Historik
Föregående · 12 · NästaErat: Dags att börja snacka om denna tråd igen.
Hansen, Löf och Sunken är väl redan klara.
I övrigt på denna lista skulle jag vilja ha kvar Anders'en och Granis.
De övriga kan bytas ut mot andra.
Vad tycker ni ?
sylf: Jag kan tycka att vi behöver lite mer muskler & kraft på backsidan.
Det var flera gånger då jag tycker våra backar väger lite för lätt.
Om nu Sundlöv lyckas värva Thuresson & Enterfeldt s är det kanon.
Håller med om att alla måste hålla tummarna att Calle stannar. Sedan vill
jag att Granis blir kvar, vi behöver en krigare framför mål.
Skulle Mario Kempe kunna vara en spelare för Brynäs nästa år ?
Ursäkta mig, jag kan vara helt fel ute men skulle inte denna tråd handla om "Silly season 2012/2013" ?
Jag kan ha missat detta här tidigare men hur ser laguppställningen ut ikväll? Någon som vet ?
Forza Brynäs ( och Pecka)
sylf: Ja det är hemskt. Hoppas han kryar på sig och kan ta det lungt resten av säsongen. Våra målvakter bör vara stabila nog för att klara sig utan honom.
Så han kan få lugn och ro och komma tillbaka stark igen.
Så kväll så tycker jag att Brynäs skall vinna för Peckas skull. Kämpa Brynäs
tobhund: Jag tror tyvärr det blir snålt med mål. Målvaktsspelet kommer avgöra. Tror Brynäs vinner med 3-1.
Målgörare: Silvfer 1 , Gunde 1 och i öppen kasse Ekholm.
FORZA Brynäs !!!!!
sylf: Att det blir AIK är nog ingen gissning som ger några högre odds. Tror även att William Karlsson kan hamna i AIK trots att han hat 1 år kvar på kontraktet med VIK. Han har ju Gnaget som favoritlag dessutom.
Är det någon som har koll på hur det går med eventuell förlängning med Granis & Andersen ?
Mitt tipps ikväll (tyvärr)
3-1 Frölunda... men hoppas ju att jag har fel !
Forza Brynäs...nu kör vi över sill-stryparna !!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/brynas/article14508035.ab
Ligger det någon sanning i detta ? Jag såg inte matchen igår.
Därför undrar jag om Wikegård har rätt eller fel ?
Forza Brynäs
Zzz: Tveksam om unge Karlsson fick med ES klausul i sitt kontrakt med VIK.
Men jag kan ha fel. Sedan att han är gnagare är ju ingen nyhet.
Redigerad kommentar
bisterfinnen: Kan Dacke vara en framtida sportchef ? Efter Micke dvs ?
Vill samtidigt säga att jag tror Brynäs vinner ikväll med 4-2 .
Forza Brynäs
Bevisligen så är steget från Allsvenskan till ES lite för stort för hans del.
Redigerad kommentar
Jag tror det blir Gunderson. HAr någon annan några andra förslag ?
Själv tror jag tyvärr på 5-1 till LHC och Calle Ironhook gör pyttsen för BIF.
(OBS Detta är omvänpsykologi, Ironi mm)
Det kommer ju att bli platt-matcher i ES också och då måste man våga stuva om. Det borde han ha gjort igår också.
Backsidan är på tok för tunn. Behövs mycket mer fysik. JAg är fortfarande orolig för Gunderson, tror att han kommer att finna att steget upp från Allsvenskan är allt för stort.
Många var långt ifrån på topp.
Gunderson såg skakig ut, tveksamt vad han kan tillföra i år.
Lavander spenderade allt för mycket tid i utvisningsbåset
Ollas var duktig och kämpade och slet, gjorde också 0-1.
Järnkrok var också stuntals riktigt duktig gorde 1-2
Widing körde på och ser bra ut
Svedberg gjorde så gott han kunde , fick inte alltid så mycket hjälp.
Nej detta duger inte, Brynäs måste höja sig mycket, AIK var mycket bättre, snabbare , tuffare och såg mycket piggare ut
Forza Brynäs
Jag kollade på AIK's hemsida (ja jag vet det borde vara förbjudet att gå in där) och hittade :
18/8 19:00 H Brynäs IF Pinbackshallen, Märsta x-x - Visa match
Men man vet ju aldrig med Sundlöv, han kanske har hittat någon junior eller så kanske han tycker att Jonte kan ta Ekholms plats.
Men hur blir det då om Silfverberg lättar ?
Börjar han då leta nytt eller skall vi förlita oss på juniorer ?
Och hur blir det på backsidan ? Blir Jonte ersättare för Ekholm ?
Annars så finns denna som kanske skulle passa Brynäs bättre:
www.eliteprospects.com/player.php?player=12210
Redigerad kommentar
Sundlöv ring och kolla. Bra alternativ till Dixon tycker jag.
Ser ingen möjlighet för lagen i ES att kunna slåss mot ligor som KHL/NHL och för den del NLA.
Föregående · 12 · Nästa
arnio:Silvergberg & Ekholm - Ja, garanterat NHL i höst. Svedberg, Bertilsson & Wännström tror jag får stå på tillväxt i alla fall ett år till.
Däremot så är jag rädd för att Järnkrok lockas över av Detroit.