Färjestad - MODO Hockey 2011-02-05
Bartecko surar för att han inte får pass och åker demonstrativt offside. Bänka!!
Hwad frestar du med för whisky?
spud: Skönt, då har jag lyckats.
För övrigt, en av de mest pinsamma utvisningar jag sett.
Å Susse visar att han slutat gnä... förlåt, ge konstruktiv kritik.
Susse lyfter på FBK-spelarens klubba (som han lutar sig emot) varpå han faller....
Redigerad kommentar
Har Canal Plus mickat två elvaåringar som sitter och skriker "Färjestad ärom bessta"?
| Referees: | Johansson, Morgan | ||||||||||
| Claesson, Pehr | |||||||||||
| Linesmen: | Ulriksson, Fredrik | ||||||||||
| Winge, Daniel | |||||||||||
| 6. HÄGGSTRÖM, Magnus | 87. ROSÉN, Robert | 28. BLOMQVIST, Jacob | |||||||||
| 4th Line | 12. JOSEFSSON, Daniel | ||||||||||
| | |||||||||||
| 10. SKRÖDER, Per-åge | 93. RITCHIE, Byron | 17. MADSEN, Morten | |||||||||
| 3rd Line | 2. WESTIN, Jens | 18. HÅLLBERG, Per | |||||||||
| | |||||||||||
| 44. DANIELSSON, Nicklas | 39. SVARTVADET, Per | 26. FORSBERG, Kristian | |||||||||
| 2nd Line | 48. PIKKARAINEN, Hannu | 55. TOLLEFSEN, Ole kristian | |||||||||
| | |||||||||||
| 22. NAGY, Ladislav | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 23. BARTECKO, Lubos | |||||||||
| 1st Line | 8. ERIKSSON, Anders | 3. TIMANDER, Mattias | |||||||||
| | |||||||||||
| Goalkeepers | 32. TARKKI, Tuomas | ||||||||||
| 30. DAHLBERG, Nicklas | |||||||||||
Jag tror att Hillbillys vinner mot Indianerna i slaget om prärien...men jag håller tummarna för ditt tips..
Spelar nästan aldrig på oddset men idag känndes det rätt. Som vanligt lär jag väl kamma noll, men för att ni ska få något att skratta åt så publicerar jag min rad här. Det blev 10 tripplar, 5 fyrlingar och en femling x10 kr =160 spänn down the drain.
AIK-Södertälje 1
Brynäs-Djurgården 2
Färjestad-MoDo 2
HV 71-Skellefteå 2
Timrå-Frölunda 2
JUST NU: Tunga avbräck för Frölunda | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Icing-Ove: Äh, dags för lite muntrare tongångar så här kl 13:37
http://www.youtube.com/watch?v=D9-2jM5RNSs&feature=relatedJa förmodligtvis blire väl så. Bland oss soffcoacher.
Har vi hört det där snacket förut?
Det bästa vore väl om Svarten mumlande surt om kvalserien så man vet att i alla fall han har vaknat ur den rosa drömmen han befinner sig i. Helvete om man sumpar den här säsongen också.
...eller förresten, det här är redan en skitsäsong...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Oooooo! Voodoooooo! 2-4.... Jag startar alltid en viktig match med trollformeln "Fyll-Hasse, Hållberg, Freddan, onda andar bort"
Kommentar
Challe: Vi är i mycket stort poängbehov
Bara en enda match återstår nu för MODO Hockey innan uppehållet för LG Hockey Games. Det handlar om bortamöte i Löfbergs Lila Arena mot Färjestads BK.
- Facit talar sitt tydliga språk, säger Charles Berglund, coachen. Efter fem matcher och bara två poäng är vi i mycket stort poängbehov. Det som räknas nu är tre poäng i Karlstad.
Något som också skulle vara på tiden. Fyra möten hittills i vinter och fyra förluster för MODO Hockey handlar om.
- Ännu större anledning att lugga FBK på poängen. Nu handlar det om sista matchen före ett uppehåll och då är det bara att gå ut, ge järnet och tömma sig rejält.
MODO Hockey är seriens bästa lag i power play, dessutom har man trots det bistra tabelläget bara två minusmål och framåt har man om inte öst in i mål, i varje fall gjort många.
- Ingredienser som gör att vi borde ligga bättre till i serien. Det vi måste göra är att minimera våra misstag. Mot Timrå senast blev vi, som så många gånger tidigare, hårt straffade för de misstag vi gjorde.
Noterbart om laget
Noterbart ärA t t backen Hans Jonsson och forwarden Anton Hedman är ur spel, skadade.
A t t lagen mötts fyra gånger tidigare i vinter - Färjestad har vunnit alla fyra. Med 3-0 och 4-2 i Fjällräven Center och med 2-1 och 3-2 hemma i Löfbergs Lila Arena.
A t t slovakerna Nagy och Bartecko samt norrmännen Tollefsen, Skröder och Forsberg åker på landslagsspel under uppehållet till veckan.
A t t backen Anders Eriksson under samma tid åker hem till familjen i Florida.
bisterfinnen: Supernova är Ardbegs rökigaste whisky. Finns på Systemets beställningssortiment.
Varför i helvete har vi så svårt att få pucken ur egen zon när vi har kontroll på pucken. Skröder har två gånger drullat. Svarten en gång. Skärp er, för faan. Få pucken ur zon utan kladdande.