M0D00000: De borde satsat på att ligga på 15-17 miljoner i spelarbudget för att på så vis kunna betala av skulden inom ~5 säsonger. Med ett par juniorer som kan ta klivet upp och lite flax är det fullt tillräckligt för att ta klivet upp.
4600 pers behöver Leksand ha ungefär på matcherna mot Visby/Roma, Vimmerby och co. om man utgår från att dom har utsålt mot Mora och runt 7000 mot AIK och MoDo. Vilket jag inte ens tror att dom kommer ha, då dom inte ens hade fullsatt i kvalet.
Dom ska således ha samma publiksnitt mot Visby och co. som Löven och MoDo hade i sin helhet (Grundserie inkl slutspel)
Senast Leksand var i HA hade dom typ 3500 mot Vita Hästen, Tingsryd och gänget.
BlackPearl: Jag tycker Hedberg känns given. Men visst, om Wallinder skulle ångra allt och vilja ta upp MoDo till finrummet så får han gärna skippa AHL nästa säsong..
Costanza: På tal om den truppen. Är Tom Hedberg otänkbar för återkomst hit? Han spelade typ halva matcherna i Troja förra säsongen och gjorde det bra i ett sånt rövgäng.
Randy Marsh: Jo, man budgeterar för nio hemmamatcher I slutspelet. Löven hade sju hemmamatcher nyss. Ska de lägga sig om de är på väg att vinna med 4-0 I matcher, så serien får fler matcher
Silly: Har för mig att SAIK har den billigaste truppen i hela SHL. Sjukt att det kan vara så att en klubb i norra norrland med en ganska risig arena/supporterkultur kan attrahera och utveckla spelare på det sättet som de gör. Respekt!
Willow: ..att Leksand får hålla på som de gör?! Snacka om ekonomisk doping. Risken för MoDo är ju att vi blir av med Widebro som blir sugen på VD-posten i Leksand för en riktig utmaning. Widebro hade ju löst Leksands problem på typ två år.
Baserat på information från juni 2025 rapporterade Örebro Hockeykoncernen ett ekonomiskt resultat för räkenskapsåret 2024/2025 som innebar en rekordomsättning på 154 miljoner kronor.
Här är de ekonomiska huvudpunkterna:Omsättning: 154 mkr (högre än föregående år och klubbrekord).Resultat: Koncernens resultat före skatt landade på minus 789 tkr.Eget kapital: 11,1 mkr.
Övrig ekonomisk information 2025:Örebro Hockey hade under inledningen av 2025 en av SHL:s dyraste spelartrupper, där Örebro Elithockey AB toppade listan över högsta snittlönerna bland företag i Örebro kommun.
Undrar vilken månadslön Josh D. fick med sitt kontrakt?
Det är säkerligen en låst artikel, men i korthet så har Leksand avsatt 12 miljonr för sign off, men borde satt utav 40 miljoner. Sedan har man en gravt eftersatt träningshall som man nu vill lämpa över på kommunen då den kostar så mycket pengar att driva (fast det gör den mest för att Leksand misskött underhållet). Man funderar på att använda borgen för den riktiga arenan som kommunen gjort för att lösa löner kommande säsong och rester från föregående säsonger.
Lite överdrivet från min sida kanske, men i praktiken är det ungefär så det ser ut i Luftslott IF. De som ska ha högst spelarbudget i HA och betalade mycket över vad vi var beredda att lägga på Kelleher.
Bad_Brett: Berna hade en förmåga att se loj ut, men när det gällde i slutspelet var han överlägsen offensivt, faktum var att han i stunder även var bästa defensiva back.
Dock var Näsén en bidragande orsak till hans offensiva uppsida men never the less en klassback på HA nivå.
Bad_Brett: Tar man Pepsi max får man ofta glaset fyllt till bredden, kan vara lite si och så med bubbeltätheten. Bubbeltätheten i beställd Pepsi Max skiljer en bra restaurang från en restaurang i toppklass i min värld!
dempa: Han är inte den utåtagerande typen. Tolkade det som nonchalans ala Jeppe i början men efter ett tag insåg jag att det helt enkelt är så han är som person. Det kommer inte naturligt för honom.
Hägglundsmaffian: Jag minns en Bernhardt som dominerade över hela isen i perioder. Vill minnas att han var riktigt bra även i boxplay. Det var väl främst första säsongen i HA som defensiven var horribel?
Modomas: jag håller med. Folk verkar minnas en förskönad bild av Bernhardt. Förstå mig rätt, jag gillar han och han var en stor anledning till att vi gick upp men samtidigt är han en back som stjälper om han inte producerar. Mkt pucktapp och kladd. Dumma passningar utan mottagare i egen zon etc.
Mkt av framgången bestod av att vi var ett bra lag. Gudlevskis spikade igen där bak och Bernhardt hade Näsén som levererade mackor. Stjärnorna stod rätt. När inte stjärnorna står rätt så blir han dock väldigt medioker. Vi ska försöka få hit honom men inte till vilket pris som helst.
Gavelo: Ensamhet beror väl oftast på socialt kontaktnät snarare än restaurangutbud. Ny säsong = nya hockeyfruar, situationen då behöver ju inte bli densamma i år och det är hon säkert medveten om. Om vi får Bernhardt hänger nog helt på ifall han vill gå ner till HA, pengarna tror jag löser sig på ett eller annat sätt.
Men är han verkligen "Bang for the buck"? Hur många gånger svors det inte över bristande defensiv och lojt uppträdande sist han var här? Det kanske finns "smartare" värvningar?
SpecterV2: BurgerBurger har väl kört smash ett bra tag i Övik. Öppnade uppe vid Nola och ligger nu på Nygatan. Gör reklam i arenan också.
Det jag kan förvånas över gällande Öviks restauranger är hur det kan finnas så många usla pizzerior. I princip samma menyer på alla och med lika usla råvaror.
Willow: övik har snarare en betydligt högre övre hylla gällande restauranger än de flesta städer i liknande storlek. Precis som du säger. Däremot är väl utbudet av nattklubb, shopping av dyra märkesvaror och allmänt mingel med skumpa tämligen skralt.
Vill man dra ladd med influencers på vipavdelningar och prova en massa bubbel mitt i veckan är väl Storgatan i övik inte rätta stället.
Fö håller jag nog med att det är nog bara typ Göteborg och Stockholm som har riktiga shoppingstråk.
Sverige kör numera med gallerior vid in och/eller utfarten. Skulle inte märka nån större skillnad om jag vaknade upp bakfull i kupolen, avion eller birsta. Fan samma butiker i samtliga.
Däremot är det i dom flesta fallen frun som bestämmer och dom är nog tillräckligt rika att den avgörande faktorn landar på vart frugan vill bo.