Historik
Föregående · 3 · Nästa
Frölunda HC > Sv: Final
Mike.F: Känns som om det kunde gått åt vilket håll som helst.
Får hoppas att det beror på att dom inte spelat på ett tag, annars kan det bli jobbigt.
Mattson släpper två skott som jag tycker han borde tagit...DIF´s första är riktigt snyggt, kanske inte avslutet men spelet innan. ..Reideborn gjorde knappast sin bästa match heller, vilket man tackar för :-)
Får hoppas att det beror på att dom inte spelat på ett tag, annars kan det bli jobbigt.
Mattson släpper två skott som jag tycker han borde tagit...DIF´s första är riktigt snyggt, kanske inte avslutet men spelet innan. ..Reideborn gjorde knappast sin bästa match heller, vilket man tackar för :-)
Frölunda HC > Sv: Semi
Zappaholic: Han behöver ju inte trycka in nyllet i plexit...oerhört onödigt, inget fult från början, men det blir ju det....
Frölunda HC > Sv: Semi
Är det någon som vet varför det finska målet blev bortdömt igår? (utöver den politiska aspekten), vad var den officiella orsaken. Kan inte se något som skulle kunna motivera? något som hänt i förra bytet? Känns lite som när Canada vann VM mot sverige (herrar) med en puck som ingen sett vara inne....fast värre.
Frölunda HC > Sv: Semi
Mike.F: Nä det krävs inte mycket för att en match skall tippa över, räcker med 2-3 tur studsar så är det kört. exempelvis hade frölunda flax i första, Luleå hade flax vid sitt 1-1 mål sist i Delfinen (som den hette förr). 1-0 målet idag är riktigt snyggt :-).
Frölunda HC > Sv: Semi
Gick ju bra detta, kul att Fagermo fick in en.
Bortsett från första 6-7 så kändes det hyfsat lugnt.
Bortsett från första 6-7 så kändes det hyfsat lugnt.
Frölunda HC > Sv: Semi
Jo den utvisningen är något udda. grymt rättvis ledning, eller inte. Grymt spännande, Mattsson är strålande!!
Frölunda HC > Sv: Semi
Vad tror vi? Luleå måste få fart på spelet idag, även om allt är möjligt när Frölunda är inblandat så tror jag inte ens dom tappar 4 raka.
Dom lär vara hyfsat desperata idag, tror att Luleå vinner med...3-1 eller något sådant.
Dom lär vara hyfsat desperata idag, tror att Luleå vinner med...3-1 eller något sådant.
Frölunda HC > Sv: Semi
Mike.F: Jo jag såg detta, kanske borde ha en sluten serie uppe i norr, felbeslut drabbar endast vissa lag. hade ju inte hänt med endast svart/vit personal från valda delar av norra Sverige. Uppenbart att Genoway är i målgården, hade inte protesterat om målet blivit bortdömt.
Är hyfsat säker på att det kommer att kompenseras i överkant för detta misstag, misstänker att det är Bulans mål, att sätta press på de svartvita.
Angående Oskarshamn. är väl som vanligt en ekonomisk fråga, vet inte om dom har lönebudget att bli konkurrenskraftiga? Är det som Växjö kan dom vinna nästa år :-)
Det hade varit kul :-), händer annars bara i kalle anka sport typ innebandy, även där var det länge sedan.
Är hyfsat säker på att det kommer att kompenseras i överkant för detta misstag, misstänker att det är Bulans mål, att sätta press på de svartvita.
Angående Oskarshamn. är väl som vanligt en ekonomisk fråga, vet inte om dom har lönebudget att bli konkurrenskraftiga? Är det som Växjö kan dom vinna nästa år :-)
Det hade varit kul :-), händer annars bara i kalle anka sport typ innebandy, även där var det länge sedan.
Frölunda HC > Sv: Semi
Grymt, såg matchen efterhand...trodde jag inte, Men Luleå såg trötta ut i princip hela matchen. Antar att dom vaknar till liv i match 2.... känns som om dom går väldigt hårt på vissa spelare.
Såg att Joel på äldre dagar börjat slå motståndarna i ansiktet med klubban, skönt att veta att våra vänner i norr även kan läsa tankar och veta att Joel, 37 år gammal plötsligt ser sig som den nye Zorro, och genast tar sig an sin nya uppgift genom att slå någon i ansiktet med klubban....känns oerhört sannolikt.
Såg att Joel på äldre dagar börjat slå motståndarna i ansiktet med klubban, skönt att veta att våra vänner i norr även kan läsa tankar och veta att Joel, 37 år gammal plötsligt ser sig som den nye Zorro, och genast tar sig an sin nya uppgift genom att slå någon i ansiktet med klubban....känns oerhört sannolikt.
Frölunda HC > Sv: Semi
Man orkar inte bry sig, dom har en härligt enögd syn.Inte sett några kommentarer om huvudtacklings statistiken? Och att grusa i spelargången har väl ändå Luleå patent på? :-).
Tror tyvärr att Luleå kommer att vinna. Svårt att se att Frölunda har tålamodet, brukar bli några indianer per match och Luleå släpper inte in många mål.
Finns några herrar i laget som gärna spelar lite svårt ibland, vackert när det lyckas......
Sett mycket av slutspelet hittills, det enda man med säkerhet kan säga är att Wikegård tycker illa om Frölunda i allmänhet och Lasch i synnerhet...han filmar tydligen även när han är upplyft från isen...Ryan är duktig på mycket, men att levitera tror jag inte han kan...Lasch, angående indianer, blev några mot malmö, tror inte det finns utrymme för sådant mot Luleå
Tror tyvärr att Luleå kommer att vinna. Svårt att se att Frölunda har tålamodet, brukar bli några indianer per match och Luleå släpper inte in många mål.
Finns några herrar i laget som gärna spelar lite svårt ibland, vackert när det lyckas......
Sett mycket av slutspelet hittills, det enda man med säkerhet kan säga är att Wikegård tycker illa om Frölunda i allmänhet och Lasch i synnerhet...han filmar tydligen även när han är upplyft från isen...Ryan är duktig på mycket, men att levitera tror jag inte han kan...Lasch, angående indianer, blev några mot malmö, tror inte det finns utrymme för sådant mot Luleå
+ 1
Frölunda HC > Sv: Säsongen 18-19
Råkade snubbla in på luleås snack avdelning, pratas en del om huvudtacklingar (inte helt oväntat), så jag känner mig tvingad att ta fram premium delux fultackling, referensen för hur det skall gå till:
www.youtube.com/watch?v=jbKB0lpXesQ
I övrigt kan man tycka att vissa bilder är något osmakliga.
www.youtube.com/watch?v=jbKB0lpXesQ
I övrigt kan man tycka att vissa bilder är något osmakliga.
+ 1
Frölunda HC > Sv: Säsongen 18-19
Roat mig att läsa vad som sägs från malmö håll och hur domarna ser på saker..
Om vi roar oss med att ta upp fler felaktiga beslut (som domarna tydligen inte mår illa av) så gjorde malmö mål på Petterssons utvisning, ...där han blev utvisad för att en MIF spelare stoppade fram huvudet när Pettersson sköt..vad jag vet så får man skjuta om någon är i närheten...däremot kanske den som stoppar fram huvudet i skottsituation borde undersökas. klart som f-n att klubban träffar.
Sedan har vi "puck out" som man måste vara hyfsat blind för att missa att pucken går ut via plexit då det svajjar en stund efteråt, faktiskt betydlig lättare att se än att Hjalmarsson träffar huvudet. (utan repris)
Alltså 2*2 felaktiga utvisningar....Roger måste nog gråta lite hos aftonbladet om hur orättvist allt är.
Har tränat ungar i fotboll i många år, dom tar förluster betydligt bättre.
Känns lite olustigt att någon med samma mentala mognad som en 5-åring skall få leda ett lag...tror våra vänner i Malmö behöver se över sina rekryterings rutiner.
Många puckar i huvudet är INTE en merit.
Om vi roar oss med att ta upp fler felaktiga beslut (som domarna tydligen inte mår illa av) så gjorde malmö mål på Petterssons utvisning, ...där han blev utvisad för att en MIF spelare stoppade fram huvudet när Pettersson sköt..vad jag vet så får man skjuta om någon är i närheten...däremot kanske den som stoppar fram huvudet i skottsituation borde undersökas. klart som f-n att klubban träffar.
Sedan har vi "puck out" som man måste vara hyfsat blind för att missa att pucken går ut via plexit då det svajjar en stund efteråt, faktiskt betydlig lättare att se än att Hjalmarsson träffar huvudet. (utan repris)
Alltså 2*2 felaktiga utvisningar....Roger måste nog gråta lite hos aftonbladet om hur orättvist allt är.
Har tränat ungar i fotboll i många år, dom tar förluster betydligt bättre.
Känns lite olustigt att någon med samma mentala mognad som en 5-åring skall få leda ett lag...tror våra vänner i Malmö behöver se över sina rekryterings rutiner.
Många puckar i huvudet är INTE en merit.
Frölunda HC > Sv: Säsongen 18-19
Mike.F: Gött med vinst, Hjalmarssons tackling var väl kanske inte den snyggaste man sett, lär väl få någon match för den. Men som Hjalmarssons sa, man avbryter inte tacklingen i det läget, misstänker att det spelar viss roll att det är prakt grisen Sylvegård som han har i siktet.
Man får leta läge efter en sämre förlorare än Peter Andersson..lustigt nog nämnde han inget om att dom fått en tämligen billig utvisning tidigare, men att inte Hjalmarsson fick 5 var tydligen det enda moment på 60 min som var väsentligt.
Roger är väl knappast bättre :-)
Man får leta läge efter en sämre förlorare än Peter Andersson..lustigt nog nämnde han inget om att dom fått en tämligen billig utvisning tidigare, men att inte Hjalmarsson fick 5 var tydligen det enda moment på 60 min som var väsentligt.
Roger är väl knappast bättre :-)
Frölunda HC > Sv: Säsongen 18-19
Svanru: Man ju hoppas, lite bättre utdelning än sist så skall det nog gå vägen.
Frölunda HC > Sv: Säsongen 18-19
Mike.F: Jo det var kul att se, inte utan att man undrar vad Malmö håller på med? Hängde inte med alls. Förmodar att de kommer käkas skånsk taggtråd till nästa batalj
Ang. Joel. roligt att ha fel ibland, var hyfsat säker på att det skulle bli ett par matchers avstängning. Förmodar att Sylvergård och hans vänner kommer försöka ge igen.
Ang. Joel. roligt att ha fel ibland, var hyfsat säker på att det skulle bli ett par matchers avstängning. Förmodar att Sylvergård och hans vänner kommer försöka ge igen.
Frölunda HC > Sv: Säsongen 18-19
Hmm spännande motivering från situationsrummet...Joel kan undvika tacklingen och gå efter puck...det går väl alltid att välja att inte tackla.? Mest olyckligt att det tar illa.
Med den motiveringen måste alla som tacklar och någon blir skadad alltid bli avstängd (antar att Joel får några matchers avstängning)...det går alltid att välja att inte tackla.
Med den motiveringen måste alla som tacklar och någon blir skadad alltid bli avstängd (antar att Joel får några matchers avstängning)...det går alltid att välja att inte tackla.
+ 1
Frölunda HC > Jo visst
Visserligen, dom hade några ljusa år när Omark var med.
Det som stör mest är det faktum att zebrorna slänger pipan i slutspel, vilket gynnar grishockey. Våra forwards saknar några kilo tyvärr.
Det som stör mest är det faktum att zebrorna slänger pipan i slutspel, vilket gynnar grishockey. Våra forwards saknar några kilo tyvärr.
Frölunda HC > Trist
Hur kan ett sådant avskräde till hockeylag ligga i toppen? Försöker inte ens spela hockey på hemmaplan.
Tråkigt!!!
Tråkigt!!!
+ 1
Föregående · 3 · Nästa
Antar att Djurgården inte gör en lika blek insats på lördag...