Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
« Föregående · 944212 · Nästa » Till forumet
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Icing-Ove: Harald toppar ju med att ta in mer spelare så med dagens trupp finns inget utrymme för toppning
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
knaskamilla: ja just ;) ajja de etrist oxå att vi möter tik igen på måndag!! otroligt jobbigt om vi förlorar igen.. eftersom de bor massa timråiter här
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Salle:
Modo har ju vänt 2-0 till 2-4 i Sthlm för nån säsong sen, men då kunde man toppa laget, och det blir ju inte lätt med dessa sega lirare.
Modo har ju vänt 2-0 till 2-4 i Sthlm för nån säsong sen, men då kunde man toppa laget, och det blir ju inte lätt med dessa sega lirare.
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Icing-Ove: Ofantligt dåligt PP av MoDo återigen. Kassa nerlägg och dåliga pass gör att man har problem att ta sig in i zon. Väl där så agerar Salle tempodödare och det skjuts åt h-e för lite.
Målen är lite slarviga. 1-0 är en liten miss av Pierre efter att Forsberg tappat pucken (pga ett svårt pass) i mittzon.
2-0 är iofs ett oturligt självmål av Hasse men det slarvas innan då man inte får ut pucken ur zon trots flera försök.
Målen är lite slarviga. 1-0 är en liten miss av Pierre efter att Forsberg tappat pucken (pga ett svårt pass) i mittzon.
2-0 är iofs ett oturligt självmål av Hasse men det slarvas innan då man inte får ut pucken ur zon trots flera försök.
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Icing-Ove: Så jävla otroligt dåligt. Totalt fimmel ger 2 mot 1 och 1-0 och sen så ser man till att hjälpa dem lite till genom att göra självmål. Iofs så är man inte förvånad över hur det ser ut. Men kan vi inte byta bort Jonasén och Tolsa plus några till. Det kan bara inte bli sämre.
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Icing-Ove: Spelet e väll lika dåligt som komentatorn på webbradion!! hemskt
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Är det så illa? hur ser spelet ut egentligen? kan ju inte se matchen.....
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Gusse: Äh, varför skulle jag ändra resultatet på Bomben, skulle ha spelat 5-2 som jag tänkte från början. Men å andra sidan är jag inte säker på att MoDos stockholmssyndrom tillåter laget att göra två mål på Hovet.
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Paddan: Heja Modo ..Vi leder tekningsstatistiken iallefall..alltid nått
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Lumber Jack: Tommy Boustedt, mannen som gav kombinationen pagefrisyr och stora runda glasögon ett ansikte, sade väl något i stil med: "Det enda man kan göra i Övik är att ligga på hotellrummet på Hotell Focus och läsa bibeln." Tro om det var under den matchen som sektionen precis bakom motståndarbåset hade varit väldigt heta på Djurgårdstränaren och bland annat krävt att han skulle klippa sig och skaffa sig ett riktigt jobb.
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Gusse: Jag kan hålla med. Fast om Jonasén visar samma tempo som senaste matcherna så kommer nog Tobias få komma in.
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Gusse: Det kan man undra, men det är mycket man kan undra över när det gäller Harald och matchningen av laget.
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Salle: Varför sätter inte Harald in Forsberg istället för Jonasen ?
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Icing-Ove: Usch vad tunnt laget såg ut.
Domartrion:
| 4th Line | 16. FORSBERG, Tobias | ||||||||||
| 19. TOLSA, Jari | 20. STEEN, Oscar | 13. JONASÉN, Marcus | |||||||||
| 3rd Line | 5. JONSSON, Hans | 41. HEDMAN, Victor | |||||||||
| 18. ÖBERG, Peter | 15. SALOMONSSON, Andreas | 9. WERNBLOM, Magnus | |||||||||
| 2nd Line | 35. HEDIN, Pierre | 34. WARGH, Tommy | |||||||||
| 10. SKRÖDER, Per-åge | 79. WARG, Fredrik | 22. YETMAN, Patrick | |||||||||
| 1st Line | 7. HÅLLBERG, Per | 8. HEDMAN, Oscar | |||||||||
| Goalkeepers | 60. KRIZAN, Karol | ||||||||||
| 30. ZAJKOWSKI, Mikael | |||||||||||
| 4th Line | 16. FORSBERG, Tobias | ||||||||||
| 19. TOLSA, Jari | 20. STEEN, Oscar | 13. JONASÉN, Marcus | |||||||||
| 3rd Line | 5. JONSSON, Hans | 41. HEDMAN, Victor | |||||||||
| 18. ÖBERG, Peter | 15. SALOMONSSON, Andreas | 9. WERNBLOM, Magnus | |||||||||
| 2nd Line | 35. HEDIN, Pierre | 34. WARGH, Tommy | |||||||||
| 10. SKRÖDER, Per-åge | 79. WARG, Fredrik | 22. YETMAN, Patrick | |||||||||
| 1st Line | 7. HÅLLBERG, Per | 8. HEDMAN, Oscar | |||||||||
| Goalkeepers | 30. ZAJKOWSKI, Mikael | ||||||||||
| 60. KRIZAN, Karol | |||||||||||
Domartrion:
| Referee: | Johansson, Morgan | ||||||||||
| Linesmen: | Nilsson, Klas | ||||||||||
| Åström, Erik | |||||||||||
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Icing-Ove: Det var Boustedt, han klämde även in något om hotel Focus och pingstkyrkan också. För några år sedan var det tydligen glömt, då ville han ha hedersuppdraget att träna MoDo...
Btw. Stockholm består av en massa människor som inte dög i obygden, ja förutom nysvenskarna då. En massa misslyckade bönder, misslyckade skogsarbetare, misslyckade hemmafruar osv. osv...
Btw. Stockholm består av en massa människor som inte dög i obygden, ja förutom nysvenskarna då. En massa misslyckade bönder, misslyckade skogsarbetare, misslyckade hemmafruar osv. osv...
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
kärran:
På frågan varför DIF dök upp så tätt in på matchstart i Ö-vik, sa Tommy Boustedt (eller Wikegård) att de inte ville spendera onödig tid i obygden :-)
På frågan varför DIF dök upp så tätt in på matchstart i Ö-vik, sa Tommy Boustedt (eller Wikegård) att de inte ville spendera onödig tid i obygden :-)
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Metal Guru: Nej det tror jag inte. Och där börjar mina tankar på normala difares underklädesvanor att bli skeptiska.
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Aj fan, NuMo:
Men tror du verkligen Diffarna tänkte på det..?
Men tror du verkligen Diffarna tänkte på det..?
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Metal Guru: Jo, men det var ju Alfredshem som bytte namn. Inte Modo.
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Var det inte Wikegård som var inblandad i "obygden"-snacket en gång för några år sedan.
Är nu ägare till en vit DIF-spelar tröja, med autograf av Bremberg och siffrorna 23 på ryggen. Måste erkänna att DIF märket med guld tråd i är snyggt. Tröjan har ingen reklam, och är tillverkad i Kanada med tyg som i spelartröjor. Har ingen som helst känsla för laget DIF, men Bremberg är bra.
När man tittar på MODO:s spelartröjor, som man hade under försäsongen så ser det ut som att man misslyckats med guldfärgen som blev skitgul i stället. Vilka stiliga tröjor det skulle ha blivit med riktigt blänkande guldfärg i stället.
Är nu ägare till en vit DIF-spelar tröja, med autograf av Bremberg och siffrorna 23 på ryggen. Måste erkänna att DIF märket med guld tråd i är snyggt. Tröjan har ingen reklam, och är tillverkad i Kanada med tyg som i spelartröjor. Har ingen som helst känsla för laget DIF, men Bremberg är bra.
När man tittar på MODO:s spelartröjor, som man hade under försäsongen så ser det ut som att man misslyckats med guldfärgen som blev skitgul i stället. Vilka stiliga tröjor det skulle ha blivit med riktigt blänkande guldfärg i stället.
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
NuMo:
Var det inte Alfredshem i begynnelsen..?
Det vittnar kanske hur ofta det byts underkläder i 08-land..?
Var det inte Alfredshem i begynnelsen..?
Det vittnar kanske hur ofta det byts underkläder i 08-land..?
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Järnkaminerna har respekt för MoDo ;-)
"Våra motståndare MODO, laget från obygden i norr som byter namn och klubbmärke lika ofta som en normal människa byter underkläder, är regerande svenska mästare så det blir en svår nöt att knäcka."
"Våra motståndare MODO, laget från obygden i norr som byter namn och klubbmärke lika ofta som en normal människa byter underkläder, är regerande svenska mästare så det blir en svår nöt att knäcka."
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Wayne Gresky:
Ja du, hur lätt blir det att ersätta bästa backen på denna spelarmarknad, men ekonomin finns ju i klubben.
Ja du, hur lätt blir det att ersätta bästa backen på denna spelarmarknad, men ekonomin finns ju i klubben.
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Icing-Ove: Karel Pilar är nog fortfarande min kandidat. Men din kille såg riktigt intressant ut, lite lätt i kroppen kanske?
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Wayne Gresky:
Vi blir väl så illa tvugna....men annars har jag en ersättare till Timander här direkt, sen blir det guld igen.
Vi blir väl så illa tvugna....men annars har jag en ersättare till Timander här direkt, sen blir det guld igen.
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
hellge: Klart att det inte ser bra ut. Det är bland det värsta en idrottsman kan råka ut för. Vill det sig tillräckligt illa så kan ju tom karriären vara hotad. Vi behöver helt klart en nu back omgående. Sen är det bara att hålla tummarna för att Timmy kryar på sig.
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Wayne & Ove:
Håkansson menade visst att det inte såg helt bra ut.
Håkansson menade visst att det inte såg helt bra ut.
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
hellge:
I mars 2002 så skrevs detta på ett forum:
Timander's injury has traveled from his shoulder.
"I've played with a bad shoulder for the last four games,'' Timander said. "It went into the upper back and I could barely get out of bed. We're going to have to wait and see if I can play (tonight).''
I mars 2002 så skrevs detta på ett forum:
Timander's injury has traveled from his shoulder.
"I've played with a bad shoulder for the last four games,'' Timander said. "It went into the upper back and I could barely get out of bed. We're going to have to wait and see if I can play (tonight).''
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
hellge: Ingen aning, men kollar man antalet spelade matcher och utgår ifrån att det inträffat under säsongen så borde det varit någon gång under 90-talet borta i Nordamerika. Sen är ju inte skaderapportering från andra sidan den mest detaljerade heller. Upper body injury täcker väl allting...om det dessutom inträffade för ett antal år sedan så var internetrapporteringen inte alls lika utbredd då.
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
Konceptet:
Haha, nu vet jag inte hur läkarn uttryckte sig, men diskbråck kan ta mycket lång tid med det kan också gå snabbt om inte diskarna har skadats.
Eventuellt kan det också ha rört sig om en jämställdhetsdiskussion om hushållssysslorna i hemmet Timander. Då skulle det ha rört sig om så kallat disk-bråk. De kan hålla på från sex sekunder till sex år. Fråga mig, jag vet. (:
Haha, nu vet jag inte hur läkarn uttryckte sig, men diskbråck kan ta mycket lång tid med det kan också gå snabbt om inte diskarna har skadats.
Eventuellt kan det också ha rört sig om en jämställdhetsdiskussion om hushållssysslorna i hemmet Timander. Då skulle det ha rört sig om så kallat disk-bråk. De kan hålla på från sex sekunder till sex år. Fråga mig, jag vet. (:
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
hellge: Dessvärre så har jag ingen information om Timmys skada.
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
hellge: En vecka till sex månader? Snacka om att läkaren vill gardera eventuell fel diagnos.
Undrar hur det låter:
Lückner: "Kom igen nu läkaren. Ge oss ett besked. Hur länge är Mattias borta?
Läkaren: "Jag kan inte säga med säkerhet men med min erfarenhet och rutin från denna typ av idrottsskada så skulle jag säga någonstans mellan en vecka och sex månader".
Undrar hur det låter:
Lückner: "Kom igen nu läkaren. Ge oss ett besked. Hur länge är Mattias borta?
Läkaren: "Jag kan inte säga med säkerhet men med min erfarenhet och rutin från denna typ av idrottsskada så skulle jag säga någonstans mellan en vecka och sex månader".
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
…det är visst inge bra med han Sveriges bäste back – Timander, bullkungen. En vecka till sex månader lär läkaren ha sagt. Någon day-to-day var det alltså aldrig tal om. Han ska visst ha haft en liknande skada tidigare, exakt när det var kanske någon annan känner till, Wayne? Martin S?
…bittert som fan…
…bittert som fan…
Sv: Djurgården - MODO Hockey 2007-11-24
MODO Hockey mot Djurgården:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).
Backar:
5 Hans Jonsson,
7 Per Hållberg,
8 Oscar Hedman,
34 Tommy Wargh,
35 Pierre Hedin,
41 Victor Hedman.
Forwards:
9 Magnus Wernblom,
10 Per-Åge Skröder,
13 Marcus Jonasén,
15 Andreas Salomonsson,
16 Tobias Forsberg,
18 Peter Öberg,
19 Jari Tolsa,
20 Oscar Steen,
22 Patrick Yetman,
29 Andreas Molinder,
79 Fredrik Warg,
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).
Backar:
5 Hans Jonsson,
7 Per Hållberg,
8 Oscar Hedman,
34 Tommy Wargh,
35 Pierre Hedin,
41 Victor Hedman.
Forwards:
9 Magnus Wernblom,
10 Per-Åge Skröder,
13 Marcus Jonasén,
15 Andreas Salomonsson,
16 Tobias Forsberg,
18 Peter Öberg,
19 Jari Tolsa,
20 Oscar Steen,
22 Patrick Yetman,
29 Andreas Molinder,
79 Fredrik Warg,
« Föregående · 944212 · Nästa »
Han får väl pröva att vaska om i kedjorna och in med Forsberg som får röja runt, kanske redan efter denna paus.