Äntligen visar vi att vi faktiskt kan vinna, även om matchen inte verkade vara överdrivet bra. Wilde borde få ett kontrakt nu direkt som han har spelat (han gjorde ju mål i denna match också :) )
poffa: Troligen blir det väl 7 backar med en reserv som du säger... Undrar vem som petas då. Troligen blir det väl Leverström, eller hur såg han ut igår?
poffa: Kommer bli riktigt intressant och se vilka som bildar backpar och förblir ordinarie. 8 backar just nu som slåss om platserna (om man räknar bort J.Öberg)...
Skulle ju kunna spela med 4 backpar. Backuppsättningen kan vi då i sanning inte klaga på...
Nu är det ju inte jag som tar ut laget men nog skulle jag ge Wilde ett kontrakt. Han såg lugn och stabil ut och om han bara får lite träningar med laget kommer han säkert att komma in i spelet ännu mer. Dessutom är han ju otroligt stark framför eget mål. I en situation under matchen mot SSK så lyfte han helt enkelt undan en spelare för att ge Hirsch bättre sikt. Det skulle Jansson aldrig gjort...:)
Wewillwintoday: Antar att Lehtinen med sina två ass. på två matcher bör ha stärkt sina aktier, dessutom blir jag inte det minsta förvånad ifall "Wildeingen" får kontrakt på måndag.