1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505703 inlägg · 4102 ämnen

Aik - Modo 2020-02-28

« · 2041000 · » Till forumet

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Costanza: yes , a few years ago, dock, haha
Kommentera

Costanza:
Ison & Fille, varje gång jag spelar ”länge leve vi” inför match blir det seger....
Kommentera

puffe: Helt rätt musik för oss MoDoiter just nu! Har du varit i USA?
Kommentera

puffe: Dylan i all ära men tacka vet jag Lemmy !
Kommentera

puffe: Sorry, trodde inte denna hade gått ut i etern, haha. Får försöka förnya mej lite då, haha
Kommentera

Costanza: så provar jag denna igen, vet inte om den ger oss fler poäng. Men god musik skapar nog bättre förutsättningar för att vi ska lyfta oss alla(spelare, supporters mm).
Kommentera

puffe: Sköna kultlåtar, puffe! Blir på bra humör. Gillar Dylan, spelar honom alldeles för sällan.
Kommentera

puffe: Försvann min fina dylan-låt?. Men här kommer en till som tillägnas MoDo.

www.youtube.com/watch?v=Bw7RTUEZMyg

vi är ju alltid lite missförstådda, resten av Sverige förstår inte vår storhet
Kommentera

Costanza: Skål ❤
Kommentera

puffe: Underbart med en Musikintresserad MoDoit, I love You Icing-Ove, haha
Detta är musikens svar på att Wernblom, Foppa, Näslund o Andreas Salomonsson skrider in för ett byte. Hockey-porr, haha. Nu går vi upp va, så vi slipper vänta på en töntig direktpalts...
Kommentera

Costanza: 🙏🏼🙏🏼
Kommentera

Rytter: Gör mig så jäkla glad att Bartosak verkar trivas och är engagerad i klubben. Var så orolig att han skulle säga "screw it" efter incidenten och i princip ta sommarlov.
Kommentera

Eller: Häggström tappade skenan när han täckte ett skott.
Kommentera

Från Hörnefors: Tycker att båda de lagen hade en del spelare som spelade fult utan att utvisas.
Kommentera

Bad_Brett: Christopher Fish Vita hästen fick matchstraff för boarding på Erik Santesson i Kristianstad.
Kommentera

Bad_Brett: Jag tyckte det såg ut som det för skottet tog på skridskon och spelaren hade svårt att få något skär på en skridsko när han skulle upp på benen igen.
Kommentera

puffe: MoDo är världens bästa klubb. Vet inte om det är så viktigt att Tratten & Finkel ligger och gasar med sin EPA bakom oss på SHL-vägen. Nubben Norberg och Snuttis har djupa Modokomplex som nog bara gett dem roller som misslyckade halvfigurer i hockeyvärlden.
Kommentera

Eller: Ah, var det det som hände? Förklarar saken.
Kommentera

Heyerdal: Ja, fast dom kan ju komma att mötas snart igen(om Timrå vinner) så tror inte Löven ger bort en match gratis.Nu ska reviren markeras
Kommentera

Bad_Brett: Var det då skenan lossnade från skridskon?
Kommentera

Tarasov: Vem var det som fick ett skott på sig och haltade av? Trodde det var Häggström men kan varit Forsberg...
Kommentera

hockey_21:
Ingen istid.
Kommentera

Nucky:

Jo precis, så det är viktigt att gå in i slutspel med bra form och inte söka efter formen. Därför är det viktigt för löven att ta det på allvar om dom ska vara den stora favoriten till SHL spel som dom målats upp som.

Blir spännande hela vägen in i slutet.
Kommentera

Rytter: helt klart har Tik ett övertag i denna match mot löven, är naturligtvis mer taggade än löven dessutom hemma och många på läktaren, tror inte spelarna i löven kommer att ge allt för att vinna de vill helt enkelt spela av resterande matcher utan skador och avstängningar
Kommentera

Rytter: Kom bara ihåg hur stora problem vi hade det året vi mötte Färjestad i kvarten med Ullmark i mål(spelade sista matchen)
Laget var klar för kvart sedan länge och slutade spela sista omgångarna, var inte förrän sista matchen man började komma upp i varv igen, men var tyvärr för sent.
Samuelsson pratade en del om det efteråt, hur han försökte förbereda och väcka laget i tid men förgäves
Kommentera

Klev Johan F av? Känns inte som jag såg honom i sista, kan dock ha fel.
Kommentera

Tarasov: Ja, är vi seriösa utmanare om en SHL-plats(Som hela föreningen säger)
bör vi avfärda Tingsryd hemma, annars är det nog GodNatt. Med all respekt för motståndaren förstås. Vi bör nog skärpa till oss och bli stabila omgående
Kommentera

Rytter: såg iaf ut som löven körde med ordinarie lag ikväll, Pettersson stod så kanske Canata står nästa match
Kommentera

Bad_Brett:

Nej det tror jag inte heller. Så lite det jag menar att dom borde vara motiverade att göra allt för att vinna.

Förlorar dom kan dom släppa upp ett formtoppat lag i final som dessutom har mentalt övertag genom vinst i senaste matchen mot dem. Så att dom skulle vila spelare och inte ta matchen på allvar bara för att dom är klara kan stå dom dyrt.

Som jag skrev, tar timrå matchen mot löven tror jag dom tar andraplatsen samt finalen mot löven av bara farten.
Kommentera

Rytter: Det finns en annan faktor i det hela. Med tanke på sanslösa form hyndorna är i (kombinerat med vår knackiga form) är det inte alls säkert att de föredrar hyndorna i dagsläget.
Kommentera

Dundee:
Ja det vlir helt klar tuffare mot Tingsryd de har bättre form än AIK, 3 segrar på de 8 senaste. Men det är egentligen irrelevant tycker jag personligen, ingen anledningen att vara rädd men man skall alltid respektera motståndarens skicklighet. Tror dock vi kommer få lite medstuds snart det har vi förtjänat
Kommentera

Nucky:

Han la även ut en story på instagram där han filmade vår publik och skrev #awaygame och hade filmat hela kurvan med modoiter.

Hoppas han trivs i klubben och staden och känner att det var värt att dra från Tjeckien för att få ordning på livet. Skulle så gärna se både honom och Iikka fortsätta i vår klubb, två profiler som sticker ut på isen. Det är det man vill se och det som lockar publik.
Kommentera

Nucky: bild från hovet med texten Whath amsupport , Bartosak var imponerad
Kommentera

Rytter: Exakt! Torskar Löven nu på slutet kan det vara svårt att slå om.
Tror dom åker ner på ångvält och manglar Sundsvall.

Men viktigast är att vi gör vårt jobb och tar 6 pinnar. Många måste komma upp ett snäpp nu. Oroväckande att en som Forsberg bänkas
Kommentera

Gäsp: Om det inte sagts förut, så finns nu Bartosak på twitter där han är väldigt imponerad över stödet vi har på bortaplan bl.a.
Kul att se!
Kommentera

Tarasov: TIK har 9 raka.
Det vet ju alla att till slut kommer förlusten. :-)

Det är ju egentligen skit samma vad Timrå gör. Modo måste vinna dom två som är kvar.
Kommentera

Tarasov: Ja det var en riktigt svår match idag. Och grabbarna gjorde det verkligen bra som lyckades vinna denna. Men kommer bli ännu hårdare dom 2 sista matcherna. Så kommer krävas vi steppar upp mer om vi ska vara med.
Kommentera

Dundee:
Vi klarade av formstarka AIK så vi är på uppgång😉
Kommentera

Snipan: Så skönt att vi slipper den vidriga serien då
Kommentera

Gusse: såg det nyss då jag kollade schemat, blir det målskillnad så fördel Tik ifall Ais vinner, vinner Kik så är de väl inte klara om jag minns rätt
Kommentera

Dagis: Jo, vi har varit ganska torftiga ett tag, men vinner vi bara de 12/14 kommande matcherna är vi hemma igen
Kommentera

Hanses stabil ikväll! PP fortsatt bra! Alla kämpar och sliter! MoDoiterna på hovet! Iikka!!! Det ser ljust ut inför det som komma skall! Men det finns fortfarande mycket att jobba på! Skål
Kommentera

Härligt med en seger, måste lyfta på hatten åt Hanses som kliver in och gör en riktigt bra match och extra kul Kangasnemi äntligen får utdelning. Nu är det bara ladda om inför en tuff match på onsdag. Kommer krävas otroligt mycket för att vi ska vinna mot ett Tingsryd som har mycket att spela för att nå 8e platsen.
Kommentera

Amitiel: Såg matchen parallellt med Modos match. Tycker Mora var värda poäng - de hade verkligen oflyt. Mora kan bli en obehaglig överraskning i en slutspelserie.
Kommentera

AddMan:

Jo skotten var 44-18. Men är man mentalt inställd på final så kanske man inte är skärpt och desperat i de avgörande lägena, det kan vara skillnaden mellan en uddamålsförlust eller en 7-2 vinst.

Taggar dom inte till mot Timrå och börjar vinna så kan dom gå in i en final med lite sargat självförtroende och det kan bli jobbigt. Tror säkert Fagervall vill se laget gå fullt i sista två omgångarna annars kan det bli jobbigt för dem att gå in i en final och söka efter formen.

Iikka värd allt beröm idag, när inte medspelarna kan sätta hans genialiska pass på ser han till att stjäla puckar och göra det själv. Hoppas han är given i andrakedjan nu, tycker Olofsson och Rosdahl drogs med av honom idag, och vi måste ha en andrakedja som kan hota när vi går in i en final eller slutspelsserien.
Kommentera

Amitiel: Där satt du den
Kommentera

Woody:

En sak kan man vara säker på, Timrå betala inte Mora för att lägga sig, var ju till och med för snål att värva ett lag för ett seriöst försök hålla sig kvar i SHL, så ingen risk dom skulle lägga pengar på en muta.
Kommentera

3p jättebra. Men ställer mig ändå undrandes till modos prestation. Två ramträffar AIK. Hur hade matchen sett ut om de gått in? Det fanns ingen desperation i modo, kändes lojt. Har känns lojt länge. Hur kan det komma sig? Är det någon gång det borde vara fullt jävla krig så är det väl nu!?
Kommentera

puffe: Ja när han slapp From så lossnade det. Inte så oväntat!
Kommentera

Gusse: Oväntat att en spelare bars ut på bår mellan Kristianstad och Vita Hästen...
Kommentera

« · 2041000 · »