Vikingmodo : Vi hade t.o.m samma boxplay i allsvenskan, bara 6a i boxplay året vi gick upp, vi backar ju in i målvakten varje gång. Önskar att vi kunde spela boxplay som Skellefteå gör, tycker alltid att dom pressar grymt bra. Är något vi måste ändra helt ärligt
Framnäs: Tyvärr har du nig rätt. Modo har mycket att jobba med boxplay. Jag har egentligen väntat i 1,5 år nu på ett uttalande från tränarstaben vad tanken med boxplayspelet är. Har inte hört nåt. Enligt mig är det här den största orsaken att vi inte längre spemar i SHL. I kombination med övrigt spel utan puck.
Smurfen: Ja, vad ska man tro. Det är lite med skräckblandad förtjusning att se Mikkel i andra färger... :( men Modo har ju haft lite skavanker hit å dit så jag tror tyvärr på en 5-3 torsk men det kommer minst 1 mål i PP ikväll!
Smurfen: Får man vara realistisk och tippa 6-2 till Skell eller?
Vår fastslagna BP-princip där hålla position väger tyngst kommer nog bli straffad av deras inpräntade PP-finlir. Är det jag baserar reslutatet på, men hoppas få se oss få till någonting framåt mot ett bra lag.
Framnäs: Tiden har ju varit ur led länge nu, men underbart om SHL gick i konkurs, så klubbar som KB65 kunde avancera i seriesystemet. Vinnaren av Hockeyallsvenskan borde bevärdigas titeln 'Svenska Mästare'. Red Bull-skiten oppas jag många får skämmas för länge länge
Silly: Man har varit väldigt tydlig med att man tänker sig värva en back senare. Man vill ge Svensson och Hallin en rejäl chans först. Helt rätt tycker jag om man menar allvar med att man vill utveckla unga spelare.
Heyerdal: Var väl Timrå som var dåliga och framförallt odisciplinerade. 7 tvåminutare mot Lövens 2 de första två perioderna och alla Lövens mål gjordes i power play.
{9742}: Tack för att vi åkte ur cirkusligan SHL... Nu gör man gemensam sak med Red Bull!
Företaget som köpte och tog över fotbollsklubbarna Salzburg, Leipzig, New York och Liefering - samt delägare i Leeds United på det. I hockeyn har man gjort samma sak med Salzburg och München, alltså möjliga motståndare för SHL-lagen i hockeyns CL. Känns ju väldigt fräscht det.
Vi kan lägga till att de även köpte upp och tog över Jaguars plats i F1 osv.
"Energidrycksbolaget kommer nu till en början att synas på flaskor, handdukar och annat material som SHL-klubbarna använder till vardags.
Det har inte varit på tal om att Red Bull ska pryda klubbarnas tröjor eller isytor,
- Det kan vara en viss synlighet på mediakuben på matcherna. Det kommer märkas i vår kommunikation också, där kommer Red Bull synas."
{9742}: Ja, det kommer inte bli Windlert. Svensson spelar med j-landslaget och Hallin har varit grym hittills. De måste få chanser och att då ta in en back för typ andra/tredje backpar händer inte. Jag tror att backen vi tar in en offensiv spets I HA. Brickley eller den typen.
Willow: Har nu studerat Windlerts siffror. Här har ju Hinken chams att ta in en rutineras bra allsvensk back med ledaregenskaper. Det gör också att backsidan blir mindre känslig för skador.
Försäsongens försvarsspel har inte imponerat och backsidan är tunn så jag tycker det här borde vara en intressant back för Modo.
Sigge: förmodligen tolkningar även i detta, sedan finns ju dessa agenter och journalister med i spelet, men de är 2 trotjänare och skall naturligtvis tackas av rejält, btw ser jag gärna Windlert kvar i en mindre roll.
snowden: Windlert skulle vi tagit in i ett tidigare skede i sådana fall. Utan att ge mig in i diskussionen gällande Norén, med Svensson och Hallin som sjunde åttonde behöver vi inte en ganska bra HA-back om vi ska förstärka. Då är det ren och skär spets.
grimiss: Deras sponsor Johan Magnusson, uppgiften kom från hockeynews men ssk dementerade uppgifterna nu. Inte den summan men de verkar fortfarande vilja få in Omark
Gavelo: Vad jag hört så ska SCA-cupen göras om och utvidgas (4-6 lag) till nästa år. Detta är blev lite utav ett mellanår särskilt med tanke på att Björklöven drog sig ur.
steveroper: Jag gillar sca cupen just för att jag bor i Sundsvall och kan se mitt lag live på ett enkelt sätt, men jag håller med att cupen känns urvattnad.
Hade varit något om tex Modo, Timrå, Brynäs, löven och Sundsvall spelade och alla matcher spelades i Sundsvall.
Gavelo: SCA"cupen" är ett skämt, hoppas det är sista året. Var länge sedan den var nåt att räkna med. Helt värdelöst att som SHL-lag spela match mot ett mediokert div 1-lag. Inget att vinna, bara allt att förlora. Finns bara ett fokus och det är att undvika skador. Noll värdemätare. Noll
Vi hade t.o.m samma boxplay i allsvenskan, bara 6a i boxplay året vi gick upp, vi backar ju in i målvakten varje gång. Önskar att vi kunde spela boxplay som Skellefteå gör, tycker alltid att dom pressar grymt bra. Är något vi måste ändra helt ärligt