McFire: Jag vet att han spelat matcher, men inte på vilken nivå. Definitivt inte någon proffsliga som AHL/NHL, men matcher har han spelat.
En träningsmatch är också en match för övrigt.
Sawchuk: Det ligger nog inte jättelångt ifrån sanningen tror jag.
Det verkar vara Foppa mycket mer än Svarten som varit drivande, så vi hoppas att Svartvadet får ihop en "riktig" värvning av en spelare som är tänkt att spelmässigt lyfta laget. Det kan jag aldrig någonsin tänka mig att Brashear var tänkt att göra. Han ska se till att motståndarna inte får skada våra spelare i första hand och om han kan orka spela framför mål i PP är det en bonus, typ.
Sawchuk: Jag trodde bara att det var journalister som på allvar trodde att han skulle spela mycket och att tanken var att han skulle tillföra mycket på isen.
Tydligen var det fler som trodde det alltså.?
ULTIMAVICI:
Känns som man lägger fokus på fel saker. Det finns bra och tuffa spelare ute på marknaden. Brashear kommer inte att bli långvarig. Första fight så är det 5-10 matcher. Tacklas kommer han inte hinna med, laget han spelade i senast skulle förlora mot Ulvö Hockey med 20-0
McFire:
Brashears senaste säsong mäktade han med 8 poäng och -15 på arton matcher i Kanadas Division tio ungefär. Måste vara något sorts PR trick.
Efter tre matcher är ljumskarna slut på stackaren. Hörde att man är ute efter Gordie Howe också...
NuMo: Abolut. Jag är väldigt tveksam till värvningen ur ett rent "på isen-perspektiv". Jag tror att han kan sitta längst ut på bänken under matcher för att skrämma Hedman med anhang från fula påhopp och han kan kanske tillföra i PP, men hans stora tillgång är i omklädningsrummet och på träningarna. Han verkar vara en extremt seriös och trevlig kille som kanske kan gjuta lite mod i grabbarna och som kan ge juniorerna lite inblick i saker.
Jag tror ingen räknar med att han ska göra många sekunder på isen, förutom journalisterna som räknar med att såga honom endast baserat på det.
Redigerad kommentar
J F K:
" ......kom och köp konserverad gröt"
Vi är i blickfånget.
Redigerad kommentar
McFire: Jo, han spelade hockey ifjol. Sluta EP-scouta...
Han spelade inte i AHL eller NHL dock, men han spelade och tränade hockey.
McFire:
Skellefteå kan väl köpa honom med ett överbud nästa säsong. Känns nästan som ett säkert tips.
GÖTT inte ens med domarens hjälp och en del svandyk så vinner ni inte mot oss!
Segern är till slut välförtjänt!
Natti!
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Brashear kan omöjligt vara sämre än Nordgren.. något sorts spelsinne lär ju karln besitta eftersom har ändå kommit sig upp till
NHL och spelat där i många år.
Som Modoit just nu får man glädjas åt de små sakerna, hoppas han spelar mot HV!
Monno:
Svartvadet har gjort ett närmast historiskt dåligt arbete:
- Mycket pengar att röra sig med med tanke på att Cumiskey, Regehr, Hensick och Tambellini. Juniorernas löneförhöjningar kan knappast motsvara detta.
- En helt okej stomme med Skröder, Påhlsson, Önerud, Ritola, Possler, Hedman, Lehtivouri och Ullmark, samt en rad duktiga juniorer att fylla på med.
- Säsongen tidigit, så han hade mest tid på sig av alla att värva ihop laget
- Värvade skadebenägna spelare som Flanagan, Roche och Persson. Knappast en slump att två av dessa står på frånvarolistan nu.
- Fullständigt försummat centersidan, trots att den var det största problemet förra säsongen.
- Plockade bort Barry Smith. Han må ha varit oduglig som coach, men var åtminstone någon som stod för lite energi i båset.
Det känns som att planen var att ha is i magen för att kunna plocka de riktigt stora namnen, men han hade inte räknat med att klubbar som Skellefteå skulle vara villiga att punga ut jätteslantar för spelare som Kabanov och Zackrisson. Till slut blev det panik och han blev tvungen att fylla på truppen med spelare som stagnerat i sin utveckling (Nättinen, Flanagan) och spelare som är slut (Kauppinen, Roche).
Denna stress kan knappast vara positiv för hans Ulcerös Kolit. Jag gissar att han gör en Jörgen Jönsson och hoppar av relativt snart, och att Forsberg och Forsberg ansvarar för värvningsarbetet säsongen ut.
Redigerad kommentar
InVinoVeritas:
Han kan ju börja med att möblera om Jämtin. Men hur fan ska detta hjälpa Modo???
J F K:
Fast det vi skapar är ju mest en massa dragskott från oerhört långt avstånd från dåliga vinklar och utan någon som kan göra något framför deras mål.
J F K:
Här har du nivån Brashear har spelat på JFK. Ligan är ett stort jävla skämt, precis som den här värvningen.
Brashear bidrar fint till matchen med ett klassiskt Bertuzzislag i bakhuvudet på sin motståndare.
Tempot får Åseles veteraner att se ut som Pavel Bure!!!
www.youtube.com/watch?v=LcmcRijcLBwFantastiskt bra, eller hur?