Historik
Föregående · 83 · Nästa
Brynäs IF > Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
bifsydväst: Ni får lägga bud på Curran… men tror han är klar för KHL
Leksands IF > Sv: Fixar Robocop kontraktet? Skakar Löven och Modo av skräck?
Kommer bli viktig för Leksand inför sista omgångarna.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Chris Desousa klar. Skönt att vi får förstärkning till slutspurten. Blir nog bra detta.
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
Får ni Leksand eller Oskars, vilket nästan garanterat blir fallet, så går ni upp. De kommer ha några segrar i kvarvarande 15 omgångar (tror de kommer vinna max en tredjedel av matcherna). Resten av lagen krigar för slutspel och kommer inte släppa matcher enkelt mot LIF eller Oskars. Så fördel allsvenska lag. LHC kan gå bra men kan likaväl bli indragna i kvalstriden inom tio omgångar. Det räcker med ett par matcher med torsk.
Brynäs IF > Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Jättetråkigt att Ersson blev skadad.
Brynäs IF > Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
{8399}: Same thing... different names
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jockz: Men de har höjt sig de sista omgångarna. Tror BIF går till play in.
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
Är ni förberedda för Oskars och LIF nu. En av dem kommer åka ur i år, kanske båda.... Är minst 50% säker på att Modo tar den ena platsen. Sedan stängs ligan nästa år.
Brynäs IF > Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Forsberg 1978: Tror att Brynäs går till play in. På bekostnad av Lakers.
+ 2
Brynäs IF > Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Lindström: Absolut, håller med kring Högström
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Larry Lurix: efter vinst ikväll kommer kanske knutar lösas. Vi har ju en bra organisation som du skriver men laget är fel konstruerat. Det är nog inte bara coachningen som är problemet. Två välbetalda backar håller inte måttet. Den ena är inte bra defensivt och den andra verkar mätt. Sedan kan vi diskutera centrar förutom Ted. De andra behöver höja sig rejält framöver.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Larry Lurix: Tja, är inte säker på det. Men vi får se om 5-10 omgångar. Hoppas dock som du på top 6. Gäller att de vinner nu ett antal matcher.
Brynäs IF > Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
{8399}: Hoppades att ni skulle vinna över Malmö. Och att ni tog er upp på play off plats.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Tillbaka upp i sadeln bara... nu tar ni 3 mot DIF nästa omgång
Brynäs IF > Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
fattar inte riktigt hur Andersson lyckas med den truppen... visst, de har Lerby, Storm och Händemark… men resten
+ 3
Brynäs IF > Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Det är bara ett mål... in i tredje och vänd detta
+ 2
Brynäs IF > Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
pekka85: Hoppas ledningen börjar ta tag i det …
Brynäs IF > Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Chanzone: pp nu... bra chans att kvittera i andra
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Hela området (Hyllie) passar inte riktigt in i omgivningen … tycker det känns onaturligt på något vis …
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Hoppas Öret och LHC får soppatorsk snart...
+ 1
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Lite förändringar i kedjorna. Hansson är med på träningen. Nu behöver de visa att de kan ta 3 pinnar mot bottenlagen. Saik och HV ligger för nära i tabellen för att drömma om annat än play in. Men hoppas vinsterna trillar in.
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Davey85: Vad har hänt med LHC ... Hur kan de helt plötsligt vinna flera matcher i rad...
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Så nya tag mot HV. Och med Gelinas tillbaka så får vi en bra pp skytt. Får hoppas att förra matchen är glömd och att vinst gäller.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
K70: Rent haveri ...riktigt pinsamt ... kasst ... tycker laget är felbyggt då man förlitar sig på första linan... sedan har man byggt lina två fel då Everberg borde haft en bättre center. Sjögren är ju bara skadad och Bengtsson ska max lira i tredje. Sedan så har vi Jonsson, Bertov som inte stärkt sina aktier.
Skellefteå AIK > Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
{7603}: Ni är ju på slutspelsplats. Så bara att köra på. Det är ju få poäng mellan lagen på plats 3-7 så det är vidöppet fortfarande. Tror det inte är klart förrän omgång 45.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Match mot LHC ... kommer bli en jämn tillställning ... RBK behöver även kunna vinna mot LHC, Leksand och Oskars vilket varit svårt. Så ikväll hoppas vi men Bert har en seger häromdagen. Tror det kommer bli en match med segrare efter OT.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Spock: Ja, han har fått ett riktigt flyt efter JVM. Måste varit ett lyft för honom att vara med i den turneringen. Han var ju även bra i Lakers förra säsongen så man hoppades. Angående Dahlen så hoppas jag han stannar hos er över nästa säsong.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Även om det blir via play off så tror jag TIK kommer överraska mot den som förlorar HA finalen och sedan gå upp.
+ 11
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Charliejfz: Bokk gjorde tydligen tredje och Ted fjärde. Gott med 3 pinnar 🙂
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: 4-0, det var det. Bra BP hjälper. Nu tar vi oss an Bert i nästa omgång :)
+ 2
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Charliejfz: 3-0 efter andra. De redde ut pp galant. Och Höglander, Everberg och Edström står för målen.
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Nu är mndre lämpliga annonser igång i vår bok samt på HS och någon håller på och lägger upp. Är rätt trött på det. Men kul att se ledning mot SAIK i alla fall.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Monno: Är nog som du säger att LHC inte har pengar.
Tja, om nu LHC har ont om deg för värvningar så kommer de nog tvingas byta tränare för att få en kursändring. Men de kan också panikvärva. Bert säger att de spelar bra och med vilja och intensitet men det blir en eller noll poäng i match efter match. Spelarna är nog rätt trötta på att inte få utdelning. Tror inte på någon kursändring nu efter 33 omgångar. Väntar faktiskt på en BIF, dvs tränarbyte, även i LHC.
Angående Leksand så tror jag att de räknade med risken för kval inför säsongen och hanterar det bättre än LHC. LHC är i princip i kval redan och får stora problem mot Modo.
Tja, om nu LHC har ont om deg för värvningar så kommer de nog tvingas byta tränare för att få en kursändring. Men de kan också panikvärva. Bert säger att de spelar bra och med vilja och intensitet men det blir en eller noll poäng i match efter match. Spelarna är nog rätt trötta på att inte få utdelning. Tror inte på någon kursändring nu efter 33 omgångar. Väntar faktiskt på en BIF, dvs tränarbyte, även i LHC.
Angående Leksand så tror jag att de räknade med risken för kval inför säsongen och hanterar det bättre än LHC. LHC är i princip i kval redan och får stora problem mot Modo.
+ 1
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Idag är det 3 pinnar som gäller mot Saik. Hemmavinster blir viktiga om vi ska vara topp 6. Tycker det behövs en back och en LW/RW. Nick spelar inte resten av säsongen så värvning hade underlättat. Nisse och Bokk har dock höjt sig efter JVM och kan bli mycket viktiga i slutspel. Likaså Everberg och Sjöa med sin rutin. Första linan är ju våra bärande så bra om andra kan växla upp.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo - Aik 2020-01-15
I slutet av säsongen kommer det bli omsättning. LHC kommer spendera och likaså Leksand och Oskarshamn för att hålla sig kvar.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2019-2020
Spock: Well, kan hålla med om MIF men tror de fått dra åt utgifter sista åren. Vet inte hur mycket Percy är involverad. Men om man ska snacka om oligarker som lägger pengar så verkar även Örebro höra dit.
+ 1
Föregående · 83 · Nästa