knaskamilla: Hmm, då kanske man ska leta fram sitt gamla kårleg från MH och spatsera ner.......nej, förresten, vad dum jag är. Jag har ju redan sittplats, jaja, så tokigt det kan bli.
Man går till kansliet och säger: "hej, Nicke sa att man fick köpa ett ståplatskort till ungdomspris även om man är äldre, om man är student" och så visar man sitt (o-)giltiga kårleg. Vips, så äger man ett ståplatskort som det står vuxen på!
NuMountain: Det knepiga är ju hur de överhuvudtaget lyckas att sluddra så där fint och osammanhängande efter alkoholintag som vi svenskar kan göra genom att använda oss av just sådana bokstavskombinationer som å+h, ä+h eller storfavoriten ö+h. Dessutom så har de ju också saknat sådana självklara ord som inte borde saknas i ett riktigt språk som smörgåsbord och ombudsman och därför sett sig tvingade att införliva dessa svenska influenser i språkbruket.
Paddan: Ändå så har man inte så långt som till Ö inom engelskan. Det märkliga är ändå att man blivit tvungen att hitta på så ohyggligt många fler ord ( än inom det svenska språket.)med de få bokstäver man har lyckats producera för att kunna kommunicera med varandra. För att inte tala om; att man ändå är tvingad att lita på att andra länder med andra språk, tar sig tid att lära sig engelska för att "de" skall kunna göra sig förstådda med omvärlden.
Ja, det var länge sen jag slutade plugga också...fast sen jag började på högskolan har jag liksom varit tvungen att börja igen (eller, börja - helt enkelt).
NuMountain: Säger som President Bush´s pressekreterare när Bush precis lagt fram ett beslut om devalvering "Engelska är ett svårt språk och George har inte kommit längre än till C än".
knaskamilla: Kanske det, grammatik har aldrig varit min starka sida men ändå har jag på något sätt klarat mig igenom A-, B-, C- och D-kurserna i engelska. Nog för att det var svenska som vi talar om nu, men ändå....
Hahaha, ni är för gulliga. Ni ska inte vara oroliga, jag bara ler åt såna där portionsangrepp. Jag vet att jag svarar blixtsnabbt, det är bara ni som inte begriper det...
knaskamilla: Precis, och just nu är det alla. Men jag vet hur det känns att vara hackkyckling. Förrseten så är det bättre med flera ölbackar i ishallen än ett hack i b****n.
knaskamilla: Ähh det är ju helg så nu kan vi väl vara lite snälla med varandra? westerlind, bry dig inte om att alla hackar på dig. Man blir bara stressad också går det ännu långsammare.
Björn VII: Jo, man måste ju göra sitt bästa för att ni inte ska få alltför stor abstinens och komma i den rätta stämningen innan Arne och Ankan (hmm, låter som någonting på barn-tv) börjar att härja på TV igen.
Alternativt, väljer man lag för att få möjligheten att dunka andra lags supportrar i huvudet med hur klassisk och traditionsbunden laget är, så finns det andra alternativ. MODO håller man på för att man håller på MODO.
Hav förtröstan, broder. Enligt säkra källor har Hedin och Blomqvist åkt flera vändor till vårt östra grannland för att kränga ett nytt huvudsponsoravtal till en föredetta huvudsponsor. Företagets namn kan ni nog lista ut själva.
Jag tycker det är trevligt att det privata näringslivet finner det intressant att plöja ner pengar i ett, i övrigt framtidslöst hockeylag. Skulle gärna sälja bort den där hiskliga loggan också för en ny lukrativ exponeringsmöjlighet. :-)
poffa: Håller med, stör mig särskilt på den där svarta Holmen-reklamen längst ner på tröjan. Ja, plus, att de krympt lagloggan något fruktansvärt och Axa-reklamen sticker i ögonen och...
Förresten, har Jesper Blomkvist börjat spela hockey eller? Se länktipset