MartinSedin: Jag vet inte alls. Det jag vet är att han var väldigt stor när jag såg honom på Domus i Ludvika där han och ett par andra Leksingar hade nåt jippo. Men det var många år sen.
Konstaterade just att resultaten i övrigt inte gick MoDos väg i afton. Mesigt av Timrå att inte kunna vinna mot Leksand, och LHC kunde väl ha fått en liten tröstvinst?
Frisco: På tal om Kjell så är han väl tränare i någon farmarligalag och jag läste en intervju med han där han sa att han siktade på att bli första svenske tränare i NHL.
Wewillwintoday: I och för sig så har jag bara sett Hedlund som center i en match. Hedlund spelade bra i den matchen och det är inte alls omöjligt att centerplatsen blir hans i framtiden(är Hedlund våran nästa Janne Öberg).
Det är två matcher kvar denna vecka som jag ska se jag hoppas på se mera av Hedlund som center.
Björn VII: Herlev ville så absolut være sjovere at se som mestre end Rødovre eller Rungsted... :) Kvartfinalen?....nej du, så snart Hlinka og Staal er klar igen så bliver MODO svære at stoppe tror jeg...De betyder meget for holdet i mine øjne... helt sikkert SM-Guld :)
Wewillwintoday: Jag trodde aldrig att jag skulle få säga detta men Fredrik Warg har varit MODOs bästa forward i de två senaste hemmamatcherna och han verkar trivs i sin centerposition.
Däremot anser jag att Wargs utvisning i slutminuterna senast mot Luleå inte var speciell smart och höll så när på oss att kosta matchen.
Det går väl ändå att leva med om mini-klubben Herlev skulle gå och stjäla mästerskapet framför Köpenhamnskonkurrenterna va? Staalmannen måste ju få något kul att åka hem och titta på när MODO åkt ur i kvartsfinal...:-)
poffa: Med tanke på Daniel Sondells säsong för J20 så kanske även han kan vara ett namn för alaget inför nästa säsong. 21 poäng från sin backplats så här långt och därmed har han raderat Johan Agus poängrekord. Agu satte förresten rekordet som första års B junior.
MartinSedin: Nja, försök vara lite ödmjuk nu. Om jag inte misstar mig så sa du något tyket om Warg för ett halvår sen, om att han aldrig skulle bli en etablerad elitseriespelare. Jag skulle vilja hävda att du hade fel, och det verkar som om han börjar visa det också...
Nu får du väl ändå ta och låta bli pillren ett tag. Wilde, backklippa? Ja om du bara tittar till rörligheten kanske men tittar du på helheten så måste han vara elitseriens sämsta back.
Hmm, du får faktiskt skicka ett mejl till Marcus eller annan företrädare för Svenska Hockeyligan (f.d. Serieföreningen Elitishockey). Det var ett prov på visdom ur deras numera nedlagda tidning "Elit", köpt i Leksands isstadion för 14 år sedan. :-)
MartinSedin: Jeg kunne læse at man vist nok skulle have telia-internet, og det har jeg ikke. (ved ikke om man kan få det i DK endnu) Jeg vil heller ikke have det, bare for at kunne høre hockeylive gratis i en måned...
Ganska konstant press av Brynäs under första perioden, med dels några avancerade räddningar av Hirsch, dels några pinsamma retursläpp.
Allt lägre intensitet i Brynäs attacker ju längre andra perioden led och nu låter det som om de faktiskt...slutat spela helt, hallen låter väldigt tom nu också...vilket väl borde stärka den tesen.
De flesta av MODOs mål på kontringar/"snabba spelvändningar". 5-1 till MODO nu...och på stämningen man kan tro att man är på fotboll i Norrköping en kall och blåsig oktoberdag (innan Peking Fanz).
Björn VII: Vi gjorde mål i powerplay i starten av en period. Det tillhör ju det svåraste som finns. Nu inträder vi en ännu svårare fas; att leda med tre mål.
westerlind: Glömde att du har modoismen i blodet. Nä, man ska inte sparka dem man ligger på. Besök gärna gästboken senare i kväll om du behöver tröst och uppmuntran.
Det gör du visst det, försök inte. Själv har jag den stora glädjen att får rapportera till min vilseledde far på Kanarieöarna. Han är lika finkänslig och ödmjuk i sina svar som hela er gb tillsammans.
Wewillwintoday: Almtorp är en av fem juniorer som är namngivna av MODO och kan byta klubb mellan MODO/ÖSK/MODOJ20 precis som de vill under hela säsongen(även efter 31/1).
Övriga spelare är Johan Agu(Snälla gör en trade med Wilde), John Lind,Mikael Zajkowski samt Kristofer Persson.
Westerlind: Kan du påminna mig om hur många mål jag trodde att Modo högst kunde vinna med ikväll. Jag kommer banne mig inte ihåg. Har för mig att jag trodde att det skulle bli "snålt".