Historik
Föregående · 14 · Nästaskröder:
youtu.be/5cGfuw8BHbo
Fystränare Thomson: youtu.be/-LNYRpOGJus
Och sist men inte minst Susse:
youtu.be/bRSO6P-4-F8
Roliga och intressanta klippt se och njut :)
Det kan ju inte vara en slump att vi ser "små" ut så fort det blir fysiskt spel, har varit live på alla fyra derbyn mot björklöven och där ser man spelare som verkligen älskar den fysiska hockeyn.
Skulle vilja få in någon spelartyp som (bortsett från Björka & Marklund) som brinner för det där extra tacklingarna.
Spelartyper som Messy Jonsson, cody Murphy och Granlund i löven är exempel på spelare jag tyckt vi saknat i många år. Kanske inte gör det där mest flashiga men tänder publiken och allt som oftast laget. Någon som håller med mig?
I ett derby är det bättre att köra på det säkra före det osäkra, inget ont om Wallin men rutin kan ha stor del i såna här typ av matcher!
Lyssna sista 12 minuterna med AJ, stämmer nog mycket med pressen att lira hemma i en sån anrik förening och är oftast dem rutinerade som viker ner sig, är som att det "sitter i väggarna". Modo syndromet om man får kalla det så..
Klassiskt med alla modoiter är att det alltid ska klagas på nått, vinner vi med 3-1 är det inte bra då de borde ha varit 4 eller 5-1 för att folk ska vara nöjda..
Är själv boendes i Umeå och ser björklöven emellanåt senast i fredags mot AIK. Där mina vänner kan jag säga att löven är otroligt trubbiga framåt och det lyser igenom när en kille som Farley saknas.
Med detta vill jag säga att jag inte skulle vilja byta plats med löven för där är det kris på riktigt, vi i Modo förlänger med stommen och viktiga spelare och tar denna säsong som en lärdom nu då vi vet hur AS funkar. Betänk att mer än halva laget gör sin första säsong på seniornivå och kraven är enorma, ge dem tid!
Trevlig helg på er modoiter!
#imedochmotgång
Han verkar riktigt klok, såg precis intervjun på modos hemsida och han har sunda och bra värderingar, jag hoppas dem behåller honom även när FO är frisk. Vad tycker ni ska han vara kvar i staben?
Här är intervjun ifall någon inte har sett den:
www.modohockey.se/artikel/rs3caiwsb-4ij6i1/
Många spelare som lämnat och gått till andra lag har ju sagt att Modo var dålig intensitet i det dom gör. In med Hasse jonsson ut med Jocke Bäckström inför nästa säsong. Kommer synas en enorm skillnad!
Samtidigt ser ju alla som kan hockey att Modo på något sätt år efter år inte hänger med i utvecklingen gällande farten i spelet. Kan tycka det känns märkligt när ett lag från allsvenskan ifjol, Karlskrona tom åker ifrån oss i tempot med och utan puck. Fystränarna är säkert kunniga men verkar inte ha lagt om träningen där det behövs i dagens moderna ishockey. Hade varit sjukt intressant att få värva Thompson från Saik och se vad han kan åstadkomma med vårt lag.
Många spelare som lämnat och gått till andra lag har ju sagt att Modo var dålig intensitet i det dom gör. Läst gånger då T ex Huras fått avbryta träningen pga dålig skärpa och fokus, ska väl inte hända i en seriös förening på denna nivå som omsätter kring 140 miljoner/år?
Hej Per!
Jag är en hockeysupporter som är boende i Umeå, 25 år gammal som har hållt på Modo sedan jag började kika på ishockey ihop med farsan vid 10 års ålder. Har följt vårt köra lag i både vått och torrt. Min funderation är att sedan vi tog SM Guld 06-07 med dig i spetsen så har utvecklingen av hockeyn gått framåt och vi är nu mer beroende av att kunna spela en snabb hockey jämfört med vad det var då vi tog guld.
Jag tror att ni bör se över fystränarna i föreningen, inget illa om Jocke Bäckström han är en duktig och kompetent tränare men det känns som att han tränar dem mer som att han tränar dem för att vara uthålliga likt en maratonlöpare, inte explosivt som en hockey spelare bör vara.
När man ser lag möta Modo oavsett om det är Skellefteå eller Karlskrona eller något annat lag, upplever jag det som väldigt märkligt att alla lag är "rappare" än vad vi är på skridskorna och vi har ofta en tendens att antingen inte hänga med i tempot eller ha högt tempo under korta sessioner i matcher.
Tycker att ni ska försöka värva in Hasse Jonsson till framtiden, kolla bara vad han åstadkommit med t ex Victor Hedman. Läste en intervju där han berättade att han inte är särskilt uthållig på längre distanser men han har en väldig explosivitet i det han gör, vilket hockeyspelare behöver i dagens moderna ishockey. Gå till grunden med detta och anställ och rekrytera honom så kommer det på sikt göra mycket nytta för Modo Hockey i framtiden.
Tacksam för svar
En trogen Modo-supporter i vått & torrt.
Mvh
Albin
Löven hade samma tendens att dem var tempo fattiga men sen hände något då dem bytte ut fystränarn och la om fysen. Plötsligt spelade dem i samma tempo som Malmö rögle etc. Någon som kan lägga fram förslaget till svartvadet? Tror det skulle göra väsentlig skillnad för har ju sett rätt lika ut i många år...
Intressant intervju i samband med presskonferensen av Svartvadet
www.allehanda.se/ishockey/shl/tv-jag-ska-forsoka-gora-ratt#Ishockey
I denna intervju säger han blandannat att MN redan gjort klart med ett par spelare men att det kommer dröja innan dem presenteras. Då slog mig tanken direkt, är det några av lagen i kvalserien vi värvat av eller rent av några lag som fortfarande är kvar i SM-slutspelet?
Är det förresten någon som har tillgång till premium på allehanda.se? A Forsberg går tydligen igenom vilka spelare han vill behålla och hur han ser på truppen.
J F K:
Nu tror jag däremot att Ullmark är så pass jordnära och har väl egentligen bara gjort 1 säsong(!) om knappt det som målvakt i sveriges högstaliga. Jag tror han likt Johan Gustavsson (Luleå) även stannar sitt "andra" år innan han drar över. Så han får möjlighet att utvecklas ytterligare och få en säsong som uttalad förstemålvakt under en helsäsong, inte som nu då dem har haft delat ansvar han och (Anton Forsberg)
Carl Lejonkräk:
Apropå Ullmark, enligt denna intervju som gjordes då han nominerades till guldpucken talar nog mer för att han stannar:
www.expressen.se/sport/kronikorer/magnus-nystrom/nystrom-da-ar-ullmark-given-i-minsk/
"Han har kontrakt med Modo över nästa säsong, men är draftad av Buffalo Sabres, som kanske kan vilja locka över honom till Nordamerika redan efter sommaren.
– När det händer så händer det. Jag vet inte om det kommer inträffa. Jag har som mål att ta mig dit, men vet inte vad framtiden för med sig. Börjar man fundera för mycket, då är det lätt glömma det som händer i nuet. Jag är inställd på att spela kvar i Modo, men man vet aldrig vad som händer."
Föregående · 14 · Nästa
skröder:
youtu.be/5cGfuw8BHbo
Fystränare Thomson: youtu.be/-LNYRpOGJus
Och sist men inte minst Susse:
youtu.be/bRSO6P-4-F8
Roliga och intressanta klippt se och njut :)