Paddan: Inte Milo, han är ju MooDooist ju, men väl Miroslav Horavas systerson Pavel Skrbek.
Nej, ärligt talat tror jag att XP:s olistande av utländska spelare i norrländska lag beror på att de har ungefär noll koll. Norrland existerar förmodligen inte i sydbottningarnas ögon.
Det behövs inte, inte för mig iaf. Jag har då insett att Chrizzter J. fått en ny favorit.
Sen har du missuppfattat bajenmyten från början märker jag, det är hoppingivande. En bajenseger är enligt de inbitna inget nödvändigt kriterium för att de ska vara överlägsna, nämligen.
Nu har jag tänkt lite. Jag undrar om Frisco ville att jag skulle tala om att Bajen var överlägsna och att det var snygga mål och en rättvis seger, eller något sådant?
Mmm, kan tänka mig att bandy i en residensstad med småfuktig, rå kustluft i säg...slutet av februari kan vara en starkare känsla än vad jag någonsin upplevt. Vad blir det i portföljen? Apotekarnes Passionsfrukt kanske?
Säkerligen, men jag går inte på bandy heller. Har iofs planer på att gå och se laget här i stan (eftersom jag sagt till ett par av spelarna att jag ska göra det), men det blir isf en engångsföreteelse.
Frisco sa att jag skulle skriva om matchen, så nu gör jag det.
Plus-saker: Att jag hade sittdyna med mig. Att det blev ganska många mål i matchen. Nr. 24 i Sundsvall. Att Frisco bjöd på varm choklad i paus.
Minus-saker: Att det var fotboll. Att det var kallt. Att vakterna vid entrén var kinkiga. Att de varken sålde vanlig choklad, chokladbollar eller färdiggrillade hamburgare till mig. Den arga karl som satt bredvid Susanne och gnällde. Att jag inte hade långkalsonger på mig. Att en match räcker i över en och en halv timme.
Det här skulle alltså vara elitseriens tio hetaste utlänningar enligt XP. Hmm, nog tycker jag att åtminstone Milo skulle ha en platsa på den här listan.
1.Jani Hassinen-HV71 2.Fredrik Norrena-Frölunda 3.Juha Riihijärvi-MIF Redhawks 4.Jouni Loponen-HV71 5.Juha Lind-Södertälje SK 6.Barry Richter-Linköpings HC 7.Kalle Sahlstedt-HV71 8.Jens Nielsen-Leksands IF 9.Frans Nielsen-MIF Redhawks 10.Dieter Kalt-Färjestads BK
knaskamilla: Zacke kommer säkert att göra en bra säsong. Han är killen som verkligen går in för sin uppgift på allvar. ÖSK har en enkel och snygg hemsida, den blir nog bra till slut när de hunnit få den helt klar.
Second Period 20.20 3 - 1 EQ MODO 16. JOHANSSON, Nicklas (6. ENSTRÖM, Tobias) First Period (36 min, total 36 min) 16.07 2 - 1 EQ IFB/Teg 33. BÄCKMAN, Markus (26. STRÖM, Jonas) 13.52 2 min IFB/Teg 3. ERICSSON, Nicklas HOOK 12.23 2 min MODO 8. LÖF, Andreas BOARD 10.50 2 - 0 EQ MODO 10. HOLLSTRÖM, Filip (23. EDBLOM, Pär) 08.16 2 min MODO 37. STRÖMGREN, Morgan INTRF 02.52 1 - 0 PP1 MODO 46. BYLIN, Andreas (19. BROMAN, Erik) 01.55 10 min IFB/Teg 29. MORÉN, Pontus IL-ST 00.00 GK in MODO 15. ÖHMAN, Robert 00.00 GK in IFB/Teg 31. SEHLSTEDT, Thomas
J20 Laguppställning. Intressant att bröderna Enström gör sin första match i samma lag. 86an Enström går alltså direkt in i J20 laget och det var ett tag sedan vi såg det på forwardssidan. 13 spelare i truppen har meriter från diverse juniorlandslag.
poffa: Det stämmer att Green bara är utlånad i fyra matcher. Tycker dock att detta är mycket positivt då det visar att MODO verkligen tänker hjälpa ÖSK i vinter. Jag kan väl anta att om Green hade fått bestämma så hade han återvänt till ÖSK. Green blir nog inte den sista spelaren som går till ÖSK i vinter
Sammarbetet mellan ÖSK och MODO verkar äntligen fungera. Idag blev Morten Green utlånad i tre matcher och Bengt Hedin nämnde att Troja aldrig var aktuellt. Detta tror jag innebär att vi kommer att få se ett antal MODO spelare i ÖSK under säsongens lopp.
Lumber Jack: I morgon är bara dagen för en arbetsdag, precis som vanligt nu för tiden. Grilla korv med Tummen låter ändå inte som en otroligt tråkig afton jämfört med standardvarianten.
Det skulle väl inte vara ngt nytt, i sådana fall.