Historik
Föregående · 6 · Nästa
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-01-18
JonteD: Moget. Tål du inte en kommentar för att den är för känslig så får jag beklaga 😘
+ 1
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-01-18
{469}: Tror att TIK vänder matchen nu efter en "tillrättavisning" av Ollie
+ 3
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-01-18
Kattgubben: 54 som vanligt urkass i egen zon. Han vill Verkligen inte bryta passningsvägar. Tänk om han skulle ge järnet även då. Tur att han skapar framåt men det är helt klart ett handikapp för laget
+ 4
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-01-18
roger_sundsvall: LHC har fem målvakter. In med backskott
+ 3
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-01-18
Kattgubben: Behövs nog en hårdskjutande back på PP
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-01-11
Woody Jokinen: Fan, har dom tagit bort interference numera
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Simmalugnt: Inte så där supersåld på Hardegård som många andra men man vet aldrig. Däremot gärna någon mer back som typ Pilö med fart och fläkt och som försöker bryta spelet så snabbt som möjligt i egen zon innan motståndarna får tryck. Kan tycka att många för tidigt ställer sig i försvars box. En mer aggressiv back alltså.
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-01-07
Kattgubben: Få ut maximalt av Dahlen och Kapanen skrev någon. Nja, snarare att det är dags att sluta betrakta dom som stjärnor och få ut full potential av laget istället och att dom så kallade stjärnorna förhoppningsvis kliver fram eftersom dom normalt har en begåvning som andra i laget saknar. Jag kan köpa att spelet inte stämmer och att en så kallad stjärna inte lyckas varje match men som Ollie antydde så krävs att man åtminstone tävlar och försöker. Som t ex Hållander. Han har ju allt som en stjärna skall ha. Speed, tacklar när det krävs, släpper pucken och kladdar sällan med pucken men framför allt så ger han järnet i varje byte och gör hela jobbet som varje spelare måste göra för att just laget skall lyckas vinna matcher. Finns flera spelare i laget som jobbar förtjänstfullt men som inte är "stjärnor" då dom tyvärr inte är på Hållanders nivå men som just gör sitt bästa för laget efter sina förutsättningar. Nä, sluta fokusera på stjärnorna. Är dom just stjärnor så kommer dom att visa det precis som dom gjort tidigare men kanske lite för sällan.
+ 5
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2025-01-04
{469}: En annan positiv sak i denna och förra matchen är att TIK spelar mer som ett lag och att fler deltar i spelet som är rörligare och svårare för motståndarna att störa ut. Mycket bra
+ 8
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
Villervalla: Varför i hel...vete dumpar EP pucken varje gång han är det minsta trängd.
+ 1
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
{469}: Hoppas på ett samlat och koncentrerat TIK nu som inte låter sig provoceras. Ännu kan mycket hända om man inte är på tårna🙏
+ 3
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
Zåsse klubban: Håller med om gnäll Larsson men det är något i deras DNA. Har alltid gnällt.
+ 6
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-12-28
Nisse på Mon or: Har inte läst alla inlägg men tror att det kan vara läge för t ex Kapanen att kliva fram tillsammans med en del andra som har "skills " men inte fått ut detta på isen ännu nu när 54 är borta. Tycker det överlag är för mycket fokus på 54 speciellt i PP. Dahlen är superbra/viktig men bidrar faktiskt mest i PP om han där lägger mackor till dom andra och inte själv skall ta alla avslut. Tycker också att man skall ta mer backskott/styrning i PP. Tror att laget vaknar till och gör en bra match mot BIF. Hoppas mitt tips går in, 6-2 till TIK
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-12-28
{10774}: Jag reagerar mer på att domarna inte tar för fasthållning. Ö-bro gör det hela tiden i sin egen zon. Jävla dödgrävarhockey
+ 4
Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2024-12-26
EXPLORERSMÅLAND: ja, JJ lite för ofokuserad idag. Boyce likaså. EP är bra men alldeles för målk-t. Många ggr andra har bättre lägen när han tar skott själv. Lite för mycket "manjana" i vissa situationer på en del spelare idag. När man har ledningen så verkar det som man skall överdriva lägena man får och skall göra det så snyggt istället för att trycka dit pucken. Hoppas nu att man taggar till inför sista och spelar bättre
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2024-12-05
Degenerate: Intervju med Hållandet.....fan vad cool han är eller ödmjuk. Stort🙏
+ 6
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2024-12-05
bar mofftak: Stämmer det du skriver men däremot är det tillåtet att spela bort pucken med handen som han gjorde. Tyvärr.
+ 2
Timrå IK > Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2024-11-30
Bragd-Birger: Det jag också undrar över är vilken roll Marklund har i dom olika lagdelarna och påverkan hur man skall spela. Är han delvis ansvarig för försvarsspelet? Känns som det mer och mer blir ett mer passivt försvarsspel med långsamma passningar och "slöa" spelvändningar som det var ifjol. Man ser också mer och mer på spelarna i egen zon hur dom kollar in varandra och verkar fundera på: tar du den gubben nu.....skall jag ta över....nej jag står kvar i boxen för det här är min plats....med mera med mera. Ingen press när chansen finns. Skulle gärna höra en intervju med Mr. Lundmark och hur han ser på saken :-)
+ 1
Timrå IK > Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2024-11-30
Tom Topp: Håller helt med. Duttande med pucken från EP och JD. Dessutom verkar det som att alla avslut skall göras så jävla snyggt. Spela lite mer kliniskt och låt fler spelare ta avslut så kanske en sådan som Kapanen med flera blommar ut
+ 3
Timrå IK > Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2024-11-30
Isbjörnen2: Varför i he...e skjuter inte Eronen när han har läge?
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-11-26
Cobbel: Håller helt med i din analys. Många som "svänger bort" istället för att fullfölja med tackling. Vidare så är det för lite press på motståndarna i egen zon. Verkar som att alla verkar så måna om att hitta sin plats i boxen medan motståndarna bara kör på. Detta och att vi måste bli lite mer "grisiga" och tuffa till oss. Det är ju trots allt proffs som har detta som yrke och därefter kraven. Hoppas denna match var ett enstaka undantag.
+ 2
Föregående · 6 · Nästa