Direktkval till SHL 2015/2016
Ska Skröder ta en femma får han gärna göra det på ett bättre sätt än en spearing. Fast jämför man det med armbågar i huvudet och hopptackling mitt i ansiktet kändes det väldigt ofarligt.
Patrik Källstr:
Jaha vi åkte på en 5:a där i slutet, det missade jag.
modomille:
Själv hade jag faktiskt ändå hoppats på att Timrå tagit sig till play off.
J F K:
Håller med. Nu gjorde ju Kempe mål härom matchen. Han har en enorm fysisk potential och rundar ju ofta sista back för att kunna utmana mot mål och det var ju så han gjorde mål.
Men om sanningen skall fram så blev det ju mål den gången mest pga att han missade. Målvakten var bortlurad, det var öppet mål och Kempe var nästan framme vid mållinjen. Skottet däremot var på väg utanför, men studsade på den lurade målvakten och in.
Salmela var nyss ingen match för det fysiska praktexemplet Kempe. :)
Redigerad kommentar
J F K:
Modo har gjort en tvärtomresa. I stället för att jobba in grundspelet ju längre säsongen gått så har man i stället tappat det ju längre säsongen gått.
Tränarbytet innebar ju en uppriktning, men ännu sämre poängutfall. På slutet så verkar förvirringen vara enorm.
Hur kan Torp tro att han ska kunna dribbla flera spelare framför eget mål? Killen spelar som om han vore dum i huvudet på riktigt och tränarna verkar acceptera det. Undrar egentligen vem som är mest korkad?
J F K:
Hari blir fri, (om det nu var han?) men väljer att inte avsluta. Den killen kan få svårt att bli pappa så svårt han har att få in den. Måste i alla fall stöta och böka lite.
Redigerad kommentar
J F K:
Men detta är inte ens nära bottennappet senast. Vi är iaf tuffare framför mål och hjälper varndra bättre i egenzon idg, även fast det ser ängsligt ut som det brukar göra för ett lag utan självförtroende. Har ju faktiskt skapat några fina lägen nu.
Jamenfan! Där lyckades han ju referera till Frölunda liks förbannat.
ULTIMAVICI:
Tar hellre att vi släpper in ett sådant där mål jämfört med det veka försvarsspelet framför eget mål mot vf som ledde till att vi släppte in flera mål.
Det oroar mig faktiskt. Skellefteå orkar matcha in Aho, men vi utbildar/tränar intinte våra juniortoppar bra nog.
Rögle har även öst in och sa väl i någon intervju någonstans som jag inte minns just nu att går dom inte upp skulle dom behöva sänka budgeten med runt 40% dom 2 närmsta säsongerna.
Och tro det eller ej men även AIK har satsat mer än dom hade råd med och har ju redan slagit fel för dom.
Södertälje
Västerås
Malmö
SSK sålde tillbaka ishallen och fick in kapital.
Från VIK och MIF heter det ingen ko på isen, men någon av lagen är nog ganska skitnödig när det hela är över.
Amitiel: Finns nog några lag som sitter i den sitsen förståss.
Har du koll på vilka lag som gått all in och kanske måste ta klivet iår?
Sven Tuta:
Problemet är att när man sparkade Anders så tog man in en tränare som var väldigt lik honom, dvs en skön snubbe som kan få ihop ett lag men som behöver vara uppbackad av jävligt slipade personer för att lyckas. Se Bert Robetsson och Tommy Samuelsson.
supertr?tt:
Och allt att förlora också, dom har överansträngt sina spelarbudgets och skrivit korta kontrakt för att gå upp den här säsongen, och gör dom inte det kommer dom tappa många spelare och ha reducerade spelarbudgets, så inte bara Modo som har stor press på sig.
Sven Tuta: Önskar att jag kände samma förtroende för Modos chanser.
Efter gårdagens match känns det inte bra att gå in i ett kval mot lag som har allt att vinna.
Redigerad kommentar
Sven Tuta:
I just detta fall beror det sannolikt på att Modo har tre tränare men ingen som kan ett jota om hockeytaktik.