Vi kommer att ha fullsatt hall på våran premiär som innebär över 7000 , SAIK går nu ut med att dom har förvånansvärt lågt publiktryck till deras hemma premiär i morgon. Knappt 4000 sålda biljetter !
Greg P: lär väl inte finnas pengar till att bryta Tuohimaas kontrakt och samtidigt ta in Hugo som har runt 200k/mån. Skulle gissa på ett kortare lån om han är aktuell för er.
Tänker annars SSK, dom har 2 oprövade målvakter och har en massa pengar över. Förvånad att dom inte gått hårdare på Hugo.
Greg P: Lite taskigt av HV att dumpa en egen produkt som dom gjorde, speciellt om dom inte fixat ett lån eller byte. Om han studsar tillbaka i formen så tror jag han inte kommer hem igen.
Costanza: Tack! Frågan är om min comeback är den starkaste vi har sett sedan Peter Forsbergs comeback i slutspelet 2002? Flest likes av alla denna vecka, med det magiska numret 21. Och som grädde på moset har det mest gillade inlägget genom alla tider i MoDo-boken - som givetvis jag också skrev - 58 likes! Dvs kungens BFF och vapendragare Dan Hinote!
Undrar om han inte haft någon skadekänning, men chansade på att det skulle hålla. Något som förmodligen inte fungerade då... Men det låter definitivt bättre med att Larsson sköt sönder honom:)
Kanske är det bara en mindre skada och Alenfelt bara täcker upp under kort period då han är arbetsbefriad från HV.
Smurfen: Spekulationer om att Hugo Alsenfelt är i Umeå och tränar med Löven, för att Tuohimaa sköts sönder av Emil Larsson. Tuohimaa har 19 insläppta och matchades lite konstigt då han OEE stod tre av de första fyra matcherna. Jobbigt läge i sådana fall för Kenttä som saknar två forwards i truppen och säkert inte vill lägga pengar på ytterligare en målvakt istället.
Robin Moberg: Enligt någon ranking från jag tror det är hockeynews så var Östersund bäst med 5-1 i matcher. Vi i mitten med 3-4. Sämst löven med 1-5.
Löven har mött oss och bara SHL-lag i övrigt. Östersund har mött Mora och oss, men annars mest lag i ettan typ. Helt värdelöst att försöka sig på att ranka efter det.
Willow: kan man se poängsnitt på alla lag på försäsongen, vet att jag sett det förr. Vet att den är väldigt opålitlig eftersom alla lag har olika motståndare i olika divisioner, men ändå kul att se. Vi har mött mycket shl motstånd t.ex.
Vikingmodo : Nämn gärna ett HA-lag som haft en imponerande försäsong. Jag tycker Västerås imponerat sett till vart de kommer ifrån, men ingen av våra förväntade toppkonkurrenter har imponerat särskilt mycket. Kanske BIK möjligen.
modomille: Nu är vi inne i premiärveckan. Som vi har längtat! En övertygande vinst mot Östersund kommer göra att den halvdana försäsongen glömms snabbt. Nu kör vi Modo Hockey!
Modo Hockey IF Björklöven Södertälje SK BIK Karlskoga Kalmar HC IK Oskarshamn AIK Mora IK Västerås IK Nybro Vikings IF Östersunds IK Almtuna IS IF Troja-Ljungby Vimmerby HC
Nu är det inte många dagar kvar. Jag har lagt upp en webbsida för dem som är intresserade av att tippa. OBS! Det går alltså bra att bara tippa på en enstaka fråga, exempelvis vem som gör säsongens första mål.
Om ni klickar på länken kommer ni till webbsidan där det finns en länk till ett Google-formulär. Eftersom SHL redan är igång kan ni för övrigt klicka er in på Djurgården, som fungerar som demo (endast mina närmast sörjande har tippat).
Jag har bytt ut frågan om vem som är första att täcka, då detta inte rapporteras i liverapporteringen.
(Om någon undrar varför jag inte gjort rullgardinsmenyer för spelarna så är det för att det faktiskt går snabbare att bara skriva. Dessutom är det fritt att tippa på juniorer som inte formellt är med i A-truppen och som jag kanske inte skulle tänkt på.)
Willow: Kikade första två perioderna. Modo dominerade rätt kraftigt 5 mot 5. Löven med bra PP. #67 Elton Hermansson bäst på plan farlig hela tiden framåt.
Tror vi alla är överens om att förra säsongen blev ett jävla haveri. Nu är det upp till hinken och Karlin att fixa det och återställa ordningen. Fram till dess tänker jag inte se en enda SHL match. Kommer bara bli irriterad på att se våra spelare i andra lag där dom inte hör hemma.
Willow: Läs vad jag skrivit ist för att ställa dumma frågor!
Sen Inte alls, alla lag har ekonomi att plocka 3-4 spelare från översta hyllan, och eftersom det var just 2 toppspelare jag diskuterade så är det verkligen inte en meningslös diskussion som du kallar det!
S-vikaren: Vad jag menar?!, har suttit och argumenterat utan att ens förstå vad jag menade från början, men goddag!
Jag pratar om jämförelsen med vilka stjärncentrar/forwards man plockar in som nykomling och där jag är av åsikten att Wiken i den bemärkelsen gjort en vansinnigt stark silly om man jämför med Hinkens dito.