Vikingmodo : diskutera på, men att mala på samma mantra hela sommaren blir tröttsamt, nu nöp Werner en puck handsken, han är kung. Korven är kall här i skräpladan och det doftar mögel blandat med paprika
Det är försäsong lugn i bussen. Det är ett helt nytt lag kommer ta tid att spela ihop detta. Löven har ju sin stomme kvar sedan ifjol.
Om det är något jag är lite orolig för så är det våran backsidan som känns lite sådär. Men vi måste ha tålamod med detta vi ska vara som bäst i mars april.
{10837}: Jag är faktiskt också lite frågande till värvningen av Werner. Tycker på nåt sätt det känns som en OEE-kopia. MEN! Jag är beredd att ge honom tid att motbevisa mig!
gurkan1921: Han är nöjd med truppen, tycker att det ser rostigt ut men är inte orolig. Pratar om att han hoppats att några fler från fjolårets trupp skulle stannat men är samtidigt nöjd med laget han har idag.
Pratar om sin egen utveckling, att han lärt sig att han måste agera fortare när något inte funkar, kanske vara lite hårdare (läser kravställning mellan raderna)
Pratar om laget, eventuella värvningar senare under säsongen men betonar att alla idag skall få mogna in i det och få chansen.
Pratar om ungdomarna Hallin, Milton, Svensson, Hermansson och Knights samt Milan Sundström och där just den sistnämnda hoppas han får se i allsvenskan redan denna säsong.
DrCox: nej som jag skrev redan då så har vi inte haft en sämre första målvakt på många år. Säsongen behöver inte dra igång för att konstatera det. Fattar inte hur man tänkt.
Modo-Målet: Jag ojar mig inte över den här matchen. Bara att Werner på förhand inte känns som en självklar toppmålvakt som vi tex fick i Gudlevskis.
Tycker inte det är fel att diskutera, det bli bara löjligt när du börjar nämna motorsåg osv så länge det inte är osakliga diskussioner. Låt folk diskutera det dom vill så blir det ett bra samtalsklimat
Men lägg ner motorsågen Modoiter. Helt nytt lag och första perioden i första försäsongsmatchen är spelad. Vad har ni förväntat er? 0-6 direkt? Luuuugn nu.
Dock måste det poängteras igen, björklövens färger med grönt och gult gör en spysjuk
Vikingmodo : jag sågade Werner redan vi värvningen pga bla dessa argument men då fick man bara skit här inne. Båda målvakterna känns värvade pga varifrån dom är uppväxta. Jag fick lite kalla kårar när nya VD snackade om hur bra han kände Olofssons familj i en podd.
Tänk positivt allesammans! Dålig försäsong, bra seriesäsong. Bra försäsong, dålig seriesäsong. Året vi gick upp gick försäsongen inget vidare heller, och minns jag inte helt galet vann vi bara en match på försäsongen när vi tog guldet -07😁
{10837}: ja så här långt så ångrar man att man fixa så man kunde se försäsongsmatcher. Knepigt nog så tappar man minnet varje säsong o tror det ska va underhållning.