"Som SN skrev förra veckan var en elitserieklubb ute efter Nyköpings Hockeys Knut Henrik Spets signatur precis innan transferfönstret stängde. Klubben det handlade om var Modo.
– Modo var och ryckte i honom, men det blev inget med det. Och det berodde inte på oss, utan Modo själva. De hade ett antal kandidater och valde någon annan, säger NH-tränaren Fredrik Söderström."
Salle: Man kan ju i sådana fall fundera vad uppdateringen bestod i. Uppdaterar man i efterhand på det sättet så var uppdateringen märkligt onyhetsmässig.
zigge: Marknaden kan omöjligt vara STENDÖD med tanke på att Leksand värvat Grosek och Jackman nyligen, och Malmö värvade Banham och Jarrett lika nyligen. Hade den varit helt död hade de på sin höjd fått nöja sig med Anders Andersson från division 2. Jag tror att dessa spelare hade varit bra nyförvärv även med elitseriemått mätt, men det är klart, är det spelare i klass med Foppa, Selänne, Iginla och Kovalchuk man förväntar sig så är det klart att marknaden är tämligen död...
Pardubice HC i Tjeckien missar slutspel och har börjat lönedumpa. Ingen mindre än Miroslav Hlinka lämnade idag för Sparta Prag. Ja tack, ge mig Petr Sykora!
Petey21: Lätta på börsen? Om nu marknaden är STENDÖD är det inte lätt, ens med den tyngsta börs! Vem ska Ecke värva? Knappast nån utfyllnadsspelare till 3-4:e line, då ere BÄTTRE ge junisar chansen!
Tony T: Du skojar väl? LÄS några av alla artiklar som florerar annars.
Konceptet: "Oraklet" Gunnar Nordström kör ju ett litet fultrix, när han nu får sin lilla förhandsrapport om Foppas framtida öde publicerat, strax efter att det blivit officiellt. Ungefär som att; "Vad var det jag sa" - trots att jag inte sa det, men tänkte säga det.
Vad har Foppa att förlora på att registrera sig för Modo? Han kan väl fortfarande välja NHL senare i alla fall. Eller avstå spel helt. En registrering är väl inte detsamma som ett kontrakt. Eller? Upplys mig.
Gidde: Nu väntar vi bara på alla hockeykrönikörer som sagt att det blir MoDo som envist påvisar att de minsann ändå hade rätt om Foppa. Jag vet inte hur men de lyckas ändå¨på något sätt vända sitt resonemang till att belysa att de hade rätt trots allt.
MorganaLefaey: Tråkigt med Foppas besked. Ännu tråkigare blir det om inte Ecke lättar på börsen i sista minuten. Om man har som ambition att försvara guldet måste man ha en både vassare men kanske framförallt bredare trupp, tre kedjor är inte nog, speciellt inte som man kanske står där med några skador igen framöver.
Dream Team: Inte direkt. Han vill va säker på om det fungerar och fungerar det till 100% så vill han prova om han kan spela med de bästa. Sen då han inte vet hur foten är så kan han inte ta beslut nu. Tråkigt värre då man hoppades, men samtidigt så måste man väl säga att jag tycker att om han skall spela i modo och hjälpa klubben i hjärtat så bör han göra det i alla fall halva säsongen för annars blir det lite fel.
Det här betyder då alltså att modo kommer spela med 3 formationer i det kommande slutspelet. Ack
"- Oroligt kul, kommenterar sportchef Holmberg. Det här handlar om lite av ryggraden i vårt lagbygge. "
vad har han att oroa sig för? :)