Historik
Föregående · 46 · Nästa
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
eltifoso: Vi är glada för att hockeyn kan sprida sådana fina budskap!
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Och som som Luleåsupporter finns det mycket att vara stolt över, efter gårdagens match. Förutom all fin hockey vill jag speciellt lyfta att när Luleå gjorde 4-2 åkte en Luleåspelare fram till Pölsavakten och på mindre än en sekund gav vakten en stödjande kommentar. Kom igen, Delia, det ordnar sig! sa han och det var hyggligt och medkännande.
Tur att ingen missuppfattar händelsen och hittar på att han skrek i örat och hånade.
Tråkigt dock att se hur Pölsans utespelare bara vänder och åker från målvakten, i stället för att ge honom stöd när han behöver det. Ett sådant uppträdande kan ju knäcka en målvakt och vidare leda till att det blir mobbing på skolgårdar och att folk tappar respekten för laget och klubben.
Lika tråkigt att se en fullsatt arena ge så lite stöd till sitt lag, när laget behöver det som mest. Är de bara medgångssupportrar everyhopa?
Tur att ingen missuppfattar händelsen och hittar på att han skrek i örat och hånade.
Tråkigt dock att se hur Pölsans utespelare bara vänder och åker från målvakten, i stället för att ge honom stöd när han behöver det. Ett sådant uppträdande kan ju knäcka en målvakt och vidare leda till att det blir mobbing på skolgårdar och att folk tappar respekten för laget och klubben.
Lika tråkigt att se en fullsatt arena ge så lite stöd till sitt lag, när laget behöver det som mest. Är de bara medgångssupportrar everyhopa?
+ 3
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
eltifoso: Tack! Ja, frågan är om det var Luleå som skärpte till sig eller Pölsan som kollapsade. Troligen båda i kombination.
Överraskande att Pölsan kan ta ledningen med 4-0 hemma och sedan haverera så totalt. Men det är ju å andra sidan lätt att rätta till. Gäller ju bara att:
1. Skaffa en målvakt som duger.
2. Skaffa backar som klarar det defensiva jobbet.
3. Skaffa forwards som kan bidra till försvaret.
4. Skaffa ett hockeysystem som fungerar.
Överraskande att Pölsan kan ta ledningen med 4-0 hemma och sedan haverera så totalt. Men det är ju å andra sidan lätt att rätta till. Gäller ju bara att:
1. Skaffa en målvakt som duger.
2. Skaffa backar som klarar det defensiva jobbet.
3. Skaffa forwards som kan bidra till försvaret.
4. Skaffa ett hockeysystem som fungerar.
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Huge: Tack. Ja, det bjöd ni på. Mäktigt att se bl a Larsson-Silfverberg, Bäckis. Rödin men utan ett försvar som fungerar kan det bli så här. Hoppas ni fixar problemen under säsongen. Framför alt att någon eller båda av vakterna växer fram och att utespelarna därmed kan känna sig trygga.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
janersa: Tack! Och grattis till er kross av Malmet.
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Jag brukar ju tänka på kvartsfinalen 1993 då vi låg under mot Ulfven med 0-1 i matcher (och i avgörande bäst av tre på den tiden) i Delfinen hade 0-4 inför tredje perioden och många rev säsongskorten och gick hem. Men Luleå vände och först vid 2-0 i matcher i finalen mot Pölsan (bäst av fem) tappade.
Men nu har vi ett färskt bevis på att hockey är inte över förrän the fat lady sings.
Pölsan har 4-0 efter halva matchen, men torskar resten av matchen med 1-7.
Men nu har vi ett färskt bevis på att hockey är inte över förrän the fat lady sings.
Pölsan har 4-0 efter halva matchen, men torskar resten av matchen med 1-7.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Wilhelmsson: Ja, eller hur! För att inte tala om monsterbacken:-)
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
{9374}: Tack. Mot ett fungerande lag skulle det nog inte räckt, men Pölsan tappar försvarsspelet totalt.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Och Captain, my Captain, Erik Gustafsson sätter 5-7 i tom kasse.
En riktigt härlig hockeyseger. Pölsan förlorar sin andra match med 5-7 och som utomstående undrar man hur det kommer sig att Pölsan inte skaffat sig en riktig målvakt och ett försvarssystem sedan i våras.
Man tror ju att hade de haft Bulan som tränare och en riktig målvakt hade de varit riktigt bra. Liksom i finalen i våras och nu har de inget spel när motståndarna attackerar.
Mycket konstigt.
En riktigt härlig hockeyseger. Pölsan förlorar sin andra match med 5-7 och som utomstående undrar man hur det kommer sig att Pölsan inte skaffat sig en riktig målvakt och ett försvarssystem sedan i våras.
Man tror ju att hade de haft Bulan som tränare och en riktig målvakt hade de varit riktigt bra. Liksom i finalen i våras och nu har de inget spel när motståndarna attackerar.
Mycket konstigt.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Knappt två min kvar, 5-6, och Pölsan kör utan vakt.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Konstig match med massor av mål.
Tycker att Pölsans mål inte beror på Warden utan på att Luleås uteförsvarare slarvat och inte tagit sina gubbar vilket skickliga pölsor utnyttjat och målat på. Inget av målen behöver Warden ta på sig.
När det gäller Luleås mål känns det som att Pölsans försvar - inte direkt svarat men - tappat stilen, krympt ihop och tappat alla positioner, kanske eftersom de inte är samspelta med målvakten.
Tycker att Pölsans mål inte beror på Warden utan på att Luleås uteförsvarare slarvat och inte tagit sina gubbar vilket skickliga pölsor utnyttjat och målat på. Inget av målen behöver Warden ta på sig.
När det gäller Luleås mål känns det som att Pölsans försvar - inte direkt svarat men - tappat stilen, krympt ihop och tappat alla positioner, kanske eftersom de inte är samspelta med målvakten.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Och sätter 5-6!
Och det är Brian O'Neill som sätter hattrick!
Nästa match är det Hedqvist tur att göra Hattrick och det är fan inte omöjligt!
Och det är Brian O'Neill som sätter hattrick!
Nästa match är det Hedqvist tur att göra Hattrick och det är fan inte omöjligt!
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Satan. Återigen ett pass från Bäckis till en pölsa på blå som smäller till. Pucken tar på en Luleåspelare och byter bana går i mål.
Ett turmål alltså. Men man kan beundra bäckis pass, som är helt perfekta, ger bra chans för den som får passet.
5-5.
Men nu får Luleå spela sitt första PP.
Ett turmål alltså. Men man kan beundra bäckis pass, som är helt perfekta, ger bra chans för den som får passet.
5-5.
Men nu får Luleå spela sitt första PP.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Nja, Sjökvistarn. Det var återigen en tveksam billig utvisning för holding.
Men Pölsan får PP. Kvittering nu eller inte kvittering kommer att sätta sig mellan öronen på framför allt pölsorne.
Men Pölsan får PP. Kvittering nu eller inte kvittering kommer att sätta sig mellan öronen på framför allt pölsorne.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: JAAAAA! 4-5 för Luleå!
Pölsan kommer ut i tredje perioden och kör lite hårdare framåt, till skillnad från första-andra perioden då man var mer försiktig.
Och då blir det mer öppet och chans får spelvändningar för Luleå. Och Vips! utnyttjar man en sådan och sätter 4-5.
Pölsan kommer ut i tredje perioden och kör lite hårdare framåt, till skillnad från första-andra perioden då man var mer försiktig.
Och då blir det mer öppet och chans får spelvändningar för Luleå. Och Vips! utnyttjar man en sådan och sätter 4-5.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
{9374}: Ja, hockey är hockey och det är underbart. Efter 4-0 skrev jag
"Halva matchen återstår men vi kan nog gratulera Pölsan till en fin vinst redan nu."
Och nu står det 4-4.
Det är ovanligt, men sådan är hockeyn och det förklarar varför vi väntar på att höra the fat lady sing, innan vi vet.
Helt otroligt.
"Halva matchen återstår men vi kan nog gratulera Pölsan till en fin vinst redan nu."
Och nu står det 4-4.
Det är ovanligt, men sådan är hockeyn och det förklarar varför vi väntar på att höra the fat lady sing, innan vi vet.
Helt otroligt.
+ 2
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Och se på fan! Luleå kämpar också in 4-4!
Det vi sett efter 4-0 för Pölsan är ett Luleå som arbetar som fan samtidigt som att Pölsan väsentligen kollapsat och krymper ihop.
Det vi sett efter 4-0 för Pölsan är ett Luleå som arbetar som fan samtidigt som att Pölsan väsentligen kollapsat och krymper ihop.
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Zappaholic: Det här tycker jag är en förbannat onödig kommentar:
"Trist att se dock att en av era spelare åker fram och hånar Dellia. Grisigt beteende."
Skulle vi sitta och lägga in liknande vore det enkelt men vi skiter i sådant och kommentera hockeyn i stället. Känns som ett beteende som du och några pölsor gärna pysslar med. Det kan du vara så god lägga av med, tack.
Jag tar Fan bort skiten!
"Trist att se dock att en av era spelare åker fram och hånar Dellia. Grisigt beteende."
Skulle vi sitta och lägga in liknande vore det enkelt men vi skiter i sådant och kommentera hockeyn i stället. Känns som ett beteende som du och några pölsor gärna pysslar med. Det kan du vara så god lägga av med, tack.
Jag tar Fan bort skiten!
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Lulessss: 4-1 nu. Allard väggar sig ned och slår sedan en Allardpassning snett uppåt bakåtcross där O'Neill smäller in pucken i krysset.
Och lika snabbt efter luckrar Granbergs lina upp Pölsans försvar och Kapten Erik får smälla in 4-2.
Jaha. Eller nähä.
Nu sätter Woz 4-3! Sellgren kommer ned, slår puck in framför mål där Woz smäller in reduceringen.
Helt kontrollerad match, blir riktigt målsnålt.
Och så gör Pölsan 3 mål på 1.25.
Och så gör Luleå 3 mål på 1.25
Mycket oväntat. Är det match igen? (nyper sig i armen)
Och lika snabbt efter luckrar Granbergs lina upp Pölsans försvar och Kapten Erik får smälla in 4-2.
Jaha. Eller nähä.
Nu sätter Woz 4-3! Sellgren kommer ned, slår puck in framför mål där Woz smäller in reduceringen.
Helt kontrollerad match, blir riktigt målsnålt.
Och så gör Pölsan 3 mål på 1.25.
Och så gör Luleå 3 mål på 1.25
Mycket oväntat. Är det match igen? (nyper sig i armen)
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Lulessss: Jo. Så här kommer det inte att se ut till våren.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Satan. Bäckström -> Larsson -> Silfverberg som smäller in 2-0, trots att Ward redan hunnit över och täcker det mesta av målet, men den notoriske målskytten Silfverberg hittar lucka.
Och sedan tar det bara en minut så sitter 3-0 och det är Silfverberg igen, som leker med puck i vår zon och frispelar Rödin som är helt naken och målar lätt.
Och gissa vad? Kinnval åker enkelt in i vår zon och drar in 4-0.
Jahaja. Luleå är rejält nere på jorden nu och Pölsan har totalt avslöjat oss. För det första har de försvarat sig bra och inte givit oss mycket till chanser. Och när vi inte skött oss som vi ska har de direkt avslöjat oss och enkelt smällt in mål på mål.
Jaja. Bara att bryta ihop och komma igen. Så här uselt spel utan puck kommer vi inte att leverera när vi fått fullt lag och spelat ihop oss.
Men det är pinsamt att se hur vi släppt firma Larsson-Silfverberg att göra vad de vill.
Halva matchen återstår men vi kan nog gratulera Pölsan till en fin vinst redan nu.
Och sedan tar det bara en minut så sitter 3-0 och det är Silfverberg igen, som leker med puck i vår zon och frispelar Rödin som är helt naken och målar lätt.
Och gissa vad? Kinnval åker enkelt in i vår zon och drar in 4-0.
Jahaja. Luleå är rejält nere på jorden nu och Pölsan har totalt avslöjat oss. För det första har de försvarat sig bra och inte givit oss mycket till chanser. Och när vi inte skött oss som vi ska har de direkt avslöjat oss och enkelt smällt in mål på mål.
Jaja. Bara att bryta ihop och komma igen. Så här uselt spel utan puck kommer vi inte att leverera när vi fått fullt lag och spelat ihop oss.
Men det är pinsamt att se hur vi släppt firma Larsson-Silfverberg att göra vad de vill.
Halva matchen återstår men vi kan nog gratulera Pölsan till en fin vinst redan nu.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Utvisning på Luleå. Einar Wolf åker ut, kanske lite billigt.
PP för Pölsan efter 3,5 minut.
PP för Pölsan efter 3,5 minut.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Kollade målet, där Pölsan byter spelare och Larsson är ensam nere i vår zon och för snurra innan han spelar Silfverberg som kommer in i vår zon med fart. Vilken var det som missade att ta bort Silverberg? Nurmi. Och i andra hand Koivistoinen. Hade de inte stått med ryggarna uppåt och bara kollat ner på Larsson utan anledning borde de sett Silvferberg komma och då plockat bort honom.
Och det har Bulan säkert talat om för dem ordentligt.
Och det har Bulan säkert talat om för dem ordentligt.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
1-0 till Pölsan efter första perioden. Pölsan prioriterar att hålla kontroll på Luleå i egen zon och släppa ingen in i box. Ungefär som Luleå spelar.
Blir inte mycket till målchanser alltså. Ser förstås hellre att Pölsan försöker sätta tryck på oss så kan vi stjäla puck och spelvända - så målade vi ju massor på Pölsan i våras.
Just hockey, dessutom. Inget av lagen vill slöa och köra klubba i stället för att åka skridskor, ta utvisningar och ge PP för motståndarna.
Vi får väl se om det öppnar upp sig, och Pölsan ger oss lite spelvändningar. Eller PP.
Blir inte mycket till målchanser alltså. Ser förstås hellre att Pölsan försöker sätta tryck på oss så kan vi stjäla puck och spelvända - så målade vi ju massor på Pölsan i våras.
Just hockey, dessutom. Inget av lagen vill slöa och köra klubba i stället för att åka skridskor, ta utvisningar och ge PP för motståndarna.
Vi får väl se om det öppnar upp sig, och Pölsan ger oss lite spelvändningar. Eller PP.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Zappaholic: Jämn match. Lite fördel Pölsan, tycker jag.
Fast nära att Luleå kunde lägga in puck som vakten returnerade åt sidan där.
Fast nära att Luleå kunde lägga in puck som vakten returnerade åt sidan där.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Lulessss: 60% räddade skott senast. Kan bli trevlig att testa. Än så länge inga stora chanser för något lag. Mer handlat om långskott med förhoppning styrning/turstuds. Några fler sådana försök från Pölsan och Bäckis tycks försöka så gång på gång.
Tycks vara en pölserlig nyhet att ösa på med flera spelare framför Warden.
Men så kommer en klassisk firma Larsson-Silfverberg, där Larsson karuseller lite i hörnet och frispelar Silfverberg i hans vanliga skottplats vänster tekcirkel, men nu så långt inåt att det faktiskt är friläge i slottet snarast. Och där gör Silfverberg som han brukar. Pangar in mål.
1-0 för Pölsan.
Tycks vara en pölserlig nyhet att ösa på med flera spelare framför Warden.
Men så kommer en klassisk firma Larsson-Silfverberg, där Larsson karuseller lite i hörnet och frispelar Silfverberg i hans vanliga skottplats vänster tekcirkel, men nu så långt inåt att det faktiskt är friläge i slottet snarast. Och där gör Silfverberg som han brukar. Pangar in mål.
1-0 för Pölsan.
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Några minuter spelade. Pölsan lite avvaktande, säkrar bakåt, Luleå lite mer aktiva framåt.
Kotkansalo lägger en mycket fin tackling. Han och en pölsa ska ta emot en puck ner vid vår sarg och i precis rätt ögonblick lägger Kotkansalo en tackling som innebär att pölsan blir chanslös på puck, som Kotkansalo tar hand om. Kotkansalo anses ju vara en defensiv back med tacklingsegenskaper liknande Engsunds. Och nu spelar de tillsammans, blir ett intressant bacpar. Annars såg vi ju Kotkansalo debutera för Luleå i CHL och då var han inte bra utan levererade misstag på misstag. Kanske yr i mössan av att fundera på Bulanhockeyn.
Kotkansalo lägger en mycket fin tackling. Han och en pölsa ska ta emot en puck ner vid vår sarg och i precis rätt ögonblick lägger Kotkansalo en tackling som innebär att pölsan blir chanslös på puck, som Kotkansalo tar hand om. Kotkansalo anses ju vara en defensiv back med tacklingsegenskaper liknande Engsunds. Och nu spelar de tillsammans, blir ett intressant bacpar. Annars såg vi ju Kotkansalo debutera för Luleå i CHL och då var han inte bra utan levererade misstag på misstag. Kanske yr i mössan av att fundera på Bulanhockeyn.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Bromés bula inte OK ännu, så vi kör i princip samma lag som senast. Nu när det är SHL ingen anledning släppa fram Sörqvist utan Warden tar spaden så länge inte en helt OK Lassi finns att tillgå - då kan det bli varvningar.
Pölsan kör med samma målvakt som silade loss mot Plastjö. Jaha.
Första matchen mellan Pölsan och Luleå Hockey sedan sjätte finalmatchen den 1 maj då vi tog gludet.
Vi har väl en match framför oss som kan komma att se ut hur som helst.
Och det ska bli trevligt att se Niklas Bäckström spela SHL-hockey.
Nu upplinjering. Och säga vad man säga vill men hockeytröjor utan reklam - som Pölsans - är vackert.
Pölsan kör med samma målvakt som silade loss mot Plastjö. Jaha.
Första matchen mellan Pölsan och Luleå Hockey sedan sjätte finalmatchen den 1 maj då vi tog gludet.
Vi har väl en match framför oss som kan komma att se ut hur som helst.
Och det ska bli trevligt att se Niklas Bäckström spela SHL-hockey.
Nu upplinjering. Och säga vad man säga vill men hockeytröjor utan reklam - som Pölsans - är vackert.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Lulessss: Vet ännu inte om Bromé kan spela? Han skulle väl testa den Bula han fick på foten idag, så får vi se. Annars fortsätter väl Woz med Nurmi och Koivistoinen; en bra omgivning för honom där han kan känna att han kan släppa loss framåt och lyckas. Han är ju lite försiktig att inte göra misstag som leder till spelvändningar och en ilsken Bula, men i trygg lina kan han förhoppningsvis få det meddrag som behövs för att självförtroendet och talangen ska komma fram.
Jag har ju länge tjatat om att jag skulle velat se original junislinan Woz-Granberg-Hedqvist tillsammans. Vore skitkul att se vad de skulle kunna prestera mot SHL-seniorer nu. Men Hedqvist har ju slagit igenom med dunder och brak och är så viktig numera att Bulan nog inte släpper honom till de gamla juniskompisarna. Förutom alla fina kvalitéer Hedqvist visar upp är jag mest imponerad av att se hur han i trängt läge snabbt upptäcker fina kortpass till medspelare för målchanser. Mycket starkt!
Jag har ju länge tjatat om att jag skulle velat se original junislinan Woz-Granberg-Hedqvist tillsammans. Vore skitkul att se vad de skulle kunna prestera mot SHL-seniorer nu. Men Hedqvist har ju slagit igenom med dunder och brak och är så viktig numera att Bulan nog inte släpper honom till de gamla juniskompisarna. Förutom alla fina kvalitéer Hedqvist visar upp är jag mest imponerad av att se hur han i trängt läge snabbt upptäcker fina kortpass till medspelare för målchanser. Mycket starkt!
+ 2
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Jompe: Bra! Jo, Styvben Starke är en fin hint mot gårdarna om de kommer att mopsa sig bland toppsex, men sedan vi spöade dem i kvarten för bortåt 15 år sedan har de ju mest varit slaktfärs. Spännande att se om de kan få ihop något att komma med i år. Kan Kimby fixa det? Kan skrikegård hålla sig från att lägga sig i?
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Konstig match av Pölsan mot Plastjö. Ni öste in mål framåt, men silade ännu värre bakåt. Tycks som att försvarsspelet - målvaktsspelet inte fungerade och speciellt när ni spelade boxplay. Det är alltså tydligt vad ni måste fixa till, innan laget kan spela sin bästa hockey. Plus, gissar jag, kanske lite stjärnglansproblem i form av att så många spelare räknar med att Bäckis kommer att fixa allt. De behöver kanske inse att de alla måste göra sitt bästa och då kommer Bäckis att bli tungan på vågen i många matcher.
När det gäller Luleå kan det kanske vara som du säger. Laget gick på rejält inledningsvis och fick bra betalt och det påverkade hela matchen. Vi har ju ett helt annat läge än i fjol då det väsentligen handlade om att lära 6/12 forwards att spela Bulanhockey utan puck. När det äntligen satt kunde vi hålla baklängesmålen nere och då hade vi så många klassforwards att de hittade vägar och öste in mål. I år tror jag att laget och Bulanhockey sitter bättre från start även om vi har flera spelare som måste lära sig sin roll både med och utan puck, men det blir mer individuellt jämfört med i fjol då det handlade om hela laget i princip. Kul att så många av de unga kunnat gå in och imponera sista året/åren. Men man såg i tredje perioden mot Sparta Prag att vi har en hel del att säkra upp och när det inte går som en dans kan vi falla ihop brutalt.
Hur går det mot er idag? Ingen aning. Kan ni skärpa till det som fallerade senast kanske ni äger ned oss ordentligt. Men fortsätter ni som mot Plastjö borde vi ha goda chanser.
När det gäller Luleå kan det kanske vara som du säger. Laget gick på rejält inledningsvis och fick bra betalt och det påverkade hela matchen. Vi har ju ett helt annat läge än i fjol då det väsentligen handlade om att lära 6/12 forwards att spela Bulanhockey utan puck. När det äntligen satt kunde vi hålla baklängesmålen nere och då hade vi så många klassforwards att de hittade vägar och öste in mål. I år tror jag att laget och Bulanhockey sitter bättre från start även om vi har flera spelare som måste lära sig sin roll både med och utan puck, men det blir mer individuellt jämfört med i fjol då det handlade om hela laget i princip. Kul att så många av de unga kunnat gå in och imponera sista året/åren. Men man såg i tredje perioden mot Sparta Prag att vi har en hel del att säkra upp och när det inte går som en dans kan vi falla ihop brutalt.
Hur går det mot er idag? Ingen aning. Kan ni skärpa till det som fallerade senast kanske ni äger ned oss ordentligt. Men fortsätter ni som mot Plastjö borde vi ha goda chanser.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
{10638}: Lugn, bara. Det kommer att stå 0-0 i slutminut och då frispelar Bäckis valfrihet pölsa med ett otroligt pass varpå ni avgör.
+ 2
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Läget efter två perioder:
• Warulfven - Röglet 2-3 OT
• HuVa71 - Öret 3-4
• TrottoarKantens IF - Timret 3-2
• LULEÅ HOCKEY - Malmet 5-0
Och Luleå toppar tabellen efter första omgången. Nästa match spelar vi borta mot Pölsan...
• Warulfven - Röglet 2-3 OT
• HuVa71 - Öret 3-4
• TrottoarKantens IF - Timret 3-2
• LULEÅ HOCKEY - Malmet 5-0
Och Luleå toppar tabellen efter första omgången. Nästa match spelar vi borta mot Pölsan...
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
eltifoso: Tack, och ser nu att Röglet tar en bonuspinne de fick gratis av domaren mot en Koenigsegg kan man tro.
Kulturbäraren från Kil är för j-a skön och skönare för varje år som går. Den bär kultur, den.
Kulturbäraren från Kil är för j-a skön och skönare för varje år som går. Den bär kultur, den.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Men vad är detta? Tjecken Studenic utvisas för boarding och matchstraff vid 60.00 och det är en helt och hållet hitta-på-utvisning. Jävla Bringa, inte undra på att vi har svårt att avstå från att klaga på domare. Helt sjukt!
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Warulfven tar ut Larma och Warulfvsikonen Åslund - vem annars - smäller in 2-2 och det blir förlängning i Karlstad mellan - kanske - de kommande finallagen?!
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Och nu
• Warulfven - Röglet 1-2
Är väl kanske den objektivt sett mest intressanta matchen i omgången. En Warulfv som tillsammans med Fiskrenset anses ligans bästa mot ett Röglet, som Abbottarna tog upp till en riktigt hög nivå och som nu fått tillbaka en favvotränare,
• Warulfven - Röglet 1-2
Är väl kanske den objektivt sett mest intressanta matchen i omgången. En Warulfv som tillsammans med Fiskrenset anses ligans bästa mot ett Röglet, som Abbottarna tog upp till en riktigt hög nivå och som nu fått tillbaka en favvotränare,
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
9 min kvar, PP för Malmet igen, sedan Engsund återigen visats ut. Men den här utvisningen är fullständigt felaktig.
Skit samma.
Skit samma.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Ha ha ha, Malmet är så slarviga och Filip Eriksson blir hattrick-skytt.
Känns som en ytterligare av typen Pontus Alexandersson, Dolce Vita och nu Filip.
Underbart att se honom gå in så där - och Luleås linor - som i slutspelet var ***** har nu "bara" att leva med förlusten av Limpan.
5-0 till Luleå. Dessutom har vi två träffar i ribba/stolpe.
Förra året började vi med linor där hälften av forwards inte kände Bulanhockeyn. Men nu är de flesta redan hemma i spelsystemet.
8 min spelade av tredje, nu får Malmet PP.
Känns som en ytterligare av typen Pontus Alexandersson, Dolce Vita och nu Filip.
Underbart att se honom gå in så där - och Luleås linor - som i slutspelet var ***** har nu "bara" att leva med förlusten av Limpan.
5-0 till Luleå. Dessutom har vi två träffar i ribba/stolpe.
Förra året började vi med linor där hälften av forwards inte kände Bulanhockeyn. Men nu är de flesta redan hemma i spelsystemet.
8 min spelade av tredje, nu får Malmet PP.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Läget efter två perioder:
• Warulfven - Röglet 1-1
• HuVa71 - Öret 2-2
• TrottoarKantens IF - Timret 3-2
• LULEÅ HOCKEY - Malmet 4-0
• Warulfven - Röglet 1-1
• HuVa71 - Öret 2-2
• TrottoarKantens IF - Timret 3-2
• LULEÅ HOCKEY - Malmet 4-0
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Gavelo: Öviksfödde Hedqvist spelade i Svedjeholmen - bara ett drygt år för MooDoo - innan han valde att gå till Luleås Hockeygym när han gått ur grundskolan.
En härlig pojk som när han fick testa SHL omedelbart visade att han var värd vara kvar och sedan dess inte kunnat rubbas. Väldigt fin blick för hockeyn och kvicktänkt snabbast satsa så snart det ges chans.
Och så hans härliga leende när han lurat en motståndare att ge Luleå PP.
En härlig pojk som när han fick testa SHL omedelbart visade att han var värd vara kvar och sedan dess inte kunnat rubbas. Väldigt fin blick för hockeyn och kvicktänkt snabbast satsa så snart det ges chans.
Och så hans härliga leende när han lurat en motståndare att ge Luleå PP.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Och Hedqvist snor puck, försöker måla, men tar med sig en utvisning på ett malm och ler så härligt. Vilken härlig grabb han är. Tack, MooDoo!
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Ajaj, Allard slår sönder klubban på ett malm och nu PP för Malmet. Nu känns det smånervöst, reducering här och det kan rulla på i fel riktning.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Lulessss: Jå. Man är glad att se att junisarna agerar så med självförtroende och kan Bulanhockeyn och hela Luleå spelar som att de vet att de är regerande mästare och de vet hur de gjorde.
Men Malmet kan mycket väl skärpa sig och visa vad de kan.
Men Malmet kan mycket väl skärpa sig och visa vad de kan.
+ 2
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Luleå-Malmö 3-0 efter en period.
Men upprepar från inledningen: Ajajaj vilken härlig premiär på årets SHL:-) Men trots detta kan det bli tufft idag om Malmet lugnar ned sig och växer in i matchen.
Malmet har som nästan alltid ett lag som kan trycka ned oss ordentligt och speciellt idag när vi har 6-9 junisar på isen.
Men upprepar från inledningen: Ajajaj vilken härlig premiär på årets SHL:-) Men trots detta kan det bli tufft idag om Malmet lugnar ned sig och växer in i matchen.
Malmet har som nästan alltid ett lag som kan trycka ned oss ordentligt och speciellt idag när vi har 6-9 junisar på isen.
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Fortfarande 2-0 en minut kvar av perioden och nu får Luleå spela PP.
Malmet har definitivt tagit sig in i matchen och tidvis dominerat med sitt fysiskt starka NHL-liknande rakt-på-mål-spel med tunga slagskott från distans. Men Warden har tagit de skott han sett.
Och Erik G smäller in ett skott som Jacob Ihs-Wozniak styr in till 3-0.
Med en sek kvar av perioden är det också nära 4-0 när Allard lägger en suverän passning till Brian O'Neill som har 1/3 av målet öppet, fast pucken ligger lite långt ut så han behöver stoppa, mata för att smälla och då hinner vakten över.
Malmet har definitivt tagit sig in i matchen och tidvis dominerat med sitt fysiskt starka NHL-liknande rakt-på-mål-spel med tunga slagskott från distans. Men Warden har tagit de skott han sett.
Och Erik G smäller in ett skott som Jacob Ihs-Wozniak styr in till 3-0.
Med en sek kvar av perioden är det också nära 4-0 när Allard lägger en suverän passning till Brian O'Neill som har 1/3 av målet öppet, fast pucken ligger lite långt ut så han behöver stoppa, mata för att smälla och då hinner vakten över.
+ 2
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Gavelo: Orkar inte läsa hela detta långa inlägg då du bara upprepar samma saker, men läste det sista 3 raderna och det håller jag med om till 100%
+ 2
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Pölsan?
Släpper in S J U mål hemma i premiär. Målvakten landar på ca 60% räddningar och i det ingår en massa insläppta PP-mål.
Har de misslyckats med målvakt, försvarsspel och boxplay igen?
Helt sjukt. Nog fan måste väl pölsan kunna kämpa ned plastjö hemma i gävlerinken. Har ingen aning om omständigheterna men har de drabbats av "vi behöver ju inte kämpa, vi har ju största stjärnan"-förbannelsen?
Släpper in S J U mål hemma i premiär. Målvakten landar på ca 60% räddningar och i det ingår en massa insläppta PP-mål.
Har de misslyckats med målvakt, försvarsspel och boxplay igen?
Helt sjukt. Nog fan måste väl pölsan kunna kämpa ned plastjö hemma i gävlerinken. Har ingen aning om omständigheterna men har de drabbats av "vi behöver ju inte kämpa, vi har ju största stjärnan"-förbannelsen?
+ 2
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Luleå med många spelare borta kommer med ett par 17-åringar, ett par 18-åringar, ett par 19-åringar, samt ett par nyss blivna 20-åringar, medan Malmet kommer med sina två rejäla jätteduktiga finska backar tillbaka och det här blir förstås svårt. Nu förlorar vi väl hemmapremiär även om det var bortåt 15 år sedan senast.
11 sek 1-0 för Luleå, 1.40 2-0 Luleå.
Ajajaj vilken härlig premiär på årets SHL:-) Men trots detta kan det bli tufft idag om Malmet lugnar ned sig och växer in i matchen.
11 sek 1-0 för Luleå, 1.40 2-0 Luleå.
Ajajaj vilken härlig premiär på årets SHL:-) Men trots detta kan det bli tufft idag om Malmet lugnar ned sig och växer in i matchen.
+ 1
Föregående · 46 · Nästa
