gjort sitt på en hockeyplan nu? Vi får hålla tummarna.
+ 5
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
zigge: Dom få som hann läsa mitt tips innan förra matchen innan den väl nitiske moderatorn tyckte att jag var för busig och raderade mitt inlägg vet hur rätt jag fick :) Frölunda skulle vinna och Jimmy Jump skulle få MP för en riktigt ful förseelse.
Den du ID ;)
Den du ID ;)
+ 5
Skellefteå AIK > Sv: Dynastiernas dynastiförening vs indijanerna från Jöttä-borrj
{7804}: menar du att en mjuk och smeksam bensvepning är helt ok enligt svinjävla regeln?
+ 4
Skellefteå AIK > Sv: Dynastiernas dynastiförening vs indijanerna från Jöttä-borrj
{7804}: Han är för stark för sitt eget bästa helt enkelt :)
Bye bye JimmY, bye bye
Bye bye JimmY, bye bye
+ 2
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Tvärt om fick dom sällskap av...
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Äh, jag överlåter det till någon annan, men bra att möjligheten finns.
Skellefteå AIK > Sv: Dynastiernas dynastiförening vs indijanerna från Jöttä-borrj
{7804}: Härlig match! Lär inte bli mindre spännande i sista och avgörande. Mums!!
Granskning?
Granskning?
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Helregisserat eller öppningar för frågor från medlemmar eller journalister?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Är det färdiglajvat? Vad sas? Proffsigt eller pinsamt?
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Riktigt härlig match i 2 perioder. Lite avslaget nu. Hoppas MIF får in en puck nu så det blit lite nerv i slutet.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Nya sportchefen och tränaren?
Tarasov: Jag kan garantera att samtliga tolv på kontrakt har outs som gör att de kan lämna för SHL eller utlandet om de skulle hitta något.
Särskilt orolig är jag för:
Erik Hanses
Emil Molin
Patrik Karlkvist
Henrik Björklund
Även om ingen av dessa skulle lämna så behöver vi
3-4 centrar
2-3 bärande forwards
4 stabila backar
1 målvakt
1 sportchef
2 tränare
1 matchcoach
2 fystränare
1 målvaktstränare
Särskilt orolig är jag för:
Erik Hanses
Emil Molin
Patrik Karlkvist
Henrik Björklund
Även om ingen av dessa skulle lämna så behöver vi
3-4 centrar
2-3 bärande forwards
4 stabila backar
1 målvakt
1 sportchef
2 tränare
1 matchcoach
2 fystränare
1 målvaktstränare
MoDo Hockey > Sv: Nya sportchefen och tränaren?
Den här meningen, ett citat från Jesper Lindgren från artikeln symboliserar min avsky för det som blivit norm i svensk hockeytalangutveckling:
– Jag vet inte vad som väntar. Det är min agent som sköter allt. Vi får se.
Att sätta talangutvecklingen i klorna på agenter som enligt standardkontraktet för hockeyagenter i Sverige bara ska ha ett för sina ögon, maximal ekonomisk utväxling för såväl spelare som agent kan aldrig gynna svensk hockey. Hur fan har vi låtit det bli såhär?
– Jag vet inte vad som väntar. Det är min agent som sköter allt. Vi får se.
Att sätta talangutvecklingen i klorna på agenter som enligt standardkontraktet för hockeyagenter i Sverige bara ska ha ett för sina ögon, maximal ekonomisk utväxling för såväl spelare som agent kan aldrig gynna svensk hockey. Hur fan har vi låtit det bli såhär?
Länkar:
Spelaragenter – Sico - Intresseorganisationen för ishockeyspelarehttp://sico.nu/media/agentavtal.pdf
Spelaragenter – Sico - Intresseorganisationen för ishockeyspelarehttp://sico.nu/media/agentavtal.pdf
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Nya sportchefen och tränaren?
Sven Tuta: Jag fortsätter väl att vara den jobbige som målar fan på väggen och som inte har hittat nån tussilago än men nog fasen är jag orolig. Ingen tränare och ingen sportchef gör att vi nu riskerar att tappa även andra och tredje sorteringens spelare från laget.
Jag har inte sett några som helst tendenser eller bevis från klubben att man vidtagit eller håller på att iscensätta åtgärder för att stoppa blödningen. Rätta och lugna mig om jag har fel.
Från att ha haft chansen att ligga först i värvningskarusellen så har vi satt oss på arslet och väntat. Nu står vi snart längst bak i kön som vanligt och både russin och kaka är slut när det blir vår tur. Vi får slåss om da smuul. Utan snus i tretti dagar försmäktar vi på denna ö.
Jag har inte sett några som helst tendenser eller bevis från klubben att man vidtagit eller håller på att iscensätta åtgärder för att stoppa blödningen. Rätta och lugna mig om jag har fel.
Från att ha haft chansen att ligga först i värvningskarusellen så har vi satt oss på arslet och väntat. Nu står vi snart längst bak i kön som vanligt och både russin och kaka är slut när det blir vår tur. Vi får slåss om da smuul. Utan snus i tretti dagar försmäktar vi på denna ö.
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2017/2018
Knylan: Karlin har ju kontrakt med Västervik men jag hoppas att man för samtal med honom om han vill hemåt.
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2017/2018
tjobba: Eller en annan Johansson kanske? AJ blev ju ledig. General S
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Rytter: Undrar om Byron skulle vara intresserad av någon typ av ledarroll framöver?
Föregående · 23 · Nästa
