Verkar som att Laphroaigen får bokstäver att flytta sig också. Flytta det där J:et en bit till höger, hörrni. :-)
TimmyVad det gäller pengarna så verkar det som att han behåller sitt nuvarande kontrakt de två åren och får det här nya avtalet därefter. Eventuell löneförhöjning kommer alltså först om två år. Dessutom verkar det som att MODO kommer försöka behålla honom i organisationen sedan. Bra tänkt.
Paddan: Hur i klåen fick han bössan igenom röntgenapparaten utan att personalen märkte nåt. Fast ryssarna kanske är lika lysande på detta som dom är på Arlanda...
Deas: Enligt artikeln i Allehanda så säger han att lönen blir densamma som den han har nu. Fast det kanske tillkommit några andra former av ersättningar som var lockande, som gratis Transporter under resten av hans karriär
"– Modo har stått upp bra. I det sista budet visade Modo att man ville behålla honom och erbjöd ett nytt tvåårskontrakt, säger hans agent Peter Wallén. – Mattias är nöjd. Det här känns bra för honom och han får en trygghet rent ekonomiskt också."
Fan nu kommer han säkert vara överbetald de två sista åren. Och skadan har inte läkt helt heller.
Poffa: Äh, det här kommer ju att gå åt helvete. Hur sjutton ska vi kunna göra något vettigt av det här laget? Vi har ju bara tre utlänningar. Nej, in med några överbetalda videojuggar så blir jag lite lugnare. Och vad jag kan se har Ecke hittat en sniper på sin blixtvisit till Ryssland.
ria-ra: Hej raring. Miike och jag har suttit och distansfestat ihop och då diskuterar man alltid viktiga saker: Han är väldigt förtjust i LJ och NuMo, men det gör inte jag. Jag tycker jag bara om dig. Vad säger du om det, lilla gumman?
Wayne Gresky: ...och med andra ord så var alltså artikeln i Sportbladet en utplanterad historia av agenten.
"- Jag har hela tiden sagt att budet ska vara ruskigt bra om jag ska flytta, och så högt lade de sig inte, säger "Timmy" som nu alltså är Modoit ytterligare fyra säsonger."