Conny Strömberg
Strömberg, Conny 35 11 45 56
Som alltid får Kingen vara med på en rad:
Johansson, Martin 35 8 17 25 +20
Fantastiskt!
Synd att bangolfsäsongen är slut bara, annars kunde även City drygat ut sin kassa lite....
Lumber Jack: Det verkar dröja ett tag tills Conny gör några fler poäng. Istället kanske han ser till att diverse etablissemang får förstärkning i krogkassan.
"Det blir ingen poängligaseger i 2.Bundsliga för Conny Strömberg. Istället kommer han få tillbringa ett antal veckor på svensk mark den närmaste tiden efter att ha åkt på en tung knäskada i bortamatchen mot forna DEL-laget Kassel.
- Jag åkte på en arseltackling av Mike Pellegrims och kommer missa minst sex veckors spel. Jag åker hem till Sverige för rehab, säger Strömberg till Hockeycentralen."
Lumber Jack: Tala om utdelning igår för Sockerconny.
"Strömbergs Essen vann med 12-3 och han själv svarade för två mål och fem målgivande passningar.Totalt har det blivit 10 mål och 29 assist på 18 matcher och för första gången toppar han nu poängligan, tre poäng före Craig Streu."
Frisco:
Förstår det. Kommer han hem måste de förresten bygga en pub i spelargången också.
Frisco:
Så nu väntar ni Conny-lovers bara på ett pressmeddelande från MODO Hockey?
Frisco:
Har Socker-Conny suttit i TV-master och kastat puckar? Snacka om att han är puckad.
Lumber Jack:
Fyllbulten snubblar fram, lyckas återfå balansen och med löftet om gratis öl en hel vecka för varje mål han gör så lyckas han tråckla in den bakom en målvakt som knappt skulle platsa i Svedjeholmen.
Snacka om bedrift.
Som E-Type uttrykte det: "There can be only one... Campione, campione, ole, ole, ole!"
Undrar om kanibalen bodde i huset på berget? Det som ser ut som Bamses farmors.
Hedin har 7 mål och 6 assists på 35 matcher i Mannheim
MaJo går bra i Norge, 7 mål och 15 assists på 27 matcher i Stavangers tröja
Tommy P har 12 mål och 26 assists på 20 matcher i Bregenzerwald i Nationalliga
Stefan Öhman (näste hemvändare?) 10 mål och 1 assist på 32 matcher i Tappara
Just ja, Anders Eriksson gjorde ju succédebut i sin ligadebut med Metallurg Magnitogorsk. 1 mål och 2 assists i första matchen
27 Johansson, Martin 21 matcher 3 mål 11 assist +4
Herr Strömberg har spelat 21 matcher för Landshut Cannibals och har gjort 12 mål och 13 assists. Conny ligger för närvarande tvåa i Landshuts interna poängliga.
8 matcher 5 mål och 3 assist har han skrapat ihop. Gjorde bland annat hat trick för 3 matcher sedan.
Landshut Cannibals ligger just nu 8:a av 14 lag i 2. Eishockey-Bundesliga.
http://www.wochenblatt.de/live/php3/redaktion/ausgabevolltext.php3?untermandant=11&text=3&id=5508
Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif
"Strömberg hat bei uns nie akzeptiert, dass Eishockey ein Mannschaftssport ist, sondern immer nur auf die eigenen Punkte geschaut." Und: "Alles musste sich nach ihm richten, dadurch hat er viel Unruhe in das Team gebracht."
En ungefärlig översättning "Strömberg kunde inte acceptera att ishockey är en lagsport, utan allt skulle ordnas enligt hans vilja och därigenom skapade han också mycket oro i laget."
måste varit ngt fel. Dahlberg ligger nog närmare a-lagsplats också....
Alisandali: Ja, visst var den riktigt äcklig att hälla i sig! Klart slut från de Småländska skogarna.
Smakade jä....t sött , men var stark för att vara vin . 14-15 % .
Vill minnas att en flaska kostade 30-35 kronor inne på området .
Det här var i varje fall en intressant bekantskap som jag gjorde under en enormt varm kväll i Berlin och som Landshuter Brauhaus verkar sälja.
Jag svarar mig själv med att de nog måste scoutas på plats. Det så klart.
Viktig kedjekonstellation att hålla koll på i Landshut ska i vilket fall som helst tydligen vara: Hefeweizen, Wittman och Reichardtbräu. Undrar om de går att scouta i Sverige t.o.m?
Nu har båda sidor äntligen funnit varandra. Och om/när alla faktorer passar kommer det att bli mer än ett tremånaders intermezzo. Kommer den svenska målmaskinen även i Landshut att få målmässig utdelning borde Cannibals kunna göra anspråk på en av platserna på den övre delen av tabellen, en plats mellan fjärde och nionde vore inte helt omöjlig."
En väldigt snabb översättning av innehållet, utan ordlista, så det återstår att se hur mycket fel jag har gjort i min översättning..
Och det är faktiskt Conny S som sjunger.....