Det ska självklart stå 03/04 i rubriken men det fattar ni säkert. Om man spinner vidare på denna tråd så kan man konstatera att en viss spelare blir kontraktlös efter denna säsong.....
Angående Staal så är det lite konstigt att bara SVT gått ut med det ännu. Och även om jag tycker att Staal i sina friska stunder är en enorm tillgång för MODO så känns det ändå som att det finns en stor risk för att han kan bli nästa hockeyinvalid, han går ju sönder på löpande band nuförtiden. Flipp eller Flopp Malmö, om ryktet nu stämmer.
Försök inte komma här och komma här...detta blir det svettigaste lag sverige skådat, sådeså! Plus att Foppa kommer hem i år eller nästa år, bara att lägga ner verksamheten för resten av hockeysverige. :-)
Mmm, har alltid velat ha en Ivan i båset, men hade vi inte kommit överrens om att Pirro gör ett ganska hyfsat jobb och åtminstone borde vara aktuell för ett övervägande?
Magnus: Ganska väntat att MODO kommer att tappa minst en av sina två målvakter inför nästa säsong eftersom jag då tror att Zakke är redo att få chansen.
Nu syftade jag på en annan -slav. Iofs så kanske Pirro flyttar hem nu när Micke P inte längre behöver hyra hans hus, och då vore inte en Ivan helt fel!
I samma artikel som Jens Karlsson säger Alavaara följande.
Om detta stämmer att Alavaara är klar för Frölunda nästa säsong så kan man väl räkna att han kommer till 2004/05 senast iallafall?
Är det då det stora återtåget börjar på allvar?
"Backen Jan-Axel Alavaara är överens med Frölunda om ytterligare ett år. - Trivs kanon, kunde skrivit på för tio år... Så varför bara ett? - Det finns många olika orsaker till det."
Nu ska man väl ta i åtanke att signaturen som skrivit det där väl först och främst är känd för att ha kokat soppa på historien om att Pirro skulle ha sågat Svarten offentligt på ett årsmöte, och sedan byggt upp hela sin världsbild runt det.
Jag tror då iaf fortfarande på att vuxna människor kan sätta sig ner och prata med varandra, om de inte redan har gjort det.
Ingen med förnuftet i behåll kan väl egentligen ta något som sägs på det så kallade forumet på modohockey.se på allvar? Det är ju trots allt inget mer än ett vanligt simpelt klotterplank.
scim: Å fan, så du menar att uppgifterna från den där Nr 22 inte går att lita på. Väldigt chockerande, måste nästan sätta mig ned och samla mig innan jag fortsätter...
Kan det kanske vara så att han är en man som inte tycker om att tas för given t.o.m? Ajabaja Percy! På detta tema rekommenderar jag dessutom artikeln om Tore Ökvist i senaste numret av HOCKEY, en riktigt bra tidning nuförtiden.
Tobbe Enström fick 5 + i ab av HA. Härligt av honom att göra sitt första elitseriemål :)
Angående Jens Karlsson skulle jag gärna se i MODO nästa år. Snacka om checking line med Wennerberg, Janne Öberg och Jens Karlsson... Oj oj oj...
Hmm. Kan bli riktigt riktigt roligt nästa säsong; Om vi kan få behålla Lehtinen, få hem några NHL-spelare + Micke P och Wahlberg = ostoppbara nästa säsong :)
knaskamilla: Hmm...så du menar att Alavaaras "sommarstuga" utgörs av en blå parkbänk. Där ser man, livet som hockeyspelare är tydligen inte en dans på rosor...
Hemlis: det fanns ett kök. I köket fanns det köksskåp. Under diskbänken fanns ett sådant. I det fanns en skräpkorg/papperskorg/whatever. I denna korg/hink/whatever hamnade den tomma MERförpackningen.
Nu är det i alla fall godnatt. Vid åtta ska jag befinna mig på Geneskolan. Huwa.
Det ryktas om Alavaara, Micke P, Svarvadet, Påhlsson, Bäckman och Salomonsson. Någon annan gammal MODOit som ryktas vara på väg tillbaka?