zigge: Jag tog upp det för att jag tycker att Öhnerud var klart värst av forwards. Annars har man vant sig att se Hägg spela svårare än han borde och även att Lööv har lite tendenser till att överarbeta situationerna.
Igår var dock Öhnerud i särklass och därför lackade jag ur...:)
J F K: Ne OK, det håller jag med på - men VEM har inte drällt o gjort fel i Modo hittills? Men ändå, på det stora hela rätt OK BoxPlay! ( o det verkar vi få träna mkt på, med domarna av idag!) Öberg täckte nåt hårt skott, o KFopp brukar ju offra sig (orkar inte kolla stats på BP,nån som har koll?)
KUL att de från andra sidan pölen lyfte igår! MÅ det hålla i sig, kan det bli kul framgent!
Vad e status på Possler? Blev det hjärnskakn mot Warulfven?
Redigerad kommentar
zigge: Det var väl jag som initierade kritiken på Öhnerud igår. Jag såg honom vid flera tillfällen drälla med pucken och spela riktigt komplicerat i trängda lägen. Jag ser också honom missa markeringar, tjurrusa i fel lägen och liknande.
Det var redan innan incidenten som Mr Brett dokumenterade för då höll jag på att bli galen.
Öhnerud jobbar riktigt bra, har bra fart på rören och är inte fullständigt ofarlig framåt även om han inte producerat hittills. Jag skiter dock i om han inte gör ett enda poäng i vinter bara man kan slipa bort de tokigaste besluten som sätter oss i kniviga situationer. Jag vill inte se honom dribbla eller försöka sig på ett jättesvårt pass i utsatta lägen. Det är INTE hans roll.
Berka: Nä överlag är det imponerande nivå på Brynäsare. Se bara kommentarerna på AB t.ex. Finns det några supportrar som sågar sitt lag mer?
Och här på HS så verkar det inte spela någon roll att Gurra lugnat ner sig (nåja) han har ett helt koppel av efterträdare. =)
zigge: Att brunäsorna håller extra låg nivå när det går emot är ju ingent nytt, men ibland känns nivån faktiskt oslagbart låg?!
McFire:har Öne blivit hackkyckling nu? OK ingen stjärna, men han fick ju beröm i Hockeykväll, för sin uppåkning o avväpning. O i BP kan han ju ibland kämpa o slita nåt enormt, är väl ojämnheten jag ser som största problemet, men viss potential har han väl ändå? Ser allt bättre ut, med RitOla o Lehti i form också, har vi väl ändå en rätt sjysst trupp?
Brynäsorna e roliga, nån kommenterade om "raketforskare" i vårt MoDo-forum, vad ska man kalla deras "avgå alla, sparka alla, Rahms fel, kris " efter varje förlust? Givande, jojo.Roande, ja, ett kort tag.
Vart går Nicky D? Vad tror ni? Tyvärr har vi väl inga muskler, skulle vart roligt se han ihop me PÅge igen , men nu får vi kolla NHL/AHL-line istället.
Sawchuk: Efter 12:12 i 1:a har MoDo ett pp, några halvchanser. Ja vad är det eg me Domarna, hittar Diving gång på gång?
Håller med, hur f:n kan tränarn i BrAnus snacka om "skitmål", efter de snestudsar BIF får in? Snacka om enögd...
Men TAck Rahm, för segern! Den satt fiiiint!!! :-) Tror jag ska fira med en BruichLaddich! SKÅL!
Lite kul att läsa den här analysen. Man får hoppas att Hensick har förmågan at se verkligheten och överföra det till den egna.
Såg du matcher från den här ligan innan du kom hit?
– Nej, jag tittade lite på You Tube när jag hade skrivit på och såg Modoklipp. Men det är en annan sak att se hela matcher. De fyra senaste har jag sett från pressläktaren på grund av skadan och det var en ögonöppnare måste jag säga. Man ser ytorna på ett annat sätt och jag vet inte om det har hjälpt mig nu.
– Alla är bra skridskoåkare här. Jag blev chockad här hur alla åker så fort. I AHL är det inte så. De två toppkedjorna är bra skridskoåkare sedan trappar det av, säger Hensick.
Bad_Brett:
Ja, i den typen av bilder så skulle inte ens Foppa klara sig helskinnad.
Men. Vi har det spelmaterial vi har Vad kan vi göra med det om vi betänker på de möjligheter som finns.
Vi Kanske lyckas bärga Salmela. Bra.
Vi har haft en lottovinst med Cumiskey. Jaha. Där kan du innan säsongen är över rita liknande bilder bra många gånger fler än vad Önerud lyckas åstadkomma.
I övrigt kan vi bara göra oss av med problem, inte skaffa oss några problemlösare. Att gära oss av med problemen då skulle innebära att vi inte hade så många spelare kvar.
NuMo:
För mig får han gärna gå mållös hela säsongen om han gör ett gediget defensivt jobb, men det gör han inte. Inte ens Spina dräller så mycket med pucken som Önerud gör.
En bild säger mer än tusen ord, så jag ritade lite på detta:
En sak är om Cumiskey försöker sig på den här typen av nummer när Modo ligger under med 3-0. Men att en iskall spelare, med bristande teknik och spelsinne, uppträder på detta sätt i spel 4-mot-4 vid en uddamålsledning med tre minuter kvar, är för mig helt oacceptabelt. Det går inte att snacka bort, det är idiotiskt på så många plan.
Redigerad kommentar
Sawchuk: Ok såg inte matchen själv så jag kan inte yttra mig =)
Jag gillar öhnerud, man måste ta i beaktande att han ofta spelar med öberg och kfop, kanske inte så enkelt att försöka vara kreativ då?!
Kan man se highlites från matchen på nätet?
Berka:
Håller med några föregående skribenter angående Öhnerud. Få uppsidor men många svaga sidor. Överarbetar med puck och svag i markeringsspelet.
Spina tycker jag kommer mer och mer, lite fladdrig och bristande puckbehandling vilket också kan vara orsaken till att man ifrågasätter spelförståelsen. Sätt han på en enorm dos klubbteknikövningar off-ice.
Starkt att vända och vinna trots att domarna än en gång gjorde sitt bästa för att Brynäs skulle få kvittera. Att ta 2+10 på Salmela efter att han nästan fått armen avslagen var AllanBrallan på hög nivå av domarna.
Noll powerplay för Modo( visst var det så? ) på en hel match med årets domarnivå är ju också AllanBrallan.
Fan. HV och Färjestad i botten efter 13 omgångar. Jag kan inte låta bli att dra på smilbanden, trots att det lika gärna kunde ha varit vi.
Har ju en värmlänning som arbetskamrat och det är bara att konstatera att han är stor på sig och tar hockeylivet för givet. Fortfarande tror jag inte att han riktigt fattar vad som är på väg att hända.
J F K: Rahm sprider en osäkerhet i hela laget. Dessutom dabbar han sig alltid på något vis...sidledsförflyttningen vid ert vinstmål måste ju även du lagt märke till hur jävla långsam den var.
Vi gjorde en sämre match än er, det kan vi nog vara överens om...
J F K:
Kolla in vändningen Kyle gör när han vänder bort brynäsaren innan han passar över till Lööv. Alltså vid vårt första mål. Jag får fan stånd av den.
Bad_Brett:
Nu är du hård. Önerud har övertygadt i många matcher enligt mig, men vi saknar målen.
Vi hade en dansk som jag gärna hade haft i laget fortfarande. Madsen är välkomen tillbägs enligt mig.
Hensick. Fan vad roligt, trots att det är turligt.
Jag gillar Spina. Han har ett sämre spelsinne i alla fall så tillvida att det kan bli fel när han är stressad. Men potentialen är oomtvistad. Han kan växa fortfarande med rätt lärande. Forsberg rättar till honom. Så krångligt är det inte.
ULTIMAVICI:
Ha ha ha brynäs tränare är slut i huvudet. Tycker att vi gör skitmål, hur såg de två som dom gjorde ut?
ULTIMAVICI:
Nu har jag tröttnat på Önerud. Bänka killen, han åstadkommer ingenting och agerar otroligt nonchalant.
ULTIMAVICI:
Brynäs är farligast när dom kastar ner flipper puckar från blå.
spud: Salle hade spelsinne och han var verkligen inte en som spred bra stämning hela tiden. Han har en rätt skön, sarkastisk humor, men någon glädjespridare är han verkligen inte. Dessutom fick han ju "gamnacke" direkt han missade en bra målchans. Han kunde vara lysande i fem minuter och sedan bränna ett friläga och deppa resten av matchen...
Nej, det är VERKLIGEN inga som helst likheter med en ung Salle förutom möjligen då det där med att bränna bra lägen...