Historik
Föregående · 92 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Resa till Linköping, Final #6
bobbe:
Sant. Dock fanns det ett gäng med töntar som var uppe och kaxade sig förra matchen i tisdags och lade upp filmer på youtube.
Inte mycket läge att vara kaxig den matchen iof.
Får hoppas att era falanger fortsätter att hålla sig undan trubbel resten av finalserien också,
Godnatt och lycka till imorgon. Ni lär behöva det!
Sant. Dock fanns det ett gäng med töntar som var uppe och kaxade sig förra matchen i tisdags och lade upp filmer på youtube.
Inte mycket läge att vara kaxig den matchen iof.
Får hoppas att era falanger fortsätter att hålla sig undan trubbel resten av finalserien också,
Godnatt och lycka till imorgon. Ni lär behöva det!
MoDo Hockey > Sv: Resa till Linköping, Final #6
bobbe:
Bland det mest stämningsfulla vi haft var när vi hade en sambaorkester på ståplats. Kanske inte något att sträva efter varje match, men som kul grej var det helt underbart.
Jag håller med om att sång och handklapp räcker långt, men jag är emot förbud och restriktioner utan substans. Det var det hele.
Varför är det en så stor del av supporterkulturen där nere hos er att bonka varandra i skallen och att snacka om att döda varandra? Hos oss är det fokus på att ha roligt tilsammans och att försöka göra vad man kan för att motivera det egna laget att ge järnet.
Bland det mest stämningsfulla vi haft var när vi hade en sambaorkester på ståplats. Kanske inte något att sträva efter varje match, men som kul grej var det helt underbart.
Jag håller med om att sång och handklapp räcker långt, men jag är emot förbud och restriktioner utan substans. Det var det hele.
Varför är det en så stor del av supporterkulturen där nere hos er att bonka varandra i skallen och att snacka om att döda varandra? Hos oss är det fokus på att ha roligt tilsammans och att försöka göra vad man kan för att motivera det egna laget att ge järnet.
MoDo Hockey > Sv: Resa till Linköping, Final #6
Paddan:
Chaplin är gud.
Tänker i alla fall försöka smuggla in mina trumhinnor, ett par tjocka bandyhandskar och kanske en liten maraccas. Hoppas dom inte kommer på mig...
Chaplin är gud.
Tänker i alla fall försöka smuggla in mina trumhinnor, ett par tjocka bandyhandskar och kanske en liten maraccas. Hoppas dom inte kommer på mig...
MoDo Hockey > Sv: Resa till Linköping, Final #6
MorganaLefaey:
Fusk... Det där var ju.....bra.......ju!
Fusk... Det där var ju.....bra.......ju!
MoDo Hockey > Sv: Resa till Linköping, Final #6
bobbe:
Det har du ju rätt i...
Det känns lite konstigt att man är mer rädd för trummor än för stökiga fans. Trummor har ju till uppgift att bidra till hög stämning och trevliga takter. Bråkiga "klan"-supportrar till det motsatta. Se till att hålla koll på era egna s.k. fans och deras förehavanden i första hand. Där har vi något som skapar såväl oro som risk för olägenheter och skador.
Begreppet sanitär olägenhet finns per defintition inte längre. Det nuvarande begreppet i miljöbalken, som infördes 1999 är "olägenhet för människors hälsa eller miljön". Båttutor kan absolut innebära en risk för olägenhet. Det är tveksamt om en supportertrumma faller in under definitionen. Därmed är det en obefogad begränsning, oavsett hur mycket rätt man har att göra bäst fan man vill som arrangör. Tycker jag alltså :-D
Det har du ju rätt i...
Det känns lite konstigt att man är mer rädd för trummor än för stökiga fans. Trummor har ju till uppgift att bidra till hög stämning och trevliga takter. Bråkiga "klan"-supportrar till det motsatta. Se till att hålla koll på era egna s.k. fans och deras förehavanden i första hand. Där har vi något som skapar såväl oro som risk för olägenheter och skador.
Begreppet sanitär olägenhet finns per defintition inte längre. Det nuvarande begreppet i miljöbalken, som infördes 1999 är "olägenhet för människors hälsa eller miljön". Båttutor kan absolut innebära en risk för olägenhet. Det är tveksamt om en supportertrumma faller in under definitionen. Därmed är det en obefogad begränsning, oavsett hur mycket rätt man har att göra bäst fan man vill som arrangör. Tycker jag alltså :-D
MoDo Hockey > Sv: Resa till Linköping, Final #6
knaskamilla:
MoDo Hockey, MoDo Hockey, MoDo Hockey, MoDo Hockey
MoDos hockeylag ska komma till stan
För att spela på plan
Spela, Spela-a
MoDo Hockey, MoDo Hockey, MoDo Hockey, MoDo Hockey
MoDos hockeylag ska komma till stan
För att spela på plan
Spela, Spela-a
MoDo Hockey > Sv: Resa till Linköping, Final #6
bobbe:
Har du paragrafen eller regeln som reglerar trumförbudet tillgänglig. Skulle du kunna posta den här?
Efter det vill jag ha paragrafen som reglerar klubbens föreskriftsrätt, dvs var det framgår att den som instiftat regeln har rätt att göra det.
Har du paragrafen eller regeln som reglerar trumförbudet tillgänglig. Skulle du kunna posta den här?
Efter det vill jag ha paragrafen som reglerar klubbens föreskriftsrätt, dvs var det framgår att den som instiftat regeln har rätt att göra det.
MoDo Hockey > Sv: Resa till Linköping, Final #6
bisterfinnen:
Vanligtvis brukar det dock bli såhär....
Vanligtvis brukar det dock bli såhär....
MoDo Hockey > Sv: Resa till Linköping, Final #6
Wayne Gresky:
Nja, jag hade väl tänkt mig lite mer åt Miami sound machine stuket. Något sådant här...
Nja, jag hade väl tänkt mig lite mer åt Miami sound machine stuket. Något sådant här...
MoDo Hockey > Sv: Resa till Linköping, Final #6
bobbe:
Jag tänkte ta med mig maraccas och congas, för att vi i sambatakt tänkte fira SM-GULDET.
Var går gränsen för definitionen supportertrumma? Stora handflator, bandyhandskar, små congas, baskagge, eller vad. Jag vill gärna se bestämmelsen så jag vet hur jag ska anpassa mina rytminstrument...
Jag tänkte ta med mig maraccas och congas, för att vi i sambatakt tänkte fira SM-GULDET.
Var går gränsen för definitionen supportertrumma? Stora handflator, bandyhandskar, små congas, baskagge, eller vad. Jag vill gärna se bestämmelsen så jag vet hur jag ska anpassa mina rytminstrument...
MoDo Hockey > Sv: The Final Battle, part IV
Hawerchuk:
Hehe, jag mår lite tjyvtjockt. Jag råkade trycka några för många...
Hehe, jag mår lite tjyvtjockt. Jag råkade trycka några för många...
MoDo Hockey > Sv: The Final Battle, part IV
73Sjöbba:
Mmmh, köttbullar är gott. Jag åt leverbiffar idag. Finsk husmanskost.
Mmmh, köttbullar är gott. Jag åt leverbiffar idag. Finsk husmanskost.
MoDo Hockey > Sv: Resa till Linköping, Final #6
scim:
Ett unikum som tillsammans med Fanny är stolt över väl etablerad hudcancer...
Ett unikum som tillsammans med Fanny är stolt över väl etablerad hudcancer...
MoDo Hockey > Sv: Resa till Linköping, Final #6
gud:
Tänkte väl mest på lirarna på isen som inte har så värst mycket tid att jobba på brännan. Dom har ju liksom viktigare saker för sig just nu.
Match varannan dag och resor däremellan vet du.
Fanny "solstinget" Lindström verkade haft gott om tid att steka sig...
Tänkte väl mest på lirarna på isen som inte har så värst mycket tid att jobba på brännan. Dom har ju liksom viktigare saker för sig just nu.
Match varannan dag och resor däremellan vet du.
Fanny "solstinget" Lindström verkade haft gott om tid att steka sig...
MoDo Hockey > Sv: Resa till Linköping, Final #6
Gud:
bränna=solbränna ==> resultat av långvarig semester
För talande exempel ==> Fanny "experten" Lindström, Kanal 5
Brännan är för övrigt också en idrottsklubb från Härnösand. Det hör i och för sig inte alls hit...
bränna=solbränna ==> resultat av långvarig semester
För talande exempel ==> Fanny "experten" Lindström, Kanal 5
Brännan är för övrigt också en idrottsklubb från Härnösand. Det hör i och för sig inte alls hit...
MoDo Hockey > Sv: Resa till Linköping, Final #6
gud:
Kanske för att vi är rätt övertygade om att du inte bryr dig eftersom ditt favoritlag för länge sedan har börjat jobba på brännan.
Kanske för att vi är rätt övertygade om att du inte bryr dig eftersom ditt favoritlag för länge sedan har börjat jobba på brännan.
MoDo Hockey > Sv: Resa till Linköping, Final #6
Dokumentation från IKANO Center tidigare idag
Länkar:
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=ea81461bf67421590f081dbb04e52953
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=ea81461bf67421590f081dbb04e52953
MoDo Hockey > Sv: Resa till Linköping, Final #6
shinzawai:
Som jag förstod det på Bjarke så var det mest att de som reserverar men inte kommer kan kyssa sig i arslet. Framförallt MoDo Support, som bokat upp biljetter ett antal gånger och sedan skitit i det, bara för att man inte lyckats fylla en stor buss.
Som jag förstod det på Bjarke så var det mest att de som reserverar men inte kommer kan kyssa sig i arslet. Framförallt MoDo Support, som bokat upp biljetter ett antal gånger och sedan skitit i det, bara för att man inte lyckats fylla en stor buss.
MoDo Hockey > Sv: Resa till Linköping, Final #6
Buhuu, vi i Gävle då?
Kanske vi kan sammanstråla på vägen i alla fall?
Kanske vi kan sammanstråla på vägen i alla fall?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:
Pratade med Bjarke igår. Ring honom om du vill ha 40-45 biljetter till POFFA tour!
messa mig för hans telefonnummer eller gå in på modosyds hemsida.
Pratade med Bjarke igår. Ring honom om du vill ha 40-45 biljetter till POFFA tour!
messa mig för hans telefonnummer eller gå in på modosyds hemsida.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hela Sverige skrattar
Wikegård tror att han fattar
Sitter och fnittrar åt fjollan bredvid
"Inte bara min släkt som är mongolid"
För dålig för att få ett jobb
Passar bra som TV-snobb
Jidhe passar med en lobb
Men Niklas bara glor...
Sommarlov i flera år, klämmer lätt en liten tår
Gör sen allt för lite ljus, hittar gärna på nåt bus
Sitter sist i mörka vrån, gråter åt vårt grymma hån
Släpp det där med Sedin & Sedin
Dom sitter i Vancouver med ett fett dollarflin
Stanley Cup för våra killar
Medan du sitter i studion och dillar
Wikegård tror att han fattar
Sitter och fnittrar åt fjollan bredvid
"Inte bara min släkt som är mongolid"
För dålig för att få ett jobb
Passar bra som TV-snobb
Jidhe passar med en lobb
Men Niklas bara glor...
Sommarlov i flera år, klämmer lätt en liten tår
Gör sen allt för lite ljus, hittar gärna på nåt bus
Sitter sist i mörka vrån, gråter åt vårt grymma hån
Släpp det där med Sedin & Sedin
Dom sitter i Vancouver med ett fett dollarflin
Stanley Cup för våra killar
Medan du sitter i studion och dillar
MoDo Hockey > Sv: The Final Battle, part IV
Poffa:
Minibuss? :-D
Vi är i alla fall 3 härifrån som mer än gärna samåker (och dricker pilsner).
Minibuss? :-D
Vi är i alla fall 3 härifrån som mer än gärna samåker (och dricker pilsner).
MoDo Hockey > Sv: The Final Battle, part IV
Poffa:
Jag är medlem i Syd. Det kostar 100 pikadoler.
Jag har redan bokat 3 biljetter och jag kan kanske boka fler. Hur många är det frågan om?
Jag är medlem i Syd. Det kostar 100 pikadoler.
Jag har redan bokat 3 biljetter och jag kan kanske boka fler. Hur många är det frågan om?
MoDo Hockey > Sv: The Final Battle, part IV
shinzawai:
OK, för HAN har väl ändå inte varit sämst bland backarna?
Förresten. Samåkning på lördag någon?
maila mig på bisterfinnen hos hotmail
Vi är 2-3 st från MoDo Gävle som ska åka!
OK, för HAN har väl ändå inte varit sämst bland backarna?
Förresten. Samåkning på lördag någon?
maila mig på bisterfinnen hos hotmail
Vi är 2-3 st från MoDo Gävle som ska åka!
MoDo Hockey > Sv: The Final Battle, part IV
Paddan:
Tankar om att Pirre är petad från uppställningen idag?
Tankar om att Pirre är petad från uppställningen idag?
MoDo Hockey > Sv: The Final Battle, part IV
Suck little monkey menar du! ;)
Skämt åsido så hörde jag Freddan och Harald spåna om kommande två matcher! Det bådade gott!
Skämt åsido så hörde jag Freddan och Harald spåna om kommande två matcher! Det bådade gott!
Länkar:
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=fr&code=5fef05369a96f0123b08366bc6173be8
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=fr&code=5fef05369a96f0123b08366bc6173be8
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rehab idag och spelsugne Morris har en idé!
Länkar:
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=fr&code=9fa2060c84d5d38c09214adb56966e16
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=fr&code=9fa2060c84d5d38c09214adb56966e16
MoDo Hockey > Sv: The Final Battle, part IV
Vi får se till att hålla oss i skinnet, alternativt få till "stånd" ett domarbyte. Annars ligger vi pyrt till...
Länkar:
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=7a87a66078e1f609b2674d80025f9773
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=7a87a66078e1f609b2674d80025f9773
MoDo Hockey > Sv: Det Heliga Kriget. Sista striden det är.
Poffa:
En Gävlebo, för dagen iklädd modo(e)riktig Krizan-signerad matchtröja anmäler sitt intresse till en Linköping-resa!
En Gävlebo, för dagen iklädd modo(e)riktig Krizan-signerad matchtröja anmäler sitt intresse till en Linköping-resa!
MoDo Hockey > Sv: Det Heliga Kriget. Sista striden det är.
Mina vänner!
Håll huvudet högt ikväll. Stäng inte in dig hemma utan samlas med kompisarna eller gå ut på krogen. Bär din röda tröja med stolthet och heja fram laget till SM-final! Ikväll kraftsamlar vi mot finalen!
Håll huvudet högt ikväll. Stäng inte in dig hemma utan samlas med kompisarna eller gå ut på krogen. Bär din röda tröja med stolthet och heja fram laget till SM-final! Ikväll kraftsamlar vi mot finalen!
Länkar:
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=c84b178f3e6329210d5bf94b3d98bec2
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=c84b178f3e6329210d5bf94b3d98bec2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
...
Så har det tydligen skett ett smärre missöde med domartillsättningen inför kvällens match...
Så har det tydligen skett ett smärre missöde med domartillsättningen inför kvällens match...
Länkar:
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=a4afbcea9de94f641b965381882be917
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=a4afbcea9de94f641b965381882be917
MoDo Hockey > Sv: Det Heliga Kriget. Sista striden det är.
Arne och Ankan spekulerar:
Länkar:
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=15af01135c4315186caa946a27ce471d
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=15af01135c4315186caa946a27ce471d
MoDo Hockey > Sv: Det Heliga Kriget. Sista striden det är.
Dopning på tapeten. Davidsson har recept på lite schyssta busgroggar inför matchen...
Länkar:
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=16af7047a976dcd6d05ed03ed2776f04
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=16af7047a976dcd6d05ed03ed2776f04
MoDo Hockey > Sv: Det Heliga Kriget. Sista striden det är.
Galna kosjukan börjar bli långt gången...
Dom verkar uppgivna jesuiterna!
Dom verkar uppgivna jesuiterna!
Länkar:
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=04005060cc9334954fb1a18172ba3458
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=04005060cc9334954fb1a18172ba3458
MoDo Hockey > Sv: Det Heliga Kriget. Sista striden det är.
Tycker att Falk gör snyggaste grejen i matchen.
Efter Steens lilla putt i ryggen tycker han att det nog vore effektfullt om han dunsade in i sargen med kraft. Det var ju bara det att hans åkriktning och knuffen rakt bakifrån i ryggen inte medgav det.
En snabb vridning åt vänster så var den saken biff. Synd att han inte gjorde sig illa mer. Vilken pajas.
Efter Steens lilla putt i ryggen tycker han att det nog vore effektfullt om han dunsade in i sargen med kraft. Det var ju bara det att hans åkriktning och knuffen rakt bakifrån i ryggen inte medgav det.
En snabb vridning åt vänster så var den saken biff. Synd att han inte gjorde sig illa mer. Vilken pajas.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
..
Så har man nu frigjort sig från Brynäs-tyglarna. High Coast, here we come!
Så har man nu frigjort sig från Brynäs-tyglarna. High Coast, here we come!
Länkar:
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=f27ed1995ee120adce9cd26979838778
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=f27ed1995ee120adce9cd26979838778
Föregående · 92 · Nästa
Jag säger ingenting förrän jag fått ett besked. Jag har lämnat goda argument till alla som frågat.
Det Bjarke sa att man var less på folk som bokade upp biljetter och sedan inte kom och utnyttjade dem. Specifikt var man less på MoDo SUPPORT som skitit i det blå skåpet betydligt mer än en gång.
Därför sa dom tidigt att dom skulle göra en prioritering. 1:a de trogna som varit med flera gånger förut, 2:a de som varit medlemmar en längre tid, 3:a nya medlemmar och 4:a övriga.
Ingen från syd har ännu avgjort hur dom fördelat sina biljetter, vilka som får och vilka som blir utan. Att i detta läge döma ut dem tycker i alla fall jag verkar osmart.
Varför dom ännu inte meddelat vilka som får biljetter är för att dom ännu inte fått 100% klart hur många biljetter dom får. Dom vill INTE göra någon besviken genom att lova för mycket. Det tycker jag tyder på pondus.
Vissa kommer att bli besvikna för att de inte får några biljetter, vissa för att dom får beskedet om tilldelning försent. Så är det, men det är inget som Syd har rådighet över så sluta grina tycker jag.