Jag började fundera på om det kanske borde instiftas ett pris till den/de som klarar av att säga godnatt här och sedan inte skriva mer, men så kom jag på att vi har ett par stjärnor på just det området, så matchen vore ju liksom redan avgjord...
NuMountain: Vad vore väl falangen utan några hyllningar till Högardh. Sen för de som inte riktigt hänger med i de otroligt svåra ramsorna finns det ju snart möjlighet att visa dessa på storbildsteve! Äsch, vad gör jag kvar här? Jag som i princip redan gått och lagt mig.
Paddan: En och annan Peter Högardh-ramsa lär vi nog få höra. Sen hoppas jag att "hela hallen" lär sig min favoritrams, som föövrigt är helt ologisk, men det är det som är så bra.
M-o-Deee, ÄmmooodeeOOOOdeee. Sen blir det lita kanon på de.
knaskamilla:För att slippa skriva något som skulle kunna föra associationer till en hängiven supporter av en spelare i en ort lite längre söderut så säger jag så här istället: Säng, säng, säng Sova, sova, sova Säng, säng, säng Se på mig, jag är död som en sill jag är trött, jag är trött, jag är jättetrött.Ååh
NuMountain: Nydöpt och alldeles blöt tråd. Undrar en sak, har Sollefteåfalangen börjat nedräkningen inför hockeysäsongen och kan man i sådana fall vänta sig några nya ramsor därifrån i år, och med nya menar jag inte "hela hallen".
knaskamilla: Jaha, jasså är det det ni har hållit på med. Jag får väl säga som i Jerry Maguire: Show me the money :-) Nej, förlåt, vore ju inte alls bra ifall vi skulle förlora en sådan Modorerare, eller vad det kallas.
rådbjer: Denna kväll var en fin kväll, för i kväll återförde vi "vi-andan" i gästboken. Med lite hjälp utifrån och lite ohjälp innefrån så har vi faktiskt urättat något man skulle kunna kalla - trivsam förlustelse. Jag är säker på att det här i förlängningen kommer att mynna ut i ett glädjefullt skrivande där alla vågar ta risker och chanser. Det är viktigt, inte minst för att kunna föra en seriös hockeydebatt. - Någon gång i framtiden.
NuMountain: Det är väl just sådana frågor som en hockeytränare bör ställa sig, antar jag: Hur lär man en egen produkt att göra mål i rätt kasse? Tänk, om vi börjar nu så kanske Zaijkowski hinner gå om Myllys i elitseriemål gjorda av målvakter redan under den här säsongen.
NuMountain: Om nu någon skulle få för sig att lägga en ynklig liten röst på mig så kan jag lova er en sak - Bättre ålderdomshem med mer fart i matkön än det har varit på TIK och MoDos matcher på försäsongen. För alla som är födda på 60-talet så skulle jag införa att pensionsåldern sänktes till 45 år. Bredare sjukhusängar vill jag också införa.
Större ishallar, större skolor med färre elever. Ja jag lovar er att om jag fick bli statsminister bara för dag då skulle inte se ut som det gör idag i Svearike. Sist men inte minst så skulle jag vilja införa om än inte dödsstraff här på HS så iaf en lite utvisningshörna, där kunde man sitta och svalka av sina brinnande fingrar när dom som i detta fall slinter allt som oftast. 2min, 5 min, 10 min osv...Beroende på övertrampet.
Tillslut så vill jag bara säga: - Grattis Sundsvall till 1-0 segern mot Boråsarna ikväll. Givetvis ska inte jag säga detta utan mannen i Dressmanreklamen. Om ni undrar varför det tar en sånn väldans tid för mig att skriva så kallas det för telefonj-l.