Historik
Föregående · 71 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: vad gör vi om scott och vrana blir skadad samtidigt? Då tror jag att det blir riktigt tuff!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: Då får lööke gå in i fjärdekedjan då. Och sedan om någon forward blir skadad så blir det kris. Tänk om någon nyckelspelare blir skadad då är det KÖRT!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Carl Lejonkräk: ja så kan det vara, men jag fastnade för Cumiskey :)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
En sak jag funderat på är om Bengtzén kanske är ute efter Cumiskey. KC kanske väntar in i det sista på att få förlängt med Chicago och samtidigt väntar Bengtzén på besked från honom. Kanske därför det tar sån tid???
Men nu ska ju HV också ha en back så jag skulle inte bli förvånad om de vinner budgivningen på Cumiskey (om nu BZ är intresserad av honom).
Men nu ska ju HV också ha en back så jag skulle inte bli förvånad om de vinner budgivningen på Cumiskey (om nu BZ är intresserad av honom).
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Johan Norrström: ja jag har inte träffat honom men tycker att han verkar vara en riktigt ödmjuk kille när han intervjuas osv. Men det hör är också VILDA spekulationer baserat på vad jag tror :)
Redigerad kommentar
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bellman 6,0: Jag tror inte att Starky är den typen som skulle bli gnällig över att få öppna båsdörren. Isåfall tror jag att han skulle ge gärnet för att ta tillbaka förstaspaden. Nu tror jag dock inte att brynäs kommer att ha en förstamålvakt då den som är hetast kommer att få spela (tror även pekka sa det i någonstans). Så båda målvakterna kommer med stor sannolikhet få spela ett gäng matcher den här säsongen.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: håller med dig, OM (verkligen OM) Ollas kommer tillbaka så tycker jag att han ska spela i fjärdekedjan med Alcén å Blomqvist. Då sprids spetsen ut lite grann. Brodecki har hittat bra kemi med grabbarna där i 2:a så jag tycker att det vore dumt att splittta dem precis som du säger.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Undra vad fan Ollas har gjort med ryggen.... ett diskbråck ska väl ändå inte ta ett år att läka kan man väl tycka. Känns som att Ollas kommer att missa mycket av kommande säsong här :/ låter inte kul det där
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
dAVydov: den enda som var med idag som jag är oroad över är Porseland, slår många nonchalanta passningar och verkar vara seg på skridskorna. Förhoppningsvis så jobbar han hårdare när serien drar igång.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
reven: Vrana gillar jag också, han har otroligt bra händer och bra spelförståelse. Tycker han löser alla situationer utmärkt, han kommer att bli väldigt nyttig i höst. Framförallt i PP.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sunken ser pigg ut, kul!! Inte minns jag att han var så här rörlig förut, kanoners!
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
maddog1970: speciellt whitney, ser ut som att han åker på ett rullband, han kommer knappt framåt. Tur att inte Bengtzén lyckades värva honom!!
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Såååååå, Ollas har alltså diskbråck. Kommer han vara tillbaka snart tro?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brodecki borde förtsätta spela i andrakedjan med Johnson och Vrana. Tycker han glr det bra där. Sedan Ollas i fjärde med Blomqvist och Alcén
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sandström är stabil i målet, tror nästan att han kommer ta över förstaspaden i säsongen
Redigerad kommentar
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tycker Porseland är nonchalant med passningar.. många missar av honom nu
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
PP1
Johnson - Scott - Rödin
Pudas - Vrana
PP2
Westerholm - Westerholm - Brodecki
Porseland - Lindblom
Johnson - Scott - Rödin
Pudas - Vrana
PP2
Westerholm - Westerholm - Brodecki
Porseland - Lindblom
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Carl Lejonkräk: Brodecki har väl gjort mål i varje match den här försäsongen? Jävlar vad het han är
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Carl Lejonkräk: och att de ska vinna ALLT är ändå något som sätter en otrolig press på spelarna. CHL, serien och Guldet, så bra är de inte.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Johan Norrström: Nu när Bengtzén styr så blir det andra bullar. Jag tror inte att Brynäs kommer satsa lika mycket på juniorer som innan. Det har väl även Bengtzén sagt också om jag inte har fel?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Carl Lejonkräk: Har du sett slagsmålen han varit med i då? Kan bli nyttig för brynäs den där Zanetti
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Jag skrev att de kan leverera. Sedan Är de på papperet bättre än dem som de ska ersätta.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: ja precis, vi har en spännande trupp tycker jag. Vi har en potentiellt bra 3:e kedja också om Westerholmarna blommar ut som jag tror att de kommer att göra.
4:e kedjan kommer bli en brunkarkedja med
Alcén-Blomqvist-Brodecki, tycker faktiskt synd om Brodecki som kommer att få spela med Blomqvist och Alcen.. men det finns ingen annan plats för honom.
Samtliga nyförvärv vi fått in är bättre än sina föregångare ;)
Sedan 91 kgs Zanetti tycker jag inte att man ska klaga på, han har gjort poäng, duktig på skridskor och med puck. Men viktigast av allt: Han är tuff och viker inte undan för slagsmål eller hårda tacklingar. Tror han kan bli bra i Brynäs och verkligen värt pengarna.
4:e kedjan kommer bli en brunkarkedja med
Alcén-Blomqvist-Brodecki, tycker faktiskt synd om Brodecki som kommer att få spela med Blomqvist och Alcen.. men det finns ingen annan plats för honom.
Samtliga nyförvärv vi fått in är bättre än sina föregångare ;)
Sedan 91 kgs Zanetti tycker jag inte att man ska klaga på, han har gjort poäng, duktig på skridskor och med puck. Men viktigast av allt: Han är tuff och viker inte undan för slagsmål eller hårda tacklingar. Tror han kan bli bra i Brynäs och verkligen värt pengarna.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Carl Lejonkräk: det kan hända ;) om man ser tillbaka på förra säsongen så spelade Brynäs jämt mot Skellefteå efter att Bulan tagit över. Och då slutade ändå Skellefteå på 1:a plats i SHL medan Brynäs blev 10:a med en hönsgård i defensiven och endast en kedja som kunde leverera. Kikar man då på truppen vi har nu så kan man direkt säga att det känns bättre.
Westlund --> Zanetti = uppgadering
Djoos --> Pudas = Solklar uppgradering
Eklund --> Porseland = Solklar uppgradering
Andersén --> ???????? = förhoppningsvis en likvärdig back
Sweatt --> Johnson = Jämt ut
Nordqvist --> Vrana = uppgradering
Men sedan har ju inte Brodin ersatts tyvärr så där är det självklart ett minus.
Nu har vi åtminstone två kedjor som kan leverera + bättre backar (om vi nu får in en bra ersättare till Andersén sas) + att Bulan får vara med från start, det tror jag kan betyda mycket.
Det jag dock saknar i truppen är en tuffing som tacklas och kan stå upp för sitt lag. Dock så har vi ju Zanetti, men det behövs en till.
Om vi kunde spela jämt mot Skellefteå och slå ut FBK med den truppen vi hade förra säsongen så ska vi då kunna hamna på en topp 8 placering med den truppen vi har nu, anser jag!
Westlund --> Zanetti = uppgadering
Djoos --> Pudas = Solklar uppgradering
Eklund --> Porseland = Solklar uppgradering
Andersén --> ???????? = förhoppningsvis en likvärdig back
Sweatt --> Johnson = Jämt ut
Nordqvist --> Vrana = uppgradering
Men sedan har ju inte Brodin ersatts tyvärr så där är det självklart ett minus.
Nu har vi åtminstone två kedjor som kan leverera + bättre backar (om vi nu får in en bra ersättare till Andersén sas) + att Bulan får vara med från start, det tror jag kan betyda mycket.
Det jag dock saknar i truppen är en tuffing som tacklas och kan stå upp för sitt lag. Dock så har vi ju Zanetti, men det behövs en till.
Om vi kunde spela jämt mot Skellefteå och slå ut FBK med den truppen vi hade förra säsongen så ska vi då kunna hamna på en topp 8 placering med den truppen vi har nu, anser jag!
+ 7
Brynäs IF > Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Jaken: vet inte riktigt om han försöker spara pengar för att satsa hårt nästa år istället. Tycker att kommande säsong känns som ett mellanår.. inga mål om top6 eller gå långt i slutspelet osv. Målet man har är bara att vinna matcher..
+ 1
Brynäs IF > Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
HitTheLights: ja och sedan kliver Bulan in som ersättare till Enterfeldt
+ 1
Brynäs IF > Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
ellis: känns som att det blir lucas carlsson som får kontrakt :/ eller varför inte Rotbakken?
Brynäs IF > Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
bradberry: Såg olden på stan för någon vecka sedan.. så han verkar ju vara i Gävle.. Mailade bengtzén också och han sa att Olden skulle vara tillbaka efter rehabiliteringen av skadan..
Brynäs IF > Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
munkas: Ollas är inte med...... såååå, är det skadan som dragits upp igen? Känns nästan som så tyvärr :(
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BRYNÄS4EVER NR1: tror knappast att Sebbe kommer att ersättas tyvärr. Alcén får vi räkna som en ersättare. Skulle de ta in en ny spelare så skulle backen förmodligen bli av mycket sämre kvalité.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: Porseland och ny back i första skulle jag tro ;) Sedan Pudas och Nörstebö i andra
Brynäs IF > Sv: match på webben
Forsberg 1978: ja.. han kommer nog inte spela den här säsongen alls känns det som
Föregående · 71 · Nästa
Men om alla spelare är med så kan vi nycket väl komma topp 7.