Historik
Föregående · 26 · Nästa
Mora IK > Sv: mik.se - Faleij Finest
insu: Vi hade en diskussion på jobbet före jul huruvida det var en falukorv eller en medwurst som hade huvudrollen så då letade vi fram ett klipp på det fantastiska internätet för att kunna kontrollera.
Juniorhockey > Sv: Junior VM
JimmyH: ....och det verkar bli Ryssland för Sverige. 3-1 i början av tredje perioden till Ryssarna i kvarten.
Café > Sv: Vetgirig.nu
Metal Guru: Jag var så säker på att fyre skulle räcka så jag basunerade ut min seger alldeles för tidigt. Bluffen gick inte hem kan man säga. :(
Café > Sv: Bomber och Granater!
Metal Guru: Tillåt endast organiserade fyrverkerier arrangerade av godkända och utbildade personer och stryp tillgången till privatpersoner.
Juniorhockey > Sv: Junior VM
JimmyH: Vilken av dom går live? Dom går väl samtidigt om jag inte minns fel.
Juniorhockey > Sv: Junior VM
Intressant i eftermiddag och kolla in hur kvartsfinalerna går. Troligtvis blir det väl favoritsegrar för Ryssland och Canada men skrällar kan ju hända när man minst anar det.
Mora IK > Sv: MIK - SSK 30/12
williamthekid: "så återstår det att se om Eric Beaudoin kan spela. Kanadensaren fick en hård puck på fotknölen under det sista bytet mot Skellefteå, och deltog inte under lördagsträningen.
- Givetvis hoppas jag att han kan spela, men vi får avvakta matchvärmningen och se hur det blir, slutar Djoos."
- Givetvis hoppas jag att han kan spela, men vi får avvakta matchvärmningen och se hur det blir, slutar Djoos."
Mora IK > Sv: MIK - SSK 30/12
PappaKeno: Seriens formstarkaste lag mot det formsvagaste. Kan det gå på nåt annat sätt?
Mora IK > Sv: Övriga frågor
lillovechkin: Jo, den har plats för ca 100 pers men kan svälla till 1000 om det skulle krävas.
Övrig sport > Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Vi som önskade oss en tempoavslutning i touren inne i Paris får i alla fall uppleva det på girot med en 23 km individuell avslutning inne i Milano.
I övrigt verkar som vanligt girot bli en uppgörelse mellan de riktiga klättrarna. Första målgången uppför kommer på etapp sju den 16 maj när man klättrar sista 19 km upp till Pescocostanzo 1454 möh.
Andra intressanta etapper kommer den 20 maj (etapp 10) 36 km tempo svagt uppför hela vägen. Den 24 maj (etapp 14) med målgång på Alpe di Pampeago i den kända skidorten Val di Fiemme, då har man också klarat passo Manghen 2043 möh före det. 25 maj (etapp 15) ska fem toppar fixas och dessutom målgång på Passo Fedaia-Marmolada. Den 26 maj (etapp 16) 14 km bergstempo med klättring 1080 m upp till Plan de Corones-Kronplatz. 30 Maj (etapp 19) ruggig avslutning med fyra toppar sista 8 milen med målgång uppför i Monte Pora-Presolana. 31 maj (etapp 20) med Cima Coppi på Passo Gavia 2618 möh och därefter den fruktade Passo del Mortirolo med bland annat ett parti med ruskiga 18% motlut och sen till sist som sagt etapp 21 med tempo i centrala Milano som avslutning.
Jag längtar redan!
I övrigt verkar som vanligt girot bli en uppgörelse mellan de riktiga klättrarna. Första målgången uppför kommer på etapp sju den 16 maj när man klättrar sista 19 km upp till Pescocostanzo 1454 möh.
Andra intressanta etapper kommer den 20 maj (etapp 10) 36 km tempo svagt uppför hela vägen. Den 24 maj (etapp 14) med målgång på Alpe di Pampeago i den kända skidorten Val di Fiemme, då har man också klarat passo Manghen 2043 möh före det. 25 maj (etapp 15) ska fem toppar fixas och dessutom målgång på Passo Fedaia-Marmolada. Den 26 maj (etapp 16) 14 km bergstempo med klättring 1080 m upp till Plan de Corones-Kronplatz. 30 Maj (etapp 19) ruggig avslutning med fyra toppar sista 8 milen med målgång uppför i Monte Pora-Presolana. 31 maj (etapp 20) med Cima Coppi på Passo Gavia 2618 möh och därefter den fruktade Passo del Mortirolo med bland annat ett parti med ruskiga 18% motlut och sen till sist som sagt etapp 21 med tempo i centrala Milano som avslutning.
Jag längtar redan!
Café > Sv: Vetgirig.nu
Metal Guru: Just hemkommen efter en julhelg till syrran i Uppsala. Fy satan vad med matcher i diverse tävlingar som väntade i mailboxen :-) Tur att bara en hade förfallit till w.o.
Matchtips > Resultat omgång 30
10p
Frisco
9p
Sannes, Herminator
8p
HZSF, 87bth01, Myggan
7p
Kakelmannen, henrikj, difzi, Kung_ekman
6p
ERIKSSON47, El Aka Ali, 70 Rodrigues, 79 Andersson, 88Lindkvist, Varre, Bolivar, GävleLasse
5p
21olsson, Tikfanz, Alisandali, claesw, lillovechkin
4p
SIVASN, Portello, Nenne
3p
sold, tjobba, Beezer, älgen
2p
Bissett19 , Mats Edström, gud, mattias - 74, calkar, yaqop, NordaBoy, kärran, tk75, skalpjägaren, Ann
1p
Zettergren, brynästigern, epa, Gladh, Uddan, Tellus, Gusten, SwärdH, Hälge, HerminatorJr,Falken, Ambroo
0p
Stigsson, Barbapappa, Abron
Frisco
9p
Sannes, Herminator
8p
HZSF, 87bth01, Myggan
7p
Kakelmannen, henrikj, difzi, Kung_ekman
6p
ERIKSSON47, El Aka Ali, 70 Rodrigues, 79 Andersson, 88Lindkvist, Varre, Bolivar, GävleLasse
5p
21olsson, Tikfanz, Alisandali, claesw, lillovechkin
4p
SIVASN, Portello, Nenne
3p
sold, tjobba, Beezer, älgen
2p
Bissett19 , Mats Edström, gud, mattias - 74, calkar, yaqop, NordaBoy, kärran, tk75, skalpjägaren, Ann
1p
Zettergren, brynästigern, epa, Gladh, Uddan, Tellus, Gusten, SwärdH, Hälge, HerminatorJr,Falken, Ambroo
0p
Stigsson, Barbapappa, Abron
Café > Sv: Det finns idioter
Metal Guru: "TT har inte lyckats nå Stigssons advokat Gunnar Falk för en kommentar."
Och Stigsson har inte fått tag i Gunnar Falk för att få veta vad f*n detta handlar om!
Och Stigsson har inte fått tag i Gunnar Falk för att få veta vad f*n detta handlar om!
Mora IK > Sv: Djurgården - Mora
MIK 7-1: Chrunak tyckte att han dömde till vår fördel för bara en vecka sedan :-)
Matchtips > Resultat omgång 27
9p
calkar
8p
claesw, Gusten
7p
Stigsson
6p
70 Rodrigues, Dream Team, Alisandali
5p
Mats Edström, ERIKSSON47, difzi
4p
Uddan, 88Lindkvist, GävleLasse, othan, yaqop
3p
mattias – 74, Zettergren, henrikj, Peltomaa, Ambroo, Nenne, Tellus, Maxvell, HerminatorJr
2p
SIVASN, Frisco, Gladh, brynästigern, Kung_ekman, Cyklob, El Aka Ali, Röda Tallen, Myggan, 87bth01, kärran, Tubest, älgen, Varre, tk75, tjobba
1p
21olsson, Bissett19, 79 Andersson, Sannes, Kakelmannen, HZSF, NordaBoy, gud, Hence, Sibbe, Tikfanz, Bolivar, skalpjägaren, lillovechkin, SwärdH, Beezer, Portello, Ann, Salcin, Herminator, Falken
0p
Hälge
calkar
8p
claesw, Gusten
7p
Stigsson
6p
70 Rodrigues, Dream Team, Alisandali
5p
Mats Edström, ERIKSSON47, difzi
4p
Uddan, 88Lindkvist, GävleLasse, othan, yaqop
3p
mattias – 74, Zettergren, henrikj, Peltomaa, Ambroo, Nenne, Tellus, Maxvell, HerminatorJr
2p
SIVASN, Frisco, Gladh, brynästigern, Kung_ekman, Cyklob, El Aka Ali, Röda Tallen, Myggan, 87bth01, kärran, Tubest, älgen, Varre, tk75, tjobba
1p
21olsson, Bissett19, 79 Andersson, Sannes, Kakelmannen, HZSF, NordaBoy, gud, Hence, Sibbe, Tikfanz, Bolivar, skalpjägaren, lillovechkin, SwärdH, Beezer, Portello, Ann, Salcin, Herminator, Falken
0p
Hälge
Mora IK > Sv: Djurgården - Mora
Metal Guru: Otroliga markeringsmissar i boxplay igen, precis som förra matchen.
Café > Ersättningsord för svordomar
Många har väl hört de någorlunda vanliga "Järnspikar" eller "Häll vete i en säck" men har ni några andra sådana här ersättningsord för kraftuttryck man inte vill uttala?
Anledningen till att jag frågar är min mamma och mormor alltid har sagt "Jäpite-Lasarus" och jag undrar nu om det är fler som hört det eller om det är något dom har hittat på själva? Kom gärna med era egna varianter på uttryck.
Anledningen till att jag frågar är min mamma och mormor alltid har sagt "Jäpite-Lasarus" och jag undrar nu om det är fler som hört det eller om det är något dom har hittat på själva? Kom gärna med era egna varianter på uttryck.
Café > Sv: Vetgirig.nu
Frisco: *#&!*# Oavgjort är oavgjort, ta bort dom där löjliga tidsreglerna ur HS-tävlingarna genast!
Mora IK > Sv: Djurgården - Mora
horcoff: Danielsson har väl inte varit med på länge, Cedergren har ju haft "juniorbackplatsen" den sista tiden.
Café > Sv: Vetgirig.nu
Metal Guru: Nu var det kanske inte så hemskt mycket geografi i dom frågorna jag fick. Bara ett land eller stad nämns i frågan så räknas det tydligen som geografi?
Café > Sv: Vetgirig.nu
Alisandali: Nog ska en maxtid vara med för att man inte ska kunna sitta en hel dag och slå upp de korrekta svaren annars håller jag med Alisandali att 3-3 är 3-3 när det gäller att fördela poängen.
Café > Sv: Vetgirig.nu
Gidde: Och jag sitter och är orolig för att Alisandali ska vinna sista matchen och gå om mig så jag missar uppflyttningen när jag inser att han inte gå om eftersom man vid lika poäng räknar flest antal rätt. :-)
Stigsson är klar för div 1, jippi.
Stigsson är klar för div 1, jippi.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Snoop: Sant som spud säger, jumbotron är Sonys varumärke, alla övriga är mediakuber.
Regelboken > Sv: Mål eller inte mål, det är frågan.
Alisandali: Sitter det verkligen kvar där? Har för mig att man tidigare sagt att det finns tolv utrustningar som ägs av hockeyligan och att dessa flyttas runt när lag går upp/åker ner i seriesystemet.
Föregående · 26 · Nästa
