Historik
Föregående · 4 · Nästanågra juniorer med?? verkar Johnsson och lauritz hela och fräscha? :P
Skulle gärna se denna kille i Brynäs, borde väl också kunna tala lite för oss i och med att vi är svenska mästare och har många unga spelare som åkt över. Men känns väl mest som att det är Modo eller Frölunda han lär hamna i?
Kukkonen låter ju intressant och verkar ju vara precis en sån back vi behöver? :o
Petrasek och Melin till HV imrn känns väldigt troligt!
Omark till BIF? Känns sjukt intressant och skulle verkligen vara välbehövlig nästa säs, och en super slutspelsjoker som skulle öka upp BIFs guldchanser rejält. Tror säkert att BIF och Sundlöv är intresserade men känns väl som att Omark hellre väljer KHL eller Luleå före?
Hoppas kan man dock! :D
Men skit samma, Leksand och Djurgården får gärna spela i Elitserien så vi kan spöa skiten ur dom, resterande lag i ES får vara vilka lag som hellst,
Leksand och Djurgården är typ som bröder, man älskar att hata dom!
Resten av lagen i sverige är hemska, USH USH USH!.
Dalarna har ett väldigt hockeyintresse och många duktiga spelare, deras problem är att dom har både Mora och Leksand som konkurrera med varandra och båda har som mål att gå upp i ES. Det gör att spelarna gå till olika klubbar och när varken mora eller LIF går upp lämnar spelarna för en ES klubb (typ BIF).
Jag vet inte vad som har hänt, om det är positivt eller negativt men det viktigaste i mitt liv just nu är fan kvällarna när Brynäs spelar!
Tänker man dom två senaste matcherna uppe i Luleå så slutade väl första 1-0 och andra 4-5? Så får väl hoppas på en målshow! 5-6 till BIF! :D
Sen är det självklart tråkigt att Granström inte kan spela ikväll men samtidigit är det precis det BIF behöver, att man inte gör om i kedjorna för mkt. Så jag är väldigt optimistisk inför ikväll och hoppas att Widing kan köra på rejält!
Widing 2
Wännström
Ollas
Gunderson
Calle Järnkrok och Jakob Silfverberg hade stundtals lekstuga mot Djurgården. Den förstnämnde måste ha hittat ett pånyttfött sjävlförtroende och upplever kanske säsongsbästa just nu.
så får Calle bara en trea i matchbetyg.. xD
eller vad säger ni ? =)
Måste säga att kedjorna i lagets två senaste matcher har sätt riktigt bra balancerade ut! Hoppas det inte stökar till förmkt att sätta in Larsson nu.
Han är bäst som Center då får han verkligen komma till nytta men varför inte sätta honom som Ytter? Låta ett fungerande lag fortsätta lixom.
Wännström - Järnkrok - Silfverberg
Larsson - Nordquist - Ollas
Lavander - Granström - Widing
Rodhin - Hansen - Molin
Första kedjan verkar ha hittat varandra igen och lirar bra och underhållande hockey, tredje kedjan är RIKTIGT tung att möta och denna kedja verkar ha fått igång Widing, fortsätt så!
Rodhin och Hansen verkar passa bra ihop och Molin har också kommit igång senaste två matcherna, KUL!
Nordquist och Ollas har också gjort två riktigt bra matcher dock inte sätt/hört/läst så mkt om Johansson? Kanske få i Larsson där så känns ju laget komplett hehe! ;p
48 jävla skott och så vann man tekningarna och detta utan tre av lagets bästa spelare.. Skulle nån sagt dett till mig för tre år sedan skulle jag tro att han var dum i huvudet! RIktigt kul Brynäs :D
Tror jag kommit på Widings problem, killarna i Brynäs är för bra så han får förbra lägen, senast han spelade i BIF gjorde han ju en jävla massa skitmål, och idag när jag väl gör ett mål så är det också ett sånt där konstigt mål.. Så kedjekarmater till Widing sluta ge han bra lägen så kanske han börjar sätta dom! ;D
SM-Guld
J20 SM-Guld
VM-Guld
JVM-Guld [x]
Hittade honom ;P
http://www.eliteprosp...ayer=38910
1 mål i första matchen känns bra! =)
och enligt stats.swehockey.se/ gjode visst Elias 3 poäng hehe.. Alltid kul med statestik när det skiljer sig överallt xD
Redigerad kommentar
Enligt Markströms twitter ska han inte alls upp utan han är visst på väg till Charlotte för dubbelmöte där.
Lavander- Granström- Widing känns som en riktigt tungt gnuggar kedja, kan inte vara kul att möta dom :P
Tidigare användare av 19 är ju Järnkrok och Bäckis ;)
Otroligt synd på alla skador som uppstår, laget till ikväll känns ändå väldigt intressant, inte överrens med kedjorna riktigt men kan nog bli bra! =)
Om det nu blir fler skador eller om Elias får åka över till JVM, vem i juniorlaget är på gång upp då? är det några som tränat med A-laget nu över jul? Felix Eriksson var bla uppe på bänken redan i fjol men inget i år?
Det är nu spelare som Wännström och Rodhin ska visa fram fötterna, förra året fick Johan Larsson mer speltid och förtroende vid jul och idag är han en av Brynäs viktigaste spelare, året innan var det Järnkrok som finns mycket istid och förtroende efter JVM och nu är han landslagsspelare. Året innan det var det Silfverberg som fick stort förtroende krig JVM och är idag en av de bästa spelarna i ES! Wännström har redan kontrakt med NHL, ska han platsa där nästa säs, måste han börja prestera nu, Rodhin har Brynäs satsat mycket på och tror han ska bli en ES spelare, då måste han även börjra prestera och visa att han kan.. Molin är i samma ålder Larsson var förra året och har absolut kapaciteten att få ett genombrott som tidigare nämnda.
Låt Juniorerna få chansen i leadinglines och pp, antingen får dom ett genombrott som vi hoppas på, annars vet vi att dom inte håller för ES spel och då kan det vara läge för utlånging/byte med en AS klubb.
Chilla lite, låt laget få spela och visa vad dom kan, självklart är det tight i serien och en formsvacka kan sluta illa, men vi måste ändå tro på laget, istälelt för att värva spelare och bänka dom unga så ska man nu peppa igång dom nå jävulskt! Nu är det eran tur att ta för er, nu är det eran tur att visa att ni hör hemma i laget, i och kör tuta slit! Snart är dom andar spelarna tillbax så det är nu eran tid är här!
Vi ligger bra till i serien det än ingen kris ännu. Klart bättre att spara pengarna tills om någon blir långtidsskadad osv..
Tänk istället efter jul när Dackell, Silfverberg, Larsson, nordquist och Honken är tillbax och juniorkedjan Molin, Lindholm och Wännström tagit för sig. Vart ska vi då stoppa in nyförvärvet? Bättre att matcha dom spelarna vi har hårt nu och låta juniorer känna på hetluften och sen lägga på arsenalet när skadorna är borta och åter sikta mot första platsen.
Dackell - Larsson - Granström
Silfverberg - Järnkrok - Johansson
Wännström - Lindholm - Molin
Lauritzen - Nordquist - Ollas
Lavander - Hansen - Rodhin
Widing
Vi har allså 5!! kedjor och en extra forward. skador kommer komma och jag tror ändå vi kommer klara oss igenom detta utan massa dyra nyförvärv. Självklart skulle man landar ett SUPERförvärv al'a Jona Andersson på två år kan det vara läge att tänka om, men en spelare bara för denna säs, nja.
Nya Silfverberg - Järnkrok - Rödin?
Känns riktigt jävla bra! =) ska egentligen på en fuck-off imrn men den kedjan gör ju att man bara måste dra till Cloetta ! :O
Riktigt kul att Gunderson väljer att förlänga..
Nu äre Lauritzen, Andersén och Granström kvar!
Tror faktiskt Örebro kommer att gå upp i år och då lär ju ingen där ifrån lämna för oss känns det som. Ser gärna en förlängning med,
Granström, Laurtizen, Rodhin, Gunderson och Andersén! (y)
Wännström och Järnkrok lär stanna en säs till?
Niklas Svedberg
(Oscar Dansk)
Forwards
Martin Johansson – Johan Larsson – Daniel Widing
Sebastian Lauritzen – Calle Järnkrok – Jesper Ollas
Mats Lavander – Jonathan Granström – Joachim Rohdin
Sebastian Wännström – Mads Hansen – Emil Molin
Backar
Simon Bertilsson – Ryan Gunderson
Jörgen Sundqvist – Mattias Ekholm
Niclas Andersén – Jonathan Carlsson
Sjunde back: Lasse Jonsson
Skulle gärna sätt Wännström och Molin på varsin kant av Järnkrok nu när Silfver är borta. Lavander tillsammans med Hansen och Rohdin. och Granström Larutzien och Ollas.
Vad tror ni ?=)
Vore dock förbaskak kul om dom tog in nått lag från Italien, Frankrike Eller England, borde vara bra PR i dom länderna att få vara med i en sån här cup!
Redigerad kommentar
Kul med tävlingsmatcher på försäs, och mot lite annat motstånd.
Får dock verkligen hoppas Brynäs har en bred trupp nästa säsong för dessa turneringar gan slita på spelarna =/
Vi har haft en väldigt bra period bakom oss låg ju bl.a. etta i serien så att skadorna kommer nu är bra, skulle varit klart värre om vi krigade i bottenträsket!
Sen kan detta också vara lyftet för många andra spelare, ex. kanske Widing nu MÅSTE börja produsera eftersom många som gör det annars är skadade och det kan få igång honom. Wännström måste nu börja ta ansar och inte bara vara med i en fjärdelina vilket kan ge honom det lyft han behöver för att bli en viktigt kugge i BIF. Molin och Lindholm kommer säkerligen få chansen i BIF framöver och dom behöver matchträning i ES inför nästa säs.
Efter Jul sen när alla andra är i formsvackor och har skador kommer vi med full trupp och kör över allt och alla och slutar ändå topp 3 i serien ska ni se ;)
Hittade ingen tråd inför nästa säsong så flikar in detta här! ;)
Men detta är spelare jag gärna skulle se i BIF nästa säsong:
Tony Lagerström (SSK).
Han har kontrakt över nästa säsong med SSK men hoppas han har en Elitserie Klausul, för detta är en otroligt duktig och talangfull center som kommer bli väldigt viktig för det lag han representerar. Han kommer säkerligen (om utveckligen fortsätter) hålla hög ES klass och kanske även representera Landslaget men ändå inte så bra att han sticker över atlanten så en spelare att bygga laget kring alltså.
Joakim Hilding (FBK)
Spelade otroligt bra i Växjö förra säsongen och jag hoppades han skulle komma till BIF inför denna säsong men han valde FBK. Han har konktrakt med FBK över nästa säsong men han har inte alls kommit till rätta i NCs defensiva lag och snittar bara 12.21min/match. Inte helt omöjligt att Familjen kan tänka sig släppa honom för att göra plats med lön till nån supervärvning och en plats till en junior typ görtz eller Fröberg.
Pavel Brendl
Alla vet vad han är kapabel till och är väl en drömvärvning för BIF nästa säsong, han har själv sagt att han vill till BIF och har inget Kontrak över nästa säs. så denna värvning känns väldigt trolig.
Juuso Heitanen
Vi kan inte räkna med att Ekholm spelar med BIF nästa säsong och behöver en riktig första back, Heitanen har haft en tung säsong och ryktas redan nu vara på gång till BIF. Men att han kommer nästa säsong vore otroligt bra för oss!
Tror denna match kan bli målrik och 4-4 efter ordinarie tid är mitt tips! :)
Sen funderar jag på, Chriser Olsson fick ju lämna LIF,Brynäs nya backtränare? =p
Ja stort bakslag kanske var att ta i lite för mycket. ;p
Men säsongen började inge vidare och det kändes stökigt i laget på nått sätt. Efter Jul fick man igång PP/BP spelet och det gjorde mycket anser jag att man låg topp-3 andra halvan av säsongen.
Tycker dock att NC förlitade offensiven för mycket på få spelare och när dessa blev skadade så fanns det lixom ingen som tog efter, dom andra spelarna var ju van att lira defensivt och när dom helt plötsligt fick chansen att gå fram så gick det inte riktigt och det var väl lite där det låste sig.
Självklart är det också otur med skador på Järnkrok och Dackell samt slitage på Ekholm.
Reslutatet med att laget låg i toppen efter jul och lite snörpligt åkte ur i kvarten är väl inget bakslag men hans taktik blev ett bakslag. ^^
Så här sumerar jag dom senaste 5 åren..
Boorks och Sundlövs projekt Stortrupp var ett bra test, misstänker dock att Boork kan vara ganska tjurskallig (märks ganska väl i C+ studion) och att spelarna därför inte ställde sig bakom honom rätt av.
Men Tanken med stor trupp är just att man ska ha 5 kedjor som rullar så man slipper slitage på spelare och när man kommer in i en period när man har många skadade så har man ändå full trupp. Så Testet i sig tycker jag somsagt är riktigt bra! Tror bara att det var väldigt otydligt och att ledningen körde över spelarna genom att säga att så här är det istället för att presentera idéen för spelarna och få dom att tycka det är en bra idé..
Osämjan i laget hamnade i KS och skulle vi åkt ur då skulle det nog blivit som för Leksand, ständiga återtåg så riktigt glad att Markström och Brendl räddade oss där!
Säsongen där på kom Carnezki till ett Brynäs i obalans, dåligt självförtroende och ett riktigt bottentippat lag.. NC styrde då upp defensiven och fick BIF att börja kämpa för poängen och tog dom till slutspel. året där på fortsatte han sin sekerethetstaktik och fick BIF att återigen ta poäng denna gång säsong tog han dock det hela steget vidare och börjde utveckla PP /BP. NC Är väldigt duktig på detta, att styra upp ett nederlagstippat lag till att bli en tight grupp och få Vi mot världen känslar tyvärr för Niclas kom det så många offensiva talanger fram (Jänrkrok, Silfver, Rödin) att han var tvungen att gör om sin taktik till Säs.3 vilket han hade svårt att göra och därför vart den säsongen ett stort bakslag.
NC gjorde ett bra jobb med att ta Brynäs från Kvalserien till slutspelet, han gav laget självförtroende och satbilitet och vågade också lita på lagets unga förmågor. Han är ingen coach som vinner SM-titlar men han kan nog göra sig en karriär på att rädda lag från KS.
(Timrå skulle behöva honom just nu).
I år har TJ tagit över huvudsysslan och var tvungen att använda en mer offensiv taktik för att ta laget till en yttligare nivå. Det ser bra ut just nu och jag hoppas att han vågar släppa fram fler juniorer typ Molin och Lindholm redan i år.
Sundlöv ska endå ha creed för det han gör, dels så vågade han gå emot hockey-Sverige och testa en ny taktik (Stor trupp). Det blir inte alltid rätt men vågar man inte pröva kommer man heller ingen vart. Han tog in NC i ett läge där BIF behövde stabilitet och den här säsongen har han fått en riktigt bra balans i laget.. Ska ska vi också ha i åtanke att Brynäs inte varit ett attraktivt lag dom senaste säsongerna för spelare och eftersom laget ej heller haft pengar har man haft svårt att konkurrera om dom bästa spelarna DÄRFÖR har man fått chansa med spelare som i många fall tyvärr ha floppat.. Han värvade dock Kahnberg, Nordquist och Soumervori som är stora namn. Han plockade ändå in en NHL målis i Greiss förra säsongen (tyvärr gick det inte heller riktigt så bra som han hoppats men ändå en "stor värvning".).
Föregående · 4 · Nästa
harju- järnkrok - ollas
Thuresson - enterfeldt - lauritzen
widing -nordquist - lavander
granström - Hansen - Johansson
ser ju helt klart intressant ut!! :)