JoakimE: Jo, nu bjöd Olofsson på det vi sett precis hela matchen. Långsamma beslut och en sinnessjuk vilja att alltid hålla pucken inom laget även om man är under press.
NuMo: De har satt in två identiska tacklingar på icke puckförande spelare, hakat och hållit fast, men ändå är domarna extremt ensidiga. Ska man ta för de där måste man låtsas ha samma regelbok åt bägge håll.
Min far som bodde i Stockhom var från Näsåker tappade jag direktkontakt med mer eller mindre från det jag föddes. Men han ringde ibland till mig senare. Jäkligt irriterande att han pratade söderslang, typ. Han ville nästan inte lägga på när han pratade med mig för då fick han höra norrländska. Vi i Sollefteå har ju ingen dialekt, tänkte jag.
NuMo: Förstod inte det heller. Det är väl vi som bokat in matcher med Sundsvall och SHL-lag, och på de satta datumen. Ville man nu inte ha det här och köra ett eget race istället, så fine, gör det då.
Gavelo: Jag tycker han är hyfsad i podden men där kan han ju gömma sig på ett annat sätt. Nu när han står vid isen så är ju han kanske den med störst makt i hela Ångermanland att ifrågasätta Karlins spelidé. Karlin och Hinken struntar väl helt i vad vi skriver på ett anonymt forum. Så ja, det är jäkligt synd att han inte vågar.
Så det var Olofsson.
Det där duger inte och vi får hoppas att det var en typisk träningsmatchgrej. Det där skall man inte behövs se senare.