Bolivar

2269 inlägg · 12256 besäkare

Historik

· 35 ·
Matchtips > Sv: Omgång 16
Djurgården-Färjestad 3-4
Linköping-Skellefteå 3-5
HV71-Frölunda         3-2
Mora-Timrå              4-4
Luleå-Malmö            3-1
Modo-Brynäs            3-3

Matchtips > Sv: Omgång 15
Timrå-Luleå             2-2     
HV 71-Mora              3-4
Malmö-Brynäs          3-2  
Färjestad-Linköping  2-4
Djurgården-Modo      4-1

Luleå HF > Sv: Kvällens match
Bolivar: Men nu är han tillbaka i båset i alla fall. Samtidigt gör HV 5-6. F-n oxå.

Luleå HF > Sv: Kvällens match
Portello: Och Renberg gick ut med läkaren steget efter. Hoppas nu bara att det inte är något allvarligt.

Matchtips > Sv: Omgång 14
Linköping - Djurgården 5-2
Frölunda - Färjestad 2-3
Mora - Skellefteå 5-3
Luleå - HV71 3-2
Brynäs - Timrå 2-4
Modo - Malmö 1-3

Matchtips > Sv: Omgång 13
Timrå-Malmö 4-3
HV71-Brynäs 2-4
Skellefteå-Luleå 1-5
Färjestad-Mora 3-3
Djurgården-Frölunda 3-2
Linköping-Modo 3-1


Mora IK > Sv: Håkan Smångs R.I.P
R.I.P. *

Matchtips > Sv: Omgång 12
Mora - Djurgården               3-1
Färjestad - Luleå                 2-3
Malmö - HV71                     4-2
Frölunda - Linköping            2-5
Brynäs - Skellefteå              5-1
Modo - Timrå                      2-5

Matchtips > Sv: Omgång 11

Tidigare tips:

Linköping - Färjestad 3-2

Djurgården - Brynäs   4-2
Malmö - Färjestad     3-3   
Linköping - Luleå      3-5
Mora - Frölunda        4-1
MoDo - HV71            2-2

Kompletterat med

Skellefteå - Timrå 3-4 


Matchtips > Sv: Omgång 9
  • HV - Timrå 2-4
  • Brynäs - Färjestad 3-5
  • Skellefteå - Malmö 3-3
  • Frölunda - Modo 3-2
  • Linköping - Mora 3-3
  • Luleå - Djurgården 3-1

Matchtips > Sv: Omgång 8
Färjestad-HV 71    5-3
Djurgården-Timrå 3-2
Frölunda-Brynäs   3-4
Mora-Luleå         3-4
Modo-Skellefteå  2-3

Luleå HF > Sv: Kvällens match
Och nu fick även Omark måla ikväll. Kul för honom eftersom han gjort bra ifrån sig på sistone. 4-1 nu. :-)

Matchtips > Sv: Omgång 7

Timrå IK - Linköpings HC                   3-1
HV 71 - Djurgårdens IF                      4-2
Skellefteå AIK - Färjestads BK            2-5
Luleå HF - MODO Hockey                   4-2
Brynäs IF - Mora IK                           3-1
IF Malmö Redhawks - Frölunda HC      3-3


Luleå HF > Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
En liten undran är ju varför man skriver om detta nu när händelsen var i somras? Blir kanske inte lika stora rubriker förrän serien startar?

Luleå HF > Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden

Dock var det något som gjordes i sommar och inte under säsong. Han är ångerfull till att ha druckit för mycket. Det kan hända den bäste, har även hänt undertecknad. :-)

Viss skillnad är det ju om man är ute på turné med laget och gör något liknande.


Matchtips > Sv: Omgång 6
Modo - Färjestad             3-2
Mora - Malmö                 3-3
Frölunda - Timrå             3-2
Luleå - Brynäs                5-3
Djurgården - Skellefteå    2-3

Luleå HF > Sv: Kvällens match
LL: Låter trevligt. Har tyvärr så mycket annat under hösten så Luleå-resorna får vänta till tidigast december. Finns väl i alla fall några matcher att se i närheten.

Luleå HF > Sv: Kvällens match
70 Rodrigues: Vi får väl se... :-) 28/10 är det dags att besöka LA och då har vi även fått in Bartecko. Kan bli kul.

Matchtips > Sv: Matcher 30/9
HV71-Luleå 3-3
Timrå-Brynäs 4-1
Linköping-Malmö 2-3
Skellefteå-Frölunda 2-2

Luleå HF > Sv: Kvällens match

Aliline: Du kanske inte ska åka bort och se matcherna live. :-)
Själv skippade jag Linköping efter att ha varit där 3 ggr i våras utan någon vinst.

Roligare att åka till Gävle då, där har jag bara lyckats pricka in vinster. 


Luleå HF > Sv: Kvällens match

Nu har dom satt ihop 2 kedjor som ska producera. Denna uppställning ser mer ut som det gjorde ifjol.
Nu hoppas jag att även spelet kan komm igång.


Matchtips > Sv: Omg 5
Timrå IK - Mora IK 2-3
Frölunda HC - HV 71 3-2
Skellefteå AIK - Linköpings HC 3-2
Färjestads BK - Djurgårdens IF 4-2
Brynäs IF - MoDo Hockey 3-1   
IF Malmö Redhawks - Luleå HF 3-5

Luleå HF > Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
qwertas: Då kanske vi kan ta in Bartecko på try-out kontrakt redan nu. Spelar vi final så skriver vi ett riktigt kontrakt. :-)

Luleå HF > Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden

Och FBK har värvat Kantor på artistkontrakt. I slutet av artikeln står det så här:

" Pentikäinen kontrakt går ut 30 september." Hade inte ES-klubbarna någon gentlemens agreement om att inte skicka hem någon innan serien är slut? Det kanske bara gäller artistkontrakt eller så gäller den alla utom FBK. 


Matchtips > Sv: Omgång 4
HV71 - Mora                 3-2
Luleå - Timrå                4-2   
Brynäs - Malmö             3-3
Frölunda - Skellefteå      4-2   
Modo - Djurgården         1-3

Matchtips > Sv: Omgång 3
Skellefteå-Mora             5-3
Färjestad-Frölunda         5-3
Malmö-MoDo                 3-1
Djurgården-Linköping     4-4

Matchtips > Sv: Omgång 2
Frölunda-Djurgården 3-2
Mora-Färjestad 2-5
Luleå-Skellefteå 5-2
Brynäs-HV71 2-2
Malmö-Timrå 4-3
Modo-Linköping 1-3

Matchtips > Sv: Sv: Omgång 1
Skellefteå - Brynäs    4-2
Färjestad - Luleå      3-3
Linköping - Frölunda 3-3
Timrå - Modo           5-4
Hv71 - Malmö          2-3
Djurgården - Mora    4-4

Matchtips > Sv: slut tabell

Måste väl försöka med en tabell här också. Det känns som att det är många som både kan gå bra eller floppa i år. Blir kul när det kommer igång i alla fall.

1.  FBK
2.  VF
3.  LHC
4.  LHF
5.  HV71
6.  TIK
7.  MODO
8.  MIK
---------
9.  DIF
10. MIF
---------
11. BIF
12. SkAIK


Luleå HF > Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Om allt går bra kan kanske Obsut vara med redan i premiären. Bara att hålla tummarna.

Luleå HF > Sv: Försäsong - Träningsmatcher

Linkan: Räknar man inte med att Modig kommer att få stå en del i J-20 under säsongen medan Rautio är för gammal?

Jag har förstått det så, att det är därför Rautio är den målis som ska vara större delen av säsongen i Bofors. 


Luleå HF > Sv: Försäsong - Träningsmatcher
Portello: Kuriren skriver så här "Johan Harju (inte Anders Burström som vi tidigare uppgett) gav norrbottningarna ledningen i den första perioden..."

Luleå HF > Sv: Grattis Portello!

Det är bara att stämma in i Grattis-kören (även om dagen hann ta slut).

Ett Stort GRATTIS! 


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Hamnar du i Åkersberga så får du vara nöjd. Trivs utomordentligt där.

Luleå HF > Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Portello: Tack för länken. När man tittat på målen så känns det helt underbart att ha den killen i laget. I PP agerar han ibland som Holmström framför mål och på ett av målen spelar han back. Verkar vara en ganska komplett spelare.

Luleå HF > Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Aliline: Ja, och Fabbe har bytt klubb och genast hamnade han i TK... :-)

Luleå HF > Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Portello: Varför blir man inte förvånad? Att LHF tippas utanför slutspel är ju lite av tradition.

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska

Och nu är LHF:s forum aktivt igen, dock endast för medlemmar.

Än så länge finns det bara 3 inlägg...av samma person. Ja, just det, Sven S :-)


Luleå HF > Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey

Portello: Samtidigt var ju många skeptiska till Orszagh eftersom han hade haft knäproblem. Resultatet där var ju minst sagt lysande.

Alla spelare som blivit pensionärer i LHF har väl gett lite erfarenhet, kan man ju i alla fall hoppas på.


Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: Håller med dig. Undrar varför man är här (och SF) fler gånger om dan. Här händer inte mycket och SF har helt spårat ur. Inte mycket vettigt som händer just nu. Samtidigt vill man ju inte missa när det händer...

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Sannes: Har du hamnat i Norge nu i den forskning?

Luleå HF > Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Karoliina: Noterar att Pekka Saravo spelar i Luulaja. :-) Hmm...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Paddan: Ja, när man åter hör Bjästa i radion får du ju en tanke.:-)

Är det samma Fiesta man letar denna gång?


Luleå HF > Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: Ja, och enligt SSK:s hemsida var det LHF som inte valde att förlänga.

Luleå HF > Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Nordqvist är uttagen till VM-läger 2 och 3 inför VM. Se länk för att se hela truppen.

Luleå HF > Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Hannu Neimi: Ja, risken är stor att dom tar det i år. Frölunda känns lite "mätta" och "bekväma" just nu. Det krävs mer hårt arbete om dom ska komma åt FBK men kunnandet finns där. Dock måste dom vakna lite tidigare än emot LHC. Att släppa FBK till 3-1 i matcher håller inte.

Luleå HF > Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Portello: Riktigt bra. Var in och kollade när det var 7,5 minuter kvar och då låg PHC under. Nu räcker det med vinst mot Huddinge hemma på söndag så är det Allsvenskan nästa säsong.

Luleå HF > Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey

Rogga: Risken är som vanligt att agenten är den som pratat med t.ex. Expressen. Allt för att försöka trissa upp priset.

Att spelarna förhandlar med flera klubbar efter att säsongen är slut är ju helt ok. Det som jag ogillar är när information kommer ut under pågående slutspel.  


Luleå HF > Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Albert Hall: Det positiva är i alla fall att någon ska göra detta på heltid. Om han är rätt man för jobbet får väl framtiden utvisa.

· 35 ·
Om Bolivar
Hejar på: 0x20-luleahockeylogosvg.png Luleå HF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Åkersberga