Historik
Föregående · 143 · NästaJag drömde om bomben i natt, tror det är 3e gången det sker på 2veckor men i natt var det skrämmande. In kom keitaru back från finland som spelat nhl men slutade för 1år sedan. Beskrevs som stor stark o defensiv 100kg sen in med en forward från finska 3e ligan som gjorde 62mål på 40 matcher förra säsongen. Hur jag lyckas drömma något sådant och få in ett namn från final fantasy förstår jag inte. Men när man vaknade tänkte man att nu kanske något har skett vars är tidningen, måste läsa om riktiga bomben.
Hänger inte med där. Borde du inte vakna ännu hungrigare om du inte stoppar i dig något alls.
Såg nyss information om att personer på plats sett öl, shots på bordet där de suttit. Men samtidigt säger krogägaren att han inte sett något sådant. Vill krogbesökarna bara hitta på något för att jävlas och vara med i tidningen eller vill ägaren vara snäll så spelare vet att det där stället är ett bra ett.
Haha, låter som en riktig agent det där. Kan nog vara svårt att sätta sådant helt åt sidan och jobba som om man var bifare. Du har nog rätt. Man vet ju hur dryg man själv kan vara och bli utsatt för 500 till likadana är nog ingen trevlig situation
Hemsidan har väl aldrig varit bra på att skriva om spelare som lämnar klubben. När du tar upp detta så återkommer man till vilka fler som får lämna truppen. Borde det inte vara klart med truppen inför de sista 2 matcherna hur den ser ut. Så de kan pröva riktiga uppställningar och verkligen se om något fungerar. Hoppas någon kommer ge sin syn på hur kommande match sett ut.
Går det att få en sammanfatting av nyheten för en helt utan dator?
Ack, du menar att det inte tar längre tid att förkasta den tro man är född med om man vistas inom de murarna? Då blir det ett uppdrag för mission impossible istället för mig. Allvarligt så hade det säkert varit ruskigt intressant att ha det jobbet men skulle kännas lite knepigt. Nu hade de väl slängt ut en från intervjun när de uppmärksammat ett par vita modo tubisar och en modologga som lyser igenom skjortan. :)
Jag minns tyvärr bara att jag läst annonsen men minns inte om det var på någon jobbsite eller på er hemsida. Man hade några korta tankar om att söka, jag menar infiltrera fienden och göra dem svagare. :)
Cyklob: Det var ju en del snack om Tomik redan innan modo värvade Döme, vilket redan då lät lite knepigt då han hade kontrakt med malmö då också. Sen känns det som om Tomik inte är ett så hett namn då han inte direkt har speciellt imponerande siffror de senaste säsongerna. Han har dessutom härjat omkring i Allsvenskan och DEL vilket gör att statsen blir svårlästa.
Nej skall det värvas så hoppas jag på en bättre spelare än Tomik.
Hawerchuk: Visst kan man väl säga som så att de på vissa spelare har tankar som är milsvida ifrån vad man själv har medans de på andra har tankebanor som stämmer med en själv, och då pratar vi både positiva och negativa tankar.
Något som jag verkligen gillar är Jantes svar på varför det gick lite trögt för O Hedman den senaste säsongen. Gillar när man säger "då han varken är särskilt stor eller har en blixtrand skridskoåkning". Hur stor skall en spelare vara för att vara stor? 190cm+ och 100kg+ för det finner vi ju så otroligt många av i elitserien.
En sak som stämmer är väl att modo inte på förhand har några ruskiga offensiva toppar. Och hur bra kommer det att gå med 2st defensiva centrar i de 2 första formationerna.
Kändes ganska klart att enström skulle få lämna. Sen tror jag tyvärr att dahlberg ligger lite risigt till. Gästrin har inte heller visat så mycket men frågan är om de vågar skicka honom, gör de inte det så blir man en aning frågande varför de satsar vidare där och inte vågar kolla om dahlberg efter lite inskolning kan få lite bättre fart och anpassa sig till seniorhockeyn.
Deas: Håller med om att nyförvärven är en uppgradering av det som tappats, rent namnmässigt. Men man måste alltid finna en spelare de passar ihop med och att sociala skall fungera mm. Sen måste man väl säga att det finns en del lag som har finare namn på inkommande än vad modo har. Så att säga att bara för att vi har ett bättre lag på papperet säga att vi skall komma bättre till i serien det är något jag inte tänker göra.
Jag hoppas fortfarande på ett fint namn både frammåt och bakåt för då blir vi farliga.
Dream Team: Visst är det så att han har sin styrka i sitt defensiva spel, men man kan inte heller blunda för att han faktiskt producerat en hel del poäng där borta om man jämför med en massa andra spelare som värvats till ES som framhävs som stora offensiva krafter. Som modoit får man inte heller blunda för att han de senaste säsongerna producerat mindre och mindre vilket gör det väldigt intressant att se om man lyckas få igång susse och om man lyckas finna spelare som han passar ihop med.
- 95-96 Rangers 82 9 12 21
- 96-97 Rangers 82 24 28 52
- 97-98 Rangers 70 19 28 47
- 98-99 Rangers 81 13 30 43
- 99-00 Sharks 79 12 25 37
- 00-01 Sharks 82 10 39 49
- 01-02 Sharks 73 9 30 39
- 02-03 Sharks 47 2 10 12
- 02-03 Canadi 33 5 9 14
- 03-04 Canadi 66 8 12 20
- 04-05 Milano 33 10 31 41
- 05-06 Canadi 55 6 9 15
Man kan bara hoppas på att omställningen inte tar så lång tid och att han fått tillbaka känslan för hockey för nog har det låtit som han varit lite less de senaste åren då han knappt fått speltid även om han varit ombytt.
Wayne Gresky: Visst finns det vissa säsonger som man varit på gott humör och haft en positiv känsla inför säsongen. Dessa säsonger är de man verkligen slagit i golvet hårdast. Tror denna överdrivna negativa inställning föra varje säsong är något som skapats efter att man förut inte var speciellt analyserande utav andra lag utan allt modo värvade var bra och skulle passa bra in i bygget. Hade de haft någon tung säsong skulle spelaren självklart få nytändning i modo och de andra laget hade inte alls värvat så bra.
Så istället för att sjunka ner till normal niva så gled man ännu mer neråt till en nivå som gör att så länge modo klarar sig kvar så har något positivt skett. Nja kanske inte riktigt så men du förstår nog vad jag menar.
Petey21: Det är korrekt. Där fanns en lång bar och utrymme för liveband under invigningen. Sen om det är så det kommer se ut framöver det vet jag inte.
Petey21: Känns som en liten chanstagning att köra med den backuppsättning som vi kör med. Redan förra säsongen så såg man att den inte höll i slutspelet, och att ta för givet att alla småttingar kommer anpassa sig och bli bättre är farligt. Nog skulle man vilja ha ytterligare en back och då en stor och lite grisig en.
Intressant ändå att Harald säger så.... Han antydde ju även på att det såg tungt ut frammåt. Men samtidigt så låter det som om han ändå är nöjd med spelarna som han har i laget. (Nu kan han väl inte direkt gå ut och dissa dem och säga att vi måste ha nyförvärv. Sådana beslut tas högre upp och han får försöka med de ha har.)
shinzawai: Jag är i alla fall bekymrad. Enligt poffa (läst i öa?) så lät det som om det var en katastrofmatch igen, och nu borde man fått linjer och tanke bakom sitt spel. Visst 3 pp mål i all ära men 2 av dem görs av spelare som inte kommer få speltid (Gästrin/Öhman). Man förlorade väl spelet 5-5 med 4-0 vilket inte är så bra. Det kan ju betyda att man fortfarande inte har ett fungerande spel. Men samtidigt så kan ju alla Skaik utvisningar bevisa motsatsen.
Nu läser man att luleå provar 2 spelare under deras turnering, där vågar man i alla fall visa att man är lite orolig.
Ska bli riktigt intressant att läsa vad harald säger i morgon. Skönt med lite pp mål. Nästa match kommer nog målen i 5 mot 5 igång också. Nu väntar jag på mål i mängder mot löven och en vinst.
MODOJohan: Själv tycker jag det låter lite frustration över det hela. Hade varit smartare att ta ut lite jävlaranamma på tacklingar mm än att slåss. Visst det kanske väcker laget som inser att de måste kämpa lite, men de kan lika gärna vara frustration över att vi är inte lika bra som vi tror fastän vi ger gärnet.
Man får hoppas att det är en klocka som väcker både spelare och ledning.
Vi modoiter väntar med spänning på era synpunkter från matchen. Kan modo ha varit lika dåliga som de varit alla andra försäsongsmatcher eller finns det någon form utav spelide nu i alla fall?
Paddan: Det som verkligen får paniken att komma är att ingen härifrån ser matchen så man kan få en rapport som inte är Skaik vinklad. Nu hade väl vår rapport varit vinklad åt vårt håll men då kan man ta något mitt i mellan. Nog hade jag hellre sett en rubrik "Svatos klar för modo" än "Ytterligare en match med bara ett mål" i Öa för att lätta lite på panikkänslan.
Man har liksom lite svårt att tro att man helt plötsligt bara ska slå på en strömbrytare när serien börjar och alla börjar helt plötsligt träffa mål och hitta passningsvägar de inte funnit förut.
Cyklob: På hemsidan deras så skall tydligen periodrapporter komma, men det stillar ju ingen nyfikenhet.
Cyklob: Har gett upp hoppet på bomben för länge sedan. Man har nu sett lag efter lag presentera spelare utan att något ens yppats från modohåll och fastän laget spelat som de gjort på försäsongen så verkar de vara nöjda med den förstärkning man gjort. Jag tror stenhårt på att man förstärkt, men i de flesta andra lag så känns det som man förstärkt mer än vad modo gjort. Nu var flera av dem sämre än modo förra säsongen så de hade en lägre nivå att starta ifrån. Men jag som länge trott på att modo skall sluta mellan 4e och 6e plats har nu ändrat mig till att tro 5-8.
Jag vill ha en bomb annars kommer jag vara orolig ända fram tills man kan urskilja i vilken grupp lagen kommer hamna.
Cyklob: Om hkh mm lyckades ha online så lär nog skaiken också göra det. Får köra en fråga på deras forum eller söka på lite lokalblaskor kanske.
Paddan: Han kan nog mycket väl köra med den idag, då det visat sig att Steen tydligen fungerat väldigt bra med Nilsson och Molinder. Måste hålla med om att man blir lite orolig då det bytts en hel del och då speciellt i 3e och 4e formationen. Vilket känns lite lurt då Horava Svarten Döme inte heller visat något i nån match. Är man så säker på att de passar ihop? Horava fick ju krutet blött redan förra säsongen, och döme kan ju ha tysklandssyndromet så det kanske tar till nästa säsong innan han blir bra.
Paddan: Vet inte om de gått ut med uppställningen någonstans på nätet. Men i tidningen så får man i alla fall veta att Viklund, HasseJ och Horava är på Landslagsuppdrag. Det är även Dahlberg men med småkronorna. Krizan och Salle är nog borta pga skador.
Tycker nu att det är upp till bevis. Någon form utav positiv anda måste man få in i laget innan serien startar. Hoppas någon är och ser matchen så man får en uppdatering om hur spelet ser ut. Får hoppas det finns lite linjer och vilja denna match.
Paddan: Måste hålla med i det stora, men från början hade de väldigt svårt med ljudet då man inte hörde vad de sjöng och när Janne spelade så var diskanten lite väl hög. Är nöjd med det mesta och tänkte dra upp mina toppar och bottnar för kvällen. Toppen var Janne Schaffers Norrland, Nanne i modoklänning, Norman och några av Wells. Botten var Pontare, Jannes 2 första framträdanden samt Björling... och då speciellt när han förstörde en klassiker som Angie.
Sportbarerna var överfulla och endast öppna när det var paus. Vet ni om det kommer vara öppet enbart i periodpauserna när hockeyn kommer igång. Nu lär ju inte lika mycket folk vilja dricka när det är hockey som på en invigning så jag är inte orolig över att jag inte kommer få någon bira då.
Modoante: Det blir det säkert i viss mån. Men det var liksom så att ingen kraft, väldigt långt ifrånn motståndarna, ingen riktig tanke bakom hur de ställde upp och åkte. Och mycket av det känns inte som osäkerhet mot målisen. Men det är ju försäsong så man vet aldrig. Men orolig det är en sak som är säker att jag är.
Står på mig att jag vill ha ett fint namn både frammåt och bakåt, för att känna mig säker. Nu behöver inte sådana betyda framgång. Men ändå.
Döme var riktigt blek tillsammans med svarten, så man får väl hoppas på lite sparkapital, men tysklandssyndromet oroar mig där.
Modoante: Backspelet var under all kritik. En hel del individuella misstag, vilket iofs är ok då dessa inte lär finnas vid seriespel i samma mängd. Men det som oroade en mest är att det väldigt ofta var en riktig hönsgård och man såg inte hur tanken bakom backspelet var.
Frammåt var det också tungt med att finna några linjer, och alldeles för mycket pucktransport som inte ledde någonstans. Molinder och nilsson tillsammans med steen var den enda formationen som i helhet hade fart och lite linjer. Sen var det väl skröder som åkte lite skriskor och kom till skott ett antal gånger. Dock inga riktigt bra avslut.
Zajan hade ingen lätt uppgift som målis men första var en tabbe enligt mig och han hade också ganska flyt då de sköt honom i hjälmen 4ggr. 3 matcher kvar vilket jag tycker känns ruskigt lite med tanke på vad man fick se. Sen såg det ut som om ingen riktigt orkade åka skriskor vilket var knepigt då Kloten spelat match 3 dagar på raken och hade dubbla hastigheten.
Jaha då var det dags. Första 55min var det hemskt, sen ok. Inget grundspel, inga individuella prestationer, ingen som vinner en närkamp. Modos 3 bästa. 1 skröder 2 nilsson 3 an lottas vid invigningen av arenan. Med 3 träningsmatcher kvar har jag fått hjärtat i halsgropen .
Sen får vi se om jag orkar göra några inlägg under matchen eller om det blir någon form av sammanfattning när allt är slut. Men med tanke på hur bra mitt batteri på nallen är så blire väl inget dera.
Poffa: Kan ju inte vara så svårt att finna. Då är det bara bossen man behöver övertala så man får tid att åka hem och äta och byta om till modotröja innan man beger sig söderöver.
Någon som har koll på hur man kör till Kusthallen?
Albert Hall: Nu har de flesta hockeybockeymatcher jag spelat varit hårdare än en vanlig ES match. Men då har vi haft turen att möta riktiga dårar. Målvakten röker under match mm.
Föregående · 143 · Nästa
Och om man tar det i andra termer: Et lingua eius loquetur iudicium.