Historik
Föregående · 25 · Nästa
Frölunda HC > Sv: Frölunda - Leksand
Fullt logiskt att Leksand vinner ikväll. Visst med lite flyt hade Frölunda fått ett mål på någon av de fjorton miljoner chanser man skapade men ju längre matchen led så var det ju solklart det skulle sluta så här.
Inställning. Där har vi problemet idag. Hade spelarna varit 100% fokuserade så hade man gjort mål på några till av chanserna man skapade.
Svacka? Knappast! Spelar ändå bra stundtals och spelar ut Leksand efter noter. Men så var det de där med att få in pucken.
Dessutom intressant att höra vi har en svacka trots att laget ligger trea i "formtoppen" efter Rosno.
Inställning. Där har vi problemet idag. Hade spelarna varit 100% fokuserade så hade man gjort mål på några till av chanserna man skapade.
Svacka? Knappast! Spelar ändå bra stundtals och spelar ut Leksand efter noter. Men så var det de där med att få in pucken.
Dessutom intressant att höra vi har en svacka trots att laget ligger trea i "formtoppen" efter Rosno.
Frölunda HC > Sv: Frölunda - Leksand
Linnea:
Jag är en ganska duktig expert. Har haft ett rätt i år, jippie!
Klinth min broder, du är väldigt nära men tyvärr så sabbar någon fjunig junior ditt tips.
6-1.
Jag är en ganska duktig expert. Har haft ett rätt i år, jippie!
Klinth min broder, du är väldigt nära men tyvärr så sabbar någon fjunig junior ditt tips.
6-1.
Frölunda HC > Sv: Läser i kaffesumpen...
Klinth:
Nu lossnar det. Brukar kunna bli målrikt, så även denna gång.
Patrik Carlsson fortsätter imponera och gör två mål och en assist.
6-1.
Nu lossnar det. Brukar kunna bli målrikt, så även denna gång.
Patrik Carlsson fortsätter imponera och gör två mål och en assist.
6-1.
Frölunda HC > Sv: Scandinavium
mok:
Är det inte utspilld läsk är det hästskit på vårkanten. Funderar på att ta ett banklån och bygga en nya arena åt Frölunda:)
Är det inte utspilld läsk är det hästskit på vårkanten. Funderar på att ta ett banklån och bygga en nya arena åt Frölunda:)
Frölunda HC > Sv: Scandinavium
mok:
Förra året det hade vart Disney var det nån sopskalle som hade spillt läsk under min stol. Och inte hade dom städat särskilt bra, aldrig vart så arg!
Förra året det hade vart Disney var det nån sopskalle som hade spillt läsk under min stol. Och inte hade dom städat särskilt bra, aldrig vart så arg!
Färjestads BK > Sv: FBK J18
Bengt:
Efter de senaste veckornas talangverksamhet i Frölunda får ni jobba hårt:)
Efter de senaste veckornas talangverksamhet i Frölunda får ni jobba hårt:)
Färjestads BK > Sv: FBK J18
Dawidovski:
Jaja, plus/minus moms. Visst, kan gå med på fem år. Bara det händer:)
Jaja, plus/minus moms. Visst, kan gå med på fem år. Bara det händer:)
Färjestads BK > Sv: FBK J18
Bengt:
Men hallå! Ser du inte sambandet? Nu blir Färjestads juniorer bra, och a-laget dåligt. Nu är det kört. Var glada om ni får spela allsvensk hockey inom två år - som bäst!
Men hallå! Ser du inte sambandet? Nu blir Färjestads juniorer bra, och a-laget dåligt. Nu är det kört. Var glada om ni får spela allsvensk hockey inom två år - som bäst!
Frölunda HC > Sv: Go och gla, kexchoklad
Bengt:
På tisdag är troligtvis Tukio tillbaka igen, så passa er;)
På tisdag är troligtvis Tukio tillbaka igen, så passa er;)
Timrå IK > Sv: Nyförvärv?
Frella:
Han skulle onekligen vara en drömvärvning, men jag tror knappast han väljer oss. Tror däremot Skellefteå ligger bra till om dom tar sig upp.
Han skulle onekligen vara en drömvärvning, men jag tror knappast han väljer oss. Tror däremot Skellefteå ligger bra till om dom tar sig upp.
Frölunda HC > Sv: Go och gla, kexchoklad
Klinth:
Jag ska inte med och se matchen, därför vinner vi.
1-4
Jag ska inte med och se matchen, därför vinner vi.
1-4
Frölunda HC > Sv: Sören Persson
gud:
Klart som fan jag är störtskön, måste ju vara mig du syftar på???
Bussigt att du lät oss leda en stund iaf, det behövdes för våra egon kan jag säga.
Till sist, jag är faktiskt bara 198 cm lång!;)
Klart som fan jag är störtskön, måste ju vara mig du syftar på???
Bussigt att du lät oss leda en stund iaf, det behövdes för våra egon kan jag säga.
Till sist, jag är faktiskt bara 198 cm lång!;)
Frölunda HC > Sv: Sören Persson
gud:
Du tycks ju å andra sidan ha övergett den gb:n och bosatt dig här inne?
Du tycks ju å andra sidan ha övergett den gb:n och bosatt dig här inne?
Frölunda HC > Sv: Jantunen på väg till elitserien
mok:
Tre mål och fem assists på 13 matcher, inte helkasst ändå.
Tre mål och fem assists på 13 matcher, inte helkasst ändå.
Frölunda HC > Sv: Jantunen på väg till elitserien
mok:
Jojo, det gjorde ju Alavaara också bara för några veckor sedan;)
Som sagt, kolla längre ner i tråden så ser du hans siffror för ifjol och för i år. Faktiskt väldigt bra för en avdankad spelare som spelar i den finska högstaligan.
Jojo, det gjorde ju Alavaara också bara för några veckor sedan;)
Som sagt, kolla längre ner i tråden så ser du hans siffror för ifjol och för i år. Faktiskt väldigt bra för en avdankad spelare som spelar i den finska högstaligan.
Frölunda HC > Sv: Jantunen på väg till elitserien
mok:
Skulle han kommit hit hade det vart för att ta en plats i fjärdelinen, och det är han nog för bra för så att säga. Aldrig att han hade gått med på en sådan deal.
Skulle han kommit hit hade det vart för att ta en plats i fjärdelinen, och det är han nog för bra för så att säga. Aldrig att han hade gått med på en sådan deal.
Frölunda HC > Sv: Jantunen på väg till elitserien
mok:
Hade nog mest sett han där av nostalgiska skäl, och han har ju som sagt producerat en del så man ska nog inte räkna ut han än.
Men visst, hit kommer han knappast. Men han lär bli en tillgång för det av bottenlagen som kniper honom.
Hade nog mest sett han där av nostalgiska skäl, och han har ju som sagt producerat en del så man ska nog inte räkna ut han än.
Men visst, hit kommer han knappast. Men han lär bli en tillgång för det av bottenlagen som kniper honom.
Frölunda HC > Sv: Jantunen på väg till elitserien
mattias - 74:
56 16 24 40
Markos poängrad, helt okey för att vara i finska högstaligan.
56 16 24 40
Markos poängrad, helt okey för att vara i finska högstaligan.
Frölunda HC > Jantunen på väg till elitserien
Kan inte låta bli att leka med tanken. Tänk Marko Jantunen i Frölunda igen, han varvar upp inför slutspelet och allt blir som förr. Kung Jantu.
Visst hade det vart lite kul ändå?:)
Visst hade det vart lite kul ändå?:)
Svenska Hockeyligan > Sv: Elit eller skit?
Dilligaf:
Beror väl på vad du jämför med. Man kallar ju sällan svenk hockey för elit och jämför med andra länder. Däremot heter ju högsta serien Elitserien, just för att det är de främsta lagen. Men nä, förstår inte riktigt va du menar.
Beror väl på vad du jämför med. Man kallar ju sällan svenk hockey för elit och jämför med andra länder. Däremot heter ju högsta serien Elitserien, just för att det är de främsta lagen. Men nä, förstår inte riktigt va du menar.
Frölunda HC > Sv: 1:an kom, 2:an kom, 3:an kommer så småning om...
Klinth:
Jadu, känner mig en aning skeptisk alltså. Men vafan. Vinst med 1-2.
Jadu, känner mig en aning skeptisk alltså. Men vafan. Vinst med 1-2.
Frölunda HC > Sv: Är svensk klubb-hockey dålig???
Dragan 2k:
Behöver väl inte göra något, bara att håva in pengarna ju!
Behöver väl inte göra något, bara att håva in pengarna ju!
Frölunda HC > Sv: Är svensk klubb-hockey dålig???
Dragan 2k:
Mina inlägg är alltid bra, så det är bara att välja ett. Såg just att vi experter leder rond två, apropå inget. Kul.
Mina inlägg är alltid bra, så det är bara att välja ett. Såg just att vi experter leder rond två, apropå inget. Kul.
Frölunda HC > Sv: Är svensk klubb-hockey dålig???
Dream Team:
Dock! Den här gången tycker jag själv att jag klarade det ganska bra, det blev allt en diskussion som varade under en liten stund;)
Men okey, jag förstår vad du menar. Tycker dock inte det är något som är särskilt utmärkande för den här gästboken, utan mer för hela HS i dagsläget. De många tunga skribenterna som verkligen tillförde något har dragit sig undan och numer består merparten av alla inlägg snarare av chat-inlägg. Lite trist.
Sedan skall tilläggas att just frölundaiter är usla på internet, finns ju inga direkta forum där det hänger mängder med människor. Konstigt nog. De flesta hänger väl på Avenyn...
Dessutom, detta är en klubb för inbördes beundran. Glöm inte det!:)
Dock! Den här gången tycker jag själv att jag klarade det ganska bra, det blev allt en diskussion som varade under en liten stund;)
Men okey, jag förstår vad du menar. Tycker dock inte det är något som är särskilt utmärkande för den här gästboken, utan mer för hela HS i dagsläget. De många tunga skribenterna som verkligen tillförde något har dragit sig undan och numer består merparten av alla inlägg snarare av chat-inlägg. Lite trist.
Sedan skall tilläggas att just frölundaiter är usla på internet, finns ju inga direkta forum där det hänger mängder med människor. Konstigt nog. De flesta hänger väl på Avenyn...
Dessutom, detta är en klubb för inbördes beundran. Glöm inte det!:)
Frölunda HC > Sv: Är svensk klubb-hockey dålig???
Dream Team:
I detta specifika fallet, nu förstår jag ju att du menar generellt sett, så skrev hon faktiskt att hon vill provocera. Att dra igång en diskussion slutar då bara i sandlådenivå, ja så det ser ut i Timrås gb nu för tiden. Då ser jag hellre att vi har det som det är nu.
I detta specifika fallet, nu förstår jag ju att du menar generellt sett, så skrev hon faktiskt att hon vill provocera. Att dra igång en diskussion slutar då bara i sandlådenivå, ja så det ser ut i Timrås gb nu för tiden. Då ser jag hellre att vi har det som det är nu.
Frölunda HC > Sv: Är svensk klubb-hockey dålig???
Paddan:
Av egen erfarenhet är det aldrig bra att möta damlag. Det blir bara fel. Minns när vi gjorde det i innebandyn för några år sedan. Tog två minuter sen råkade jag springa rakt in i en stackare som inte riktigt gick på min kroppsfint, sen vart jag bänkad resten av den perioden:
"Men du kan ju fan inte tackla en tjej".
Som bollförande!
Men visst, det blir ju i princip det laget som ställde upp i Ryssland...
Av egen erfarenhet är det aldrig bra att möta damlag. Det blir bara fel. Minns när vi gjorde det i innebandyn för några år sedan. Tog två minuter sen råkade jag springa rakt in i en stackare som inte riktigt gick på min kroppsfint, sen vart jag bänkad resten av den perioden:
"Men du kan ju fan inte tackla en tjej".
Som bollförande!
Men visst, det blir ju i princip det laget som ställde upp i Ryssland...
Frölunda HC > Sv: Är svensk klubb-hockey dålig???
Karoliina:
Men alltså ska man vara lite seriös och tänka till lite. Finns inget lag som inte skulle lida av att sex stycken ordinarie forwards saknas när man ska möta de främsta från Europa.
Sedan tror jag allt att fokus innerst inne faktiskt inte ligger på den här turneringen, man fokuserar nog omedvetet på det som komma skall; slutspelet.
Men alltså ska man vara lite seriös och tänka till lite. Finns inget lag som inte skulle lida av att sex stycken ordinarie forwards saknas när man ska möta de främsta från Europa.
Sedan tror jag allt att fokus innerst inne faktiskt inte ligger på den här turneringen, man fokuserar nog omedvetet på det som komma skall; slutspelet.
Frölunda HC > Sv: Är svensk klubb-hockey dålig???
Karoliina:
Dom som skrev tråden var inte ute för att provocera, det var du.
Men jag kan ge min syn på det hela i all hast. Jag är övertygad om att svensk klubbhockey står sig bra utomlands. Sedan att det gått åt helvete två år i rad beror nog snarare på särskilda omständigheter. HV hade en enorm svacka hela förra året och Frölunda har i år haft kraftig oflyt med skador, som nåt sin kulmen precis inför årets turnering. Nästa år vinner dom dock, Frölunda alltså.
Dom som skrev tråden var inte ute för att provocera, det var du.
Men jag kan ge min syn på det hela i all hast. Jag är övertygad om att svensk klubbhockey står sig bra utomlands. Sedan att det gått åt helvete två år i rad beror nog snarare på särskilda omständigheter. HV hade en enorm svacka hela förra året och Frölunda har i år haft kraftig oflyt med skador, som nåt sin kulmen precis inför årets turnering. Nästa år vinner dom dock, Frölunda alltså.
Frölunda HC > Sv: Är svensk klubb-hockey dålig???
Karoliina:
Ute för att provocera säger du. Vi skiter väl fullständigt hur svensk hockey står sig i Europa. Skriv ett inlägg i elitserie-boken så kanske du får ett kul svar.
Ute för att provocera säger du. Vi skiter väl fullständigt hur svensk hockey står sig i Europa. Skriv ett inlägg i elitserie-boken så kanske du får ett kul svar.
Frölunda HC > Sv: Davos-Frölunda
mok:
Jag tror Dragan-ponken snarare menade att man kanske skulle förberett sig lite mer innan säsongen och fyllt på truppen istället för att chansa på att alla ska hålla. Lätt att vara efterklok visserligen men visst borde man kunna förutse att det skulle bli tufft i år med tanke på att OS kommer och att matcherna spelas tätare än någonsin.
Hur som helst, nu är snart den här skiten över och det är inte många matcher kvar till OS. Den vilan som kommer där kommer fruktansvärt lägligt för Frölunda. Förhoppningsvis kan ju alla utom Tolsa vara tillbaka i spel då.
Och är inte Tolsa tillbaka då så anser jag att man skall värva en spelare av klass för att ersätta honom. Jag är skeptisk till att slänga in en junior i ett slutspel. Visserligen skulle man kunna rulla på tre kedjor i värsta fall, men vetefasen om det inte är bättre att fylla på så man kan spara lite på krafterna.
Jag tror Dragan-ponken snarare menade att man kanske skulle förberett sig lite mer innan säsongen och fyllt på truppen istället för att chansa på att alla ska hålla. Lätt att vara efterklok visserligen men visst borde man kunna förutse att det skulle bli tufft i år med tanke på att OS kommer och att matcherna spelas tätare än någonsin.
Hur som helst, nu är snart den här skiten över och det är inte många matcher kvar till OS. Den vilan som kommer där kommer fruktansvärt lägligt för Frölunda. Förhoppningsvis kan ju alla utom Tolsa vara tillbaka i spel då.
Och är inte Tolsa tillbaka då så anser jag att man skall värva en spelare av klass för att ersätta honom. Jag är skeptisk till att slänga in en junior i ett slutspel. Visserligen skulle man kunna rulla på tre kedjor i värsta fall, men vetefasen om det inte är bättre att fylla på så man kan spara lite på krafterna.
Frölunda HC > Sv: Davos-Frölunda
Paddan:
Lika bra att dom skickar hem gubbarna inatt, så kan dom koncentrera sig på annat i helgen. Som att läka sina gamla kroppar t ex.
Lika bra att dom skickar hem gubbarna inatt, så kan dom koncentrera sig på annat i helgen. Som att läka sina gamla kroppar t ex.
Frölunda HC > Sv: Davos-Frölunda
Paddan:
Ser du matchen? Är Frölunda så dåliga är dom bara snuskigt effektiva?
Ser du matchen? Är Frölunda så dåliga är dom bara snuskigt effektiva?
Tre Kronor > Sv: När vann Sverige på walk over?
Paddan:
Det är rätt, var själv med på den tiden (i mitt tidigare liv) så jag kan bekräfta att detta har hänt.
Det är rätt, var själv med på den tiden (i mitt tidigare liv) så jag kan bekräfta att detta har hänt.
Färjestads BK > Sv: FBK-DIF
Sibbe:
Jaså på så vis. Jag litar på de tre domarna, för inte kan väl dom ha fel?..hmm;)
Jaså på så vis. Jag litar på de tre domarna, för inte kan väl dom ha fel?..hmm;)
Linköpings HC > Sv: Melin Lämnar
Lhckille:
Ulf Taavola tror jag passar perfekt, han lär ju dessutom behöva ett nytt jobb då.
Ulf Taavola tror jag passar perfekt, han lär ju dessutom behöva ett nytt jobb då.
Frölunda HC > Sv: Frölunda - Leksand
Klinth:
Värva är ett måste, det förutsätter jag att man kommer göra. När nu det där transferfönstret öppnar??
Värva är ett måste, det förutsätter jag att man kommer göra. När nu det där transferfönstret öppnar??
Frölunda HC > Sv: Frölunda - Leksand
Dream Team:
I just det här fallet förstår jag inte hur dom tänker. Okey att plocka upp en junior till. Men varför en back som forward? Då måste det ju vara bättre med en juniorforward? Alternativt sätta in Tukio där, som gjorde några matcher som forward förra året, och sätta in Ahnelöv på hans backplats.
Jag är förvirrad.
I just det här fallet förstår jag inte hur dom tänker. Okey att plocka upp en junior till. Men varför en back som forward? Då måste det ju vara bättre med en juniorforward? Alternativt sätta in Tukio där, som gjorde några matcher som forward förra året, och sätta in Ahnelöv på hans backplats.
Jag är förvirrad.
Föregående · 25 · Nästa

Är väl upp till han själv om han ska ta risken att lämna båset för att slåss eller sitta kvar och plocka han nästa byte istället?
Bra straff.