1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 336425 inlägg · 4164 ämnen
« · 2979622 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Vimmerby HC: 2026-01-30
Bad_Brett: Såg inte att det var armbåge

Vikingmodo : Den är den fulaste tacklingen mot en MoDo-spelare hittills efter den I ryggen på Ohlsson.

jonsson: Herregud, vi har inte skapat en chans på 50 minuter i fem mot fem.
Ett mål i box o ett i pp, utöver det noll chanser skapade, förutom OP, s friläge men det är bara slump.
Vi är löjligt svaga i afton, det är Vimmerby vi möter.
Tänk på det och Olofsson ser ut som Haseck

Vikingmodo : Armbåge i huvudet är inte överdrivet fult?

Edvin har spelat upp sig efter målen, gör en OK match.

Bad_Brett: Det enda jag tänkt på sen tacklingen. Inte för jag tyckte den var överdrivet ful. Men vart är Modospelarna som ska stå bakom Hermansson? Vart är gurglet efteråt?

NuMo: Påverkar inte domarnas beslut någonting? Det är ju ett solklart matchstraff. Alltså ser inte alla att Hermansson böjer sig åt sidan och att Vimmerbykillens armbåge åker ut från kroppen och är det enda som ens skulle kunna träffa huvudet. Vilket den gör.

Sedan påverkar det väl inte resultatet att pojken tvingades extremt tydligt fullständigt grogga åker över hela isen.

jonsson: Varför stod ingen upp för Hermansson? Han som satte in tacklingen borde ha blivit spöad gul och blå.

Bad_Brett:

Domarna misstänkte uppenbarligen ingen huvudskada. Lagledningen får väl ta in honom på undersökning nu. De är de enda som kan göra något åt det. Domarnas beslut påverkar ju inget. Oavsett vilket beslut de tar/tog.

Bad_Brett: George är här och kommer att vinna..

modomille:

Tänk att man ska sitta o va nervös av att tappa poäng mot Vimmerby?

NuMo: Klart man alltid ska blåsa av vid misstänkt huvudskada. Men kan tycka att man bör vara ännu mer noga med detta när det drabbar icke-myndiga spelare.

henkeiskogen: Nej dom kastar in sina säsongskort.
Speakern vädjar , kasta inte in era säsongskort på isen.

henkeiskogen: Det är inte det att han fullföljer. Han slänger ut armbågen och det är den som sänker Elton.

Rätt underhållande match det här. Kul att det kan bli så när man möter Vimmerby.

Bravera: Ert spel blir bättre när spelarna blir arga och bara kör.

Willow: Är det publiken som kastar skit in på plan? I sådana här lägen stöttar jag det. Helt horribelt. Vimmerbyspelaren kör över Elton helt brutalt, han ser långt innan att Elton är i en dålig position men väljer att fullfölja.

Trodde hockeyn hade kommit längre...

Willow: ursäkta var det inte samma spelare som försökte sänka bjerselius var ungefär samma fula grej då rakt mot huvudet

Bad_Brett: helt inkompetenta domare, säkerligen från div1 som får testa lite högre nivå…

hilmer123: Säg att du är ironisk? Annars rekommenderar jag ett besök hos en optiker omgående.

Bad_Brett: Inte för att jag bryr mig om att han är sjutton år, det är ju inte relevant för bedömningen.

Men det såg inte fint ut. Men hockey är en bedömningssport, som konståkning.

Bad_Brett: Väldigt dåligt av domarna tyvärr. Ibland kan man strunta i vad man 'sett' när man ser resultatet...

henkeiskogen: Istället så blåser dom när någon ligger kvar för en liten slashing på fingret..

bar mofftak: Fyra domare och ingen ser en armbågstackling som aldrig kan bli annat än matchstraff...

Känslan är att Pettersson har svårt för frilägen, inte första gången

bar mofftak: De måste ju se att han är helt groggy? Han är 17 år. Sinnessjukt.

Bad_Brett: det sjukaste jag sett att de inte blåser när han är helt groggy och knappt kan resa sig efter en tackling som kan misstänkas vara en huvudtackling.

modomille: klockren tackling han måste titta upp

Bad_Brett: De kan inte ha sett, huvudskada ska vara avblåsning. Annars hade de nog kollat på video, tar helt klart i huvudet även om det är en snabb rörelse av Elton som orsakar det.

Robin Ztorken L:

Och hade vi bänkat och gjort oss av med de spelare du föreslagit under säsongen så hade vi bara haft kvalitet kvar. Typ fyra-fem spelare. Lite tunn trupp, men ändå.

Robin Ztorken L: Så Löven kan inte gå upp för de förlorade båda hemma mot Vimmerby?

Helt djävla galet att de släpper en armbåge rakt I huvudet. En helt solklar femma!!

Borde nog ha varit en tvåa

modomille: Armbåge i huvudet och de låter spelet fortgå??? Är de sjuka i huvudet eller???

modomille: Jo men för ett lag med uttalade SHL AMBITIONER, är det katastrofdåligt och har varit sedan september 2025!
Max en handfull acceptabelt genomförda matcher.
Många tyckte Kalmarmatchen var bra för vi vann men sanningen var den att den liknade matchen vi åkte ut mot Leksand.
Kalmar var lika överlägset oss som vi var Leksand men lyckades förlora.
Som sagt vi är ett trasigt lag som måste in på verkstad

Bra av OP att han direkt smäller på två Vimmerby spelare efter den tacklingen på Elton

Supertrött: -99 var vi värda SM-guld. För jag har en keps med Modo SM-guld -99.

Då var klubben kaxig.

NuMo: -99 var bättre. Då ställde vi upp med styrspel på motståndarnas förlängda mållinje.

modomille:

Jag håller med.

Robin Ztorken L: Förvisso, men Löven har väl torskat båda matcherna hemma mot Vimmerby?

NuMo: Förstår vad han menar men nu gäller det att bara gilla läget. Det är som de är!

modomille: Robin Ztorken L: är gammal i gemet.

Han jämför allt med 1979.

Robin Ztorken L: På förhand absolut men med tanke på hur den här säsongen har gått så har förutsättningarna förändrats. Jag är nöjd så länge vi bara vinner mot dom här dynngängen. Det måste inte vara en kross.

Willow: har berglund förhandlat till sig en permanent plats i PP i sitt kontrakt eller varför byts han aldrig ut

Hampie: Så här har det ju varit hela säsongen. Ganska jobbigt.

Robin Ztorken L: håller med. Vi var bra i 10 minuter sedan började Vimmerby ta över. Ren tur att en misslyckad rensning ledde till friläge och mål.

NuMo:
Fan vad rolig du är, när räcker det?

Robin Ztorken L:

Ja, jag skäms. Röda vita gröna. Alltid lika sköra. Modo hockey såklart.

modomille: Men allvarligt, det är Vimmerby vi möter.
Ett lag med SHL ambitioner ska krossa Ett lag som detta och vi är nöjda med 2-2 efter två spelade perioder och siktar på att avgöra i tredje?
Va är det för djävla ambitioner, matchen skulle var avgjord nu!!!
Tredje skulle vi bara deffilera in i mål.
Vimmerby ska bara städas bort med tanke på mycket, inte minst lagen budget!
SKÄMS och SKÄRPNING!!

modomille:

Otroligt bra. Hoppas att det blir fler.

Men....för Andersson och Pettersson och Lundström och ja. måste bänkas och sätta på transeferbänken. Totto verkar sätta in dem bara för att han är en infiltratör i Loobs konspirationer.

Anderson med sin första poäng. Måste vara skönt!

« · 2979622 · »