Historik
Föregående · 41 · Nästa
Skidsport > Sv: Skid-VM Sapporo 2007
Bissett19: Två damer och tre herrar i VM-final är ju helt OK. "Reserven" Mats Larsson imponerar.
Skidsport > Sv: Skid-VM Sapporo 2007
3 av damerna till semifinal, snyggt!
Bara Norgren som inte kunde stå upp åkte ur.
Skidsport > Skid-VM Sapporo 2007
Snyggt val på trådnamnet Mattias, jag skapar en ny istället.
Spännande sprintdag framför oss, alla svenskar vidare från kvalet. All damer bland de 10 bästa och herrarna gick in top 18.
Kvalresultat:
4. Lina Andersson
5. Anna Dahlberg
6 Ida Ingemarsdotter
10. Britta Norgren
3. Emil Jönsson
5. Mats larsson
6. Björn Lind
18. Petter Myhlback
Till Petters försvar ska väl sägas att han chansade på att åka ovallat men det visade sig vara ett dåligt val. Storfavoriten Tor-Arne Hetland från Norge testade också det men blev nästan utslagen i kvalet.
Spännande sprintdag framför oss, alla svenskar vidare från kvalet. All damer bland de 10 bästa och herrarna gick in top 18.
Kvalresultat:
4. Lina Andersson
5. Anna Dahlberg
6 Ida Ingemarsdotter
10. Britta Norgren
3. Emil Jönsson
5. Mats larsson
6. Björn Lind
18. Petter Myhlback
Till Petters försvar ska väl sägas att han chansade på att åka ovallat men det visade sig vara ett dåligt val. Storfavoriten Tor-Arne Hetland från Norge testade också det men blev nästan utslagen i kvalet.
Svenska Hockeyligan > Sv: Kvalserien till elitserien 2007
Då var dom fyra, Södertälje SK, Rögle BK, Malmö Redhawks och Leksands IF.
MoDo Hockey > Sv: MODO - Frölunda 070220
knaskamilla: Måste det vara så att alla är dåliga, kan det inte vara så att alla är bra och Färjestad är lite bättre. Det låter så mycket intressantare då.
Frölunda HC > Sv: Fragglarna - Frölunda
mok: Jag ska se er match på TV ikväll och hoppas att ni loosar stort ;-)
Matchtips > Sv: Omgång 52
Bolivar: För att detta ska bli hanterbart för oss som modererar så är vi stenhårda på tidpunkten för inlämnat tips. Utsatt matchstartstid är 19.00 och klockan här på HS gäller som tävlingsklocka så tyvärr får du inte räkna de fyra måndagsmatcherna denna gången. Däremot så räknar vi givetvis dina poäng på tisdagsmatcherna.
Mora IK > Sv: DIF - MIK
Anders i Budum: Jag tyckte bara att Ankan för en gångs skull var ovanligt opartisk så därför min reaktion på din kommentar. Han sa "bra Mora" när Mora gjorde nåt bra och "bra Djurgården" när Djurgården gjorde nåt bra men sen var det väl så att Djurgåren gjorde mer bra saker än vad vi gjorde därav övervikten på beröm åt det hållet.
Svenska Hockeyligan > Sv: Kvalserien till elitserien 2007
I kväll blev det tredje laget helt klart för KS, Rögle BK gör Södertälje och Malmö sällskap.
Inom kort får vi väl också ett fjärde lag eftersom Leksand har en sån jävulsk fördel av målskillnad mot VIK men än skulle det kunna vända till gurkornas fördel även om det inte är troligt.
Svenska Hockeyligan > Sv: Kvalserien till elitserien 2007
65selander: Dom har faktiskt ända fram tills nu haft en mikroskopisk chans att klara sig men nu är till och med den borta.
Svenska Hockeyligan > Sv: Kvalserien till elitserien 2007
Metal Guru: Som andra lag som är 100% klara för kvalserien skriver vi i och med dagens matcher in IF Malmö Redhawks.
Mora IK > Sv: Har Mora någonsin haft sju raka utan förlust?
Anders i Budum: Lättaste matchen den här veckan :-)
Vill nog påstå att det var så nära ett 100%igt försvarsspel man kan komma som vi fick se idag.
Vill nog påstå att det var så nära ett 100%igt försvarsspel man kan komma som vi fick se idag.
Skidsport > Sv: VM i Åre
slashpuppie: Klart att killen är bra men den hype som kvällspressen skapat och lyckats få befolkningen att tro att han redan nu är världens i särklass bästa skidåkare är i mina ögon mycket överdriven.
Han är bra - ja.
Han är en stor talang - ja.
Han kommer att kunna bli världens bäste - ja
Men att påstå att han är det redan nu efter att ha haft en otrolig formtopp i en vecka i januari 2007 är mycket överdrivet. Har vi tur så är han där till nästa OS, kanske.
Han är bra - ja.
Han är en stor talang - ja.
Han kommer att kunna bli världens bäste - ja
Men att påstå att han är det redan nu efter att ha haft en otrolig formtopp i en vecka i januari 2007 är mycket överdrivet. Har vi tur så är han där till nästa OS, kanske.
Mora IK > Sv: Inget speciellt
Forever MIK: Nej, nej, nej, nej, nej. Inte mannen som bara klarar att sköta ett färdigdukat bord, aldrig i livet!
Mora IK > Sv: Träningsmatcher
Så är första träningsmatchen spikad inför säsongen 07/08.
Den 10/8 möter vi CSKA Moskva i Hedemora.
Svenska Hockeyligan > Sv: Mora, inga dalmasar
Metal Guru: www.sportbladet.se strax under de övriga elitserielänkarna, precis där det brukar vara.
Svenska Hockeyligan > Sv: Mora, inga dalmasar
Metal Guru: Varför skulle han sluta med det? Här är den senaste.
Mora IK > Sv: MIK - MIF 15/2
Enligt Falukuriren så är Toukko spelklar igen och Blatak går ini laget bredvid Bruun ikväll.
Mora IK > Sv: MIK - MIF 15/2
Gidde: FBK skulle nog genast vända kappan och hänga med på utökningen om någon av dessa skulle åka ur, vi pratar ju om stora mjölkkossor för Glennert och hans kaffeburk. Skulle vara kul om det hände bara för att se hur de övriga "storklubbarna" skulle reagera.
Mora IK > Sv: MIK - MIF 15/2
Gidde: Om LHC, VF eller DIF skulle åka ur så ska du se att beslutsprocesserna skulle bli väldigt korta för utökad serie på hockeyligan.
Föregående · 41 · Nästa

Damerna slutar 4:a (Dahlberg), 6:a (Andersson) och 8:a (Ingemarsdotter).