Historik
Föregående · 50 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: ja tror inte att han signar upp nio backar, men skulle faktiskt vara bra. Men vill man ha spets och inte bredd så är det nog bäst med 8 backar. Tror Bengtzén sitter och hoppas att Andersén blir kontrakterad för något år till i AHL så att han kan kasta fram ett erbjudande över Salmela. För att kunna ha både Salmela och Gunderson på backen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Så här tror jag
Bernard Starkbaum, 29, målvakt. LÄMNAR
Mattias Nörstebö, 20, back. LÄMNAR
Mathias Porseland, 29, back. LÄMNAR
Anssi Salmela, 31, back. BLIR KVAR EN SÄSONG TILL
Johan Alcén, 27, forward. BLIR KVAR EN SÄSONG TILL
Adam Brodecki, 20, forward. LÄMNAR
Sondre Olden, 23, forward. LÄMNAR
Jesper Ollas, 31, forward. LÄMNAR FÖR SPETSVÄRVNING
Greg Scott, 27, forward. BLIR KVAR TVÅ SÄSONGER
Petr Vrana, 30, forward. LÄMNAR
Terry Broadhurst, forward BLIR KVAR TVÅ SÄSONGER
Bernard Starkbaum, 29, målvakt. LÄMNAR
Mattias Nörstebö, 20, back. LÄMNAR
Mathias Porseland, 29, back. LÄMNAR
Anssi Salmela, 31, back. BLIR KVAR EN SÄSONG TILL
Johan Alcén, 27, forward. BLIR KVAR EN SÄSONG TILL
Adam Brodecki, 20, forward. LÄMNAR
Sondre Olden, 23, forward. LÄMNAR
Jesper Ollas, 31, forward. LÄMNAR FÖR SPETSVÄRVNING
Greg Scott, 27, forward. BLIR KVAR TVÅ SÄSONGER
Petr Vrana, 30, forward. LÄMNAR
Terry Broadhurst, forward BLIR KVAR TVÅ SÄSONGER
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Är det inte lite märkligt...? Vi får bakslag på våra skadade spelare och Skellefteås enda skadade toppspelare (Pesonen) läker snabbare än förväntat... Jävla piss
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengtzén angående Porseland på läktaren "Vi avvaktar". Vad menar han med det? Väntar han på att någon köubb ska nappa på honom?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Held: haha, men Porseland skulle nog dominera i allsvenskan med en annan tränare. Med bulans sätt att spela är han förvirrad. Om han spelade på det sättet i KHL så lär det ju inte funnits en chans för honom att vara där i tre säsonger. Jag tror att omställningen från "Gör vad du vill bara det blir bra" till bulans strikta linjer i defensiven har varit svår för Porse. Tror han skulle göra gott på lägre nivå!
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Fan vad tråkigt det är med uppehåll... Herregud vad ska man nu göra?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nick johnson har skadad handen och kör med röd tröja! Hoppas inte det är allvarligt nu bara...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: tror att han kan gå nu. Bengtzén sa att han kan stödja på foten för två veckor sedan.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
Redan 27 000:- insamlade i fansens värvning. Hur lång tid har det funnits nu, 2-3 dagar?
+ 2
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
{7225}: ja jag litar på honom. Uppskattar det han gjort såhär långt. Men vill gärna se Gunderson och Salmela tillsammans i reklamfritt nästa säsong!
+ 2
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
Snälla Andersén, gör bra ifrån dig i AHL nu så att du blir kvar där något år till. Då finns det chans att både Salmela och Gunderson spelar med oss nästa säsong. Annars lämnar Anssi!
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
Brynäsgubbe: fick den känslan bara. Luleå verkar ju ha obegränsat med pengar och de ska tydligen vara på jakt efter en PP-BACK så Gunderson till Luleä var något jag trodde...
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
{7800}: det var säkert ett krav från Pathrik att brorsan skulle vara kvar. Då fick de nog inte så superhögt löneerbjudande om båda skulle vara kvar.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
Brynäsgubbe: håller med, gillar inte alls ponthus. Men Pathrik är en otroligt bra speluppläggare, skulle behöva en målskytt bredvid sig och det är inte ponthus.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
dAVydov: känslan är att han hamnar i Luleå tyvärr. De är ute efter en pp-back och han vill väl inte sitta och vänta där i KHL när säsongen är över... Har Gunderson ett brynäshjärta, eller är det pengarna som styr? Det återstår att se...
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
KulaShaker: Nej då skjuter han Luleå till SM-guld och därefter förlänger han kontraktet med 2 år!
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
KulaShaker: "Guldhjälten från 2012, Ryan Gunderson är mångas drömförstärkning till Brynäs. Och så kan det mycket väl bli. Men inte nu.
- Nej, han är inte aktuell, hälsar Brynäs sportchef Stefan Bengtzén."
Gunde spelar inte i Brynäs den här säsongen. Jag gissar på Luleå eller Örebro, vad tror ni andra?
- Nej, han är inte aktuell, hälsar Brynäs sportchef Stefan Bengtzén."
Gunde spelar inte i Brynäs den här säsongen. Jag gissar på Luleå eller Örebro, vad tror ni andra?
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
Brynäsgubbe: För att han inte spelar gratis kanske?
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
Honken: javisst, om det är nästa säsong vi snackar så... Men i den här säsongen känns det som han kommer att gå till ett annat lag. Minsk missar slutspel och förmodligen så kommer de släppa honom och Brynäs har inte råd att ta in en ny spelare som det verkar. Isåfall måste fansen ösa in pengar till fansens värvning!
Jag skulle bli superglad om han spelade med Brynäs de sista 2 månaderna. Han skulle kunna vara skillnaden på 4-0 i matcher i kvarten till avancemang.
Jag skulle bli superglad om han spelade med Brynäs de sista 2 månaderna. Han skulle kunna vara skillnaden på 4-0 i matcher i kvarten till avancemang.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
Brynäsgubbe: ja och i slutspelen brukar starkbaum vara otroligt skakig. Sämst när det gäller. Jag blir förvånad om bengtzén förlänger med honom
+ 3
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
Peja: Det kanske kan hända om starkbaum lämnar och Bengtzén tar in en billigare målvakt! Sedan har ju förmodligen Bertilsson fått gå ner i lön också så pengar till Gunderson kan finnas! Porselands lön+Berras mellanskillnad + en bit av starkbaums lön
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
{6984}: Salmela då? Han verkar bli borta en månad till...
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
Kollade igenom alla Nick Johnsons mål som han gjort den här säsongen. 3 av hans 19 mål har kommit genom skott utifrån där ett av de tre var i öppen kasse. Alltså har han gjort 16 mål genom antingen styrningar eller returer framför mål osv. Johnson är en kille som alltid är på rätt plats när skotten kommer, ojojoj vad viktig han är! Det visar verkligen hur viktigt där är att vara framför kassen om man vill göra mål, det är där målen görs!
+ 3
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
Undra vad som hänt med Vrana? Han har varit väldigt osynlig de senaste matcherna... Precis efter att Rödin blev skadad var han ju grym i några matcher, men nu på senare tid har jag inte sett mycket av honom. Han måste komma tillbaka till samma nivå han hade då, annars blir det tufft för andrakedjan.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Såklart, inte fan är det då brynäsare som fyller arenan iallafall. I finalen, då ska alla helt plötsligt vara där, men seriematcherna ser de på TV istället...
+ 1
Föregående · 50 · Nästa
Johnson-Scott-Rödin
Salmela-Gunderson