Historik
Föregående · 2 · NästaJag tror Warulfen får det svårt mot dom och samtidigt som Fiskrenset dansar regndans för att Öret skall slå ut oss.
Öret på tisdag och ev Frölunda i kvart ,kan dock vara bättre än Rögle ;)
Fucking PlayIn!
Vi borde sitta här nu och vara relativt nöjda med att vi är topp 8 och får spela slutspel.
Men Nej, nu måste lagen som slutar 9 och 10 också få chansen att spela en hemmamatch till fast dom är sämre då dom faktiskt slutat 9 och 10.
Varför spela en 52 omgång och så skall i princip Alla spel slutspel, fan va tröttsamt detta är.
Inte kan väl Frölunda matchplan varit att vinna på att få in två skitmål i slutet av andra. Jag tror dom har en känsla av kontroll över denna matchserie nu, men den känslan bygger på falska grunder, vilket jag tror dom kommer bli varse om redan i nästa match.
Sven.Savage:
Nja, är ju svårt att vinna mot ett lag som spelar styrspel i mitzon med fem man helajäva matchen... dom skapar ju inte ett skit på eget spel utan enda gången dom kliver upp är då dom vinner puck högt i mittzon, men så fort dom inte kan vinna den så backar dom hem med fem man i på egen planhalva.
Jag förstår att Wikegård hyllar dom för detta, men vart tog det roliga och anfallsglada Skelleftå vägen, jo dom dyker upp mot dom sämre lagen i ligan, men så fort dom möter på motstånd, då blir det Lasse Falck hockey för hela slanten.
Sedan så tror jag att Luleå bör nog ta minst två pinnar nästa helg för Plzen kommer med stor sannolikhet att vinna sina två mot Brno som INTE imponerade särskilt, eller så sparade man sig kanske inför "derbyt" mot just Plzen.
Sven.Savage:
Ja Eisbären var ofina nog att avgöra i slutminuten, dom kunde ju väntat till förlängningen så hade dom inte haft den där teoretiska chansen kvar.
Vet inte om jag räknat fel, men det kan väl mycket väl bli endast svenska lag i slutspelet + Eisbären då? Om Frölunda vinner båda matcherna mot Färjestad så vinner dom gruppen och Färjestad borde ha stor chans att ta bästa tvåa platsen?
Jag tycker det är rana mobbingen av Omark från Edmontos sida, släpp honom till ett annat lag för tusan....
Sven Savage:
Hmm hur funkar detta, lägga alla inlägga i samma tråd eller?
Föregående · 2 · Nästa