Bad_Brett: "Mjaaa tycker ändå vi rycker upp oss i slutet av tredje. Sedan gör vi inte riktigt det vi kommit överens om. Men ett steg framåt från senaste matchen." Famous last words från Karlin.
jonsson: Klart som fan det är tok uselt! Men man börjar bli van vid detta urusla spel. Det kan inte fortsätta såhär. Då missar vi slutspel och 7-8 år igen i HA all over again..
Karlin får vara nöjd med 1 poäng idag. Nu har vi tagit 1 av 6 möjliga poäng mot Troja, det måste anses lyckat. Vi får gratulera ledningen och hoppas att dom fortsätter att sova gott om nätterna.
bengt88: Det råder det ingen tvekan om, så många spelare som uttryck just det. Därav inte så konstigt att vi inte plockat en trea på sex matcher. Ingen hör och ingen gör som Karlin säger.
Bad_Brett: Starkt att ett Modo utan något som helst självförtroende och fullkomligt usel taktik lyckas ta poäng mot ett av de sämre lagen i serien. Jag saknar det gamla modo som spelade mer på instinkt och ett gå bara ut och kör mentalitet. Det är så uppenbart för mig nu att problemet ligger hos tränarna. Jag brukar vara emot att sparka tränare men för mig känns det nästan oundvikligt i detta läge. Jag ser noll förbättring och känslan är att Karlin inte kommer ge med sig i sin taktik. Men som så många gånger förr så kan man ha fel i sin känsla. Tiden får avgöra..
Sigge: Det är ett problem att vara stjörnspelare fuskar så oerhört i defensiven. Och de som tar i, Sebbe och Bjerselius, bara har en enda bra egenskap och det är är att dom tar i...
Bland ledare bör vi väl även räkna in Rundblad. Han har varken presterat på planen eller i hans ledarroll. Han bör vara den första som försvinner från klubben. En lagkapten, som bevisligen hellre skulle vara i Skellefteå just nu.
Sigge: Haha, smått irriterande att vi ser så spelsugna ut i 3 mot 3. Helt plötsligt en jäkla anfallslusta. På den här lilla 5-minutaren sköt vi 8 skott och på 20 min i sista hade vi 5(!) skott där det mesta kom i sista minuten.
Sigge: Precis så är det enligt mig också. Karlins enda styrka är att få ihop en grupp men när halva laget består utav överbetalda "spetsspelare" så lyckas han inte alls.
Se bara Ruohomma & Ranta t.ex. två spelare som är extrema divor och tror dom är McDavid i SHL. En drog efter 10 matcher och den andra loggade ut helt andra säsongen är han valde att dra till Örebro.