1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505693 inlägg · 4102 ämnen

Björklöven-MoDo 191207

« · 2011762 Till forumet

Björklöven-MoDo 191207
Ursäkta wolper, kunde inte hålla mig
Löven får väl ses som favoriter
Hoppas på en tight match där modo håller sig strikt till spelplan, vad tror ni?
Låst ämne

Sv: Björklöven-MoDo 191207
Ben Perrault: tror Modo kommer dala i tabellen ganska omg nu, laget ser tröttkört ut, hoppas jag har fel men löven sen Mora som fått in ett par transatlanter o sen Ssk
Låst ämne

Ben Perrault: Jag tror vi vinner.
Låst ämne

Ben Perrault:
Jag skulle nog inte peka ut något lag som favoriter, sen har inte Modos form varit den bästa på sistone. Men för egen del tycker jag det är naturligt att ett lags form går lite upp och lite ner. Tror det blir en jämn tillställning som vanligt.
Låst ämne

Ben Perrault: haha lugnt de. Vem som helst kan väll starta matchtråd behöver inte vara jag^^ så kör på ni. Känner likadant. Speciellt den form som modo är i nu så tror jag verkligen att björklöven vinner. Men!! Modo har ju inte förlorat mer än två irad (än) och hoppas de kan hålla det facitet om de skall vara ett topplag. Sedan får ju tvillingarna wahlgren gärna chocka pch göra en jäkla match. Skulle va coolt och se modo vända på trenden mot björklöven. Chocka oh ta topplaget och vända en dålig trend! Kan inte mer än bli glatt överraskad denna match nu känner jag. Förvntar mig verkligen ingey i denna match nu. Goooo modo!!

Edit. Jellvert gör det jäkla bra i skymundan som får guida junisar!!
Låst ämne

Tarasov: Tror det blir en jämn tillställning. Löven-Modo matcherna senaste åren har visat gång på gång att aktuell form/tabelläge etc inte spelar någon roll. Matcherna lever lite i sin egna värld dvs.

Hoppas på bra stämning och att supportrarna håller sig borta från dumheter, likt i Övik senast.
Låst ämne

goleafs: Löven är verkligen bra i år. Nu fick jag loss en biljett i sista minuten. Jättekul att besöka A3. Många idioter på liten yta.
Låst ämne

Costanza: Som Jonatan Lindquist sa i NHL-timmen. Det bästa med Umeå är att det ligger nära Ö-vik.
Låst ämne

Costanza: Och sån akustik i hallen, underbart.
Låst ämne

Costanza: Kanske en passande låttitel då😎
Låst ämne

goleafs:
Ja en stor anledning att jag föll över helt på hockeyn var den relativt familjära stämningen på arenorna supportrar emellan jämf med fotbollen. Tyvärr verkar det vara slut på det nu.
Låst ämne

Tarasov:
Nejdu ivandrago, enda vägen det familjära på arenorna ska ta slut är för att vi (du & jag & alla andra) låter det dö ut. Genom att låta denna lilla klick rötägg få spela fritt. Att ge upp är för enkelt. Men det här vet du & jag tänker att du bara vill väcka folk..

Rent logiskt måste ju sporten stå över laget, väl?
Alternativet blir ju typ såhär: "Modo hockey är enda laget som finns"
- Såå, då kan Modo spela mot??
Edit. Byt ordet Modo mot valfritt lag.

Mina vänner (oavsett lag) visst är vi bättre än så?
Låst ämne

RedNek:
Jag tror det är väldigt svårt att stoppa människor som vill bråka från att göra det.

I övrigt står sporten över laget, för min del är laget ett sätt att kanalisera mitt intresse för sporten. Med det sagt så har ändå rätt svårt att följa SHL/NHL något närmare med skyller på utrymmesskäl.... när jag går i pension så....
Låst ämne

RedNek:
Nej tänker inte ge upp, skall fortsätta gå när jag får tillfälle.
Låst ämne

S-vikaren: kul med en till från Sandviken som gillar både Modo och NHL-timmen :)
Låst ämne

dempa: pigg start från modo
Låst ämne

Ben Perrault: Hörs bra faktiskt. Lyssnar på webradion. Men nu får vi en utvisning emot oss. Vi har ju varit bedrövliga i numerära underlägen på slutet.
Låst ämne

Ben Perrault: Synd att linjedomarna är värdelösa. Två klara icingar där vi varit först har de slagit av. Den andra riktigt farligt då vi redan fått en skada pga korkade beslut av linjedomarna.
Låst ämne

NuMo: inget duttande i egen zon än så länge
Låst ämne

J F K:

Så jävla uselt, blåser man inte icing där får man ta 2 min för crossen i ryggen. Farligt och fegt.
Låst ämne

J F K: Vi får hoppas att de dumma domarna spelar upp sig så vi slipper skyla på det. ;)
Låst ämne

NuMo: mer så att vi slipper skador.
Låst ämne

J F K: Fan. Vi har ju varit mycket bättre än dem. Flytmål eller tavla?

Norlinder går på helt fel spelare.
Låst ämne

Rytter: den crosscheckingen med klubban å men bara de håller samma nivå och inga skador tack. Hittils spela de ju riktigt bra

Där kom skitmålet när vi har typ spelet så jäkla bra. Tabbe.....vrat flyt
Låst ämne

J F K: Jag väljer att försöka se positiva saker. Som t.ex. att webradiokommentatorerna är suveräna. Man fattar ju vad de säger och vad som händer t.ex.

FAN!!! Nu blev man negativ direkt.
Låst ämne

J F K: ffaaaan, jävla slumpartat, hanses får ta på sig den
Låst ämne

NuMo:

Retfullt
Låst ämne

Ben Perrault:

Tråkigt när vi börjat så bra.
Låst ämne

NuMo: Hanses är inte bra förstår verkligen inte varför man ställer han i mål istället för Lundin. Kan vara dags att plocka hem dackell eller eventuellt värva ny målvakt
Låst ämne

Djuunaz: viktigt pp nu
Låst ämne

Djuunaz: Nu verkar det som att vi fick marginalerna med oss i domarbedömningen i alla fall. Upp till bevis i PP.
Låst ämne

Ben Perrault: dåligt tillbakajobb av 32, stannar upp lite i hemåkningen.
Låst ämne

Ben Perrault: Så ja. Kalle Jellvert.

Verkade snyggt.
Låst ämne

Rytter: jellvert 💕
Låst ämne

Eller: JAAAA
Låst ämne

NuMo:
Dragofavoriten....
Låst ämne

NuMo: Weigel ramlar helt själv och Tambellini blev trippad. Jag tycker det inte var något snack.
Låst ämne

Ben Perrault: Så jävla gött!!!
Låst ämne

wolper: björklöven kör lite på gränsen taklingar. Inga skador tack. Känns som vi måste ha kontroll på våra känslor så det inte blir något ge igen. Men spännande match
Låst ämne

wolper: Crandall hade kunnat åka för filmning där.
Låst ämne

wolper:

En bra period av oss, nöjd med 1-1
Låst ämne

wolper: Löven är ett fult och grisigt lag. Hoppas att vi tar ner dom på jorden och visar hur man spelar hockey på riktigt.
Låst ämne

J F K:

Riktigt skönt att vi kan visa att vi kan spela riktigt bra hockey. Rejält och bra arbetsmoral.
Låst ämne

jonsson: Sett till spelet så borde du vara missnöjd med 1-1, Modo helt klart bättre i första
Låst ämne

modomille: Ja, men Fagervall är ju en riktig skrikhals i båset. Han är liksom Sveriges svar på Babcock. Skriker och gapar som den mest galne supportern. Inte konstigt att Lövenspelaren gnäller på domaren når denne gjorde helt rätt (syns tydligt på reprisen att Weigel inte ens vara nära att bli trippad).
Låst ämne

Rytter: detta kan sluta hur som helst. Om hanses fortsätter såhär(förutom målet)ser det bra ut
Låst ämne

jå1: Innan löven gör 1-0 har dom verkligen ingenting.
Vi är lite trubbiga.
Men Tambo ser taggad ut. Bara han får lite mer medstuds sitter någon för honom snart.
Låst ämne

Monno: Mjo, Löven hade inte mycket förrns Hanses tappade in pucken. Rolig match att titta på som neutral :)
Låst ämne

jå1:

Så är det, men jag har lite dom senaste matcherna fortfarande i tanken.
Låst ämne

Ben Perrault:

Jo det viktiga är att vi ser upp med lövens vändningar i andra när det är långt till båset.

En bra period, när dessa lag spelar på topp så finns det inga bättre i serien.
Låst ämne

Monno: grym första period!
Låst ämne

« · 2011762