1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505706 inlägg · 4102 ämnen

Är det bara jag?

« · 94819 Till forumet

Är det bara jag?
Är det bara jag eller känns det som om många elitserielag har panik inför nästa säsong? Jag var in på hockeymagasinet.com och kollade på transfersidan (för 100 gången på en månad eller så) och när jag tittade igenom den noga så fick jag denna tanke.

Leksand har förstärkt men inte ser de skräckinjagande ut. Hans Lodin känns som Lars Jansson förrförra säsongen, bara en sådär 10 gånger sämre.

Brynäs har ersatt Olsson och Bisset med två unga finnar. Men sen då? Brynäs har en klang av gammalt över sig och inte tror jag att bortplockandet av de två bättre gamlingarna kommer att göra Brynäs till ett topplag igen.

Djurgården har fått en mycket bra målvakt men annars ser det väl tveksamt ut. Lundström från AIK är väl dagens grav varenda dag. Fredrik Lindquist har inte gjort någon glad de senaste åren och frågan är väl om han kommer att göra det i DIF. Rudslätt är en bra värvning men de övriga värvningarna känns mycket osäkra.

Färjestad har kvar nästan hela laget från ifjol och verkar bli starkare. Bäva månde alla andra lag.

HV 71 tappar men ersätter. Förmodligen ungefär lika bra som ifjol. Dock hänger mycket på Liv. Faller han igenom får de problem.

SSK blir bättre, men inte mycket. Kan man kämpa lika bra som ifjol så är det okej. Faller de igenom kommer det att gå som för Timrå.

Linköping har spenderat sin budget för nästa århundrade redan i år. Klart bättre men frågan är om de kan bli ett lag. Lyckas de inte ta sig till slutspel så lär ekonomin bli riktigt lidande. Är detta Malmö II?

Luleå känns rent namnkunnigt sämre än ifjol. Men det är inte på papperet det avgörs. Kan norrbottningarna spela homogent och som ett lag så kan de mycket väl överträffa sin förra säsong.

Malmö föryngrar och det gör de rätt i. Tror säkert de kan bli ett medellag i år. Men inte mer. Ett lag att bygga på. Pengarna har väl sinat och man får börja förlita sig på en del egna produkter. Kan mycket väl göra Malmö gott.

Timrå. Usch, usch, usch. Kommer de att ha en chans alls? Jag tror inte det. Saknaden efter Zäta blir för stor och även om de andra höjer sig i hans frånvaro så är truppen för tunn. Nytt kvalspel.

Frölunda går nog jämnt upp jämfört med förra året. Deras duktiga ungdomar kan mycket väl var nyckeln till Frölundas kommande säsong. Får de ett bakslag efter den fina djolårssäsongen blir Frölunda sämre, växer de ännu mer i sitt spel kommer VF att bli bättre. Roligt med en klubb som satsar ungt.

Till slut mitt eget MODO.
Backsidan ser redan bättre ut och det gäller även om Hedin sticker. Offensivt ser jag gärna Karlin eller något annat nyförvärv. Lite sämre än ifjol, framförallt om Weinis åker till Islanders.
Sedan behövs det en målvakt av klass. Även om Kung Cannabis blir bättre så behöver han en stark målvakt som kan konkurrera om förstaspaden.
Kommentera

« · 94819